Continuăm seria interviurilor cu o discuție cu Gheorghe Cristian, Fondator Sports Business Academy. Am discutat despre campaniile interesante realizate de el, despre ce înseamnă Sports Business Academy și beneficiile pe care cei care urmează aceste cursuri le au, despre unii dintre lectorii seriei care debutează acum, în octombrie, dar și despre planuri de viitor și am aflat și câteva lucruri mai puțin cunoscute despre Gheorghe Cristian.
Să începem cu câteva cuvinte despre tine, pentru cei care nu te cunosc. Cine este Gheorghe Cristian?
Sunt un pasionat de sport și am ca hobby educația. Sunt un om norocos pentru că am ajuns să lucrez în industria în care îmi place să îmi petrec și timpul liber.
Cum a început parcursul antreprenorial?
De la începuturile stângace din liceul Spiru Haret, acolo unde ca să fac rost de bani de buzunar vindeam compact discuri cu albumul Frozen al Madonnei, până în momentul în care prin activitatea mea am ajuns să construiesc proiecte care au deja 9 ani de viață, iar aici vorbim de business, dar și de educație.
Să vorbim puțin mai mult despre Sports Business Academy. Fondată în 2015, a avut până acum cursuri cu nume cunoscute, din România și din străină. Ne poți da câteva exemple de lectori și de beneficii pe care le aduc aceștia pentru cursanți?
O să vorbesc strict de sezonul 2022, în care l-am avut ca invitat pe Roger Brosel – Content Manager LaLiga și care a susținut un Masterclass legat de dezvoltarea comercială a competiției întinsă pe o strategie de 20 de ani și cum conținutul a contribuit la succesul său.
Din momentul în care exista doar TV până astăzi la TikTok. Din Anglia l-am avut pe Ross Moore, care între timp a devenit Head of Partnership City Group/Manchester City și care a vorbit despre strategia de atragere a unui nou partener în grup, totul sincer, în detaliu, la firul ierbii. Nu știu prea multe programe educaționale care să dea acces la acest nivel de conținut în Europa de Est.
Ne poți da câteva exemple concrete ale modului în care cursurile de la Sports Business Academy au avut un impact pozitiv asupra carierelor copiilor părinților care au urmat cursurile academiei?
Unul dintre exemple ar fi Marius Ghiban, care este tatăl lui Matei Ghiban, unul dintre cei mai tineri piloți de raliu din România. După cursurile Sports Business Academy din 2021 a realizat că erau foarte multe lucruri pe care trebuia să le modifice în strategia de atragere de parteneri pentru echipa fiului său. Este unul dintre exemplele noastre de succes, deoarece nu este puțin lucru să atragi 30.000 de EURO de la parteneri pe acest tip de competiție, mai ales cu un sportiv începător.
La ce rezultate se pot aștepta cei care lucrează domeniul marketingului/PR și care decid să urmeze cursurile academiei?
Cel mai important lucru este că vor câstiga efectiv un volum de informații validate din piață, de la oameni care au trecut prin proiecte și care fac proiecte de succes. Avem calitatea de a genera schimbarea și de a da un boost de energie pentru a te pune pe treabă.
Care sunt subiectele principale abordate în cadrul ediției actuale a cursurilor Sports Business Academy? Dar principalii lectori?
După 9 ani de la înființare, a venit momentul să avem și o lansare de carte în cadrul programului, o lansare la nivel internațional. Simon von Karckoven este fost consultant al City Group/Manchester City, are propriul fond de investiții în sport și va publica în această toamnă Professional Football Club Management Leadership for Commercial Success.
Bineînțeles că toți cursanții vor putea dialoga cu el într-un Masterclass dedicat. Printre cei 22 de invitați merită să o remarc și pe Lizzie Stokes care se ocupă de activarea globală a jocului EA SPORTS FC23 din UK. Indiferent de industria din care faci parte sau dacă iubești sau nu sportul, vei avea enorm de multe momente wow.
Care este procedura de urmare a cursurilor?
Începem pe 18 octombrie, iar timp de 8 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 18:00, vom avea câte o seară plină de conținut. Cursanții vor putea să fie alături de noi în studioul dedicat sau live pe Zoom, absolut toți cei prezenți pot interacționa cu lectorii.
Înscrierile se fac pe SportsBusinessAcademy.ro prin achiziția a două tipuri de pachete: VIP PASS (2490 de lei) și Suporter PASS (1890 lei). Primul oferă acces la platforma de eLearning pentru 24 de luni, cel de-al doilea doar pentru 9 luni.
În platforma de eLearning am adunat toate cele 8 ediții de până acum, peste 200 de cursuri video și 130 de studii de caz.
Pentru că PRwave e site de PR și marketing și pentru că multe dintre campaniile realizate de Gheorghe Cristian au avut succes și au fost chiar incluse în cartea Introducere în Marketing de Philip Kotler, te-aș invita să ne spui mai multe despre cea mai dragă astfel de campanie pentru tine
Prima campanie și cea cu care sunt încă sunt recunoscut este „Iubește Sportul!”, prima campanie de rebranding a unui club din România (2006) și care prin intermediul a trei spoturi video a ajuns în buletinele de știri și în inimile multor fani.
Campania am lansat-o în clubul Maxx din Regie alături de Bogdan Naumovici. A fost o campanie de poziționare pe zona de creștere de tineri fotbaliști. Iar rezultatele s-au văzut prin parteneriatul cu AC Milan Junior Camp, dar și prin atragerea de parteneri comerciali importanți ca Puma, Coca Cola sau Oriflame.
Este plăcut să privești în urmă și să realizezi în timp ce nebunie ai făcut cu 900 de lei. Atât m-a costat producția lor, un student regizor de la ATF și un cameraman de la Antena 1.
Și să încheiem pe o notă personală: Spune-ne 5 lucruri pe care nu le știe lumea despre tine.
Iubesc să merg la cinema. Îmi place să înțeleg procesele prin care un produs a ajuns de succes, inclusiv procesele de fabricație. Sunt fan BUG Mafia și 3 Sud Est. Nu consum pește sau fructe de mare. Sunt vecinul pe care s-ar putea să nu îl vrei pentru că ascultă totul cu volumul foarte tare.
Care e cuvântul care te definește? Dar cuvântul care definește afacerea ta?
Cuvântul care mă definește este perseverența. Pentru afacerea mea aleg seriozitatea și consecvența.
Dar cuvântul care definește 2024 pentru tine?
2024 este despre continuitate, să construiesc mai departe în zona de business și să mă bucur de 10 ani de Sports Business Academy.
Și ce planuri ai pentru anul următor?
Îmi doresc să fiu sănătos, să fiu prezent în viața copilului meu și să nu pierd momentele unice, cele care rămân cu noi toată viața. Vreau să citesc mai mult și să călătoresc.