Berthold Hauser, directorul tehnic al BMW Motorrad Motorsport, priveşte retrospectiv asupra unui sezon 2016 de succes, în care specialiştii de la München au ajutat piloţii de BMW S 1000 RR de pe mapamond să obţină victorii, podiumuri şi titluri, graţie programului extensiv de curse pentru clienţi.
Bucureşti/München. Sezonul 2016 a intrat în linie dreaptă pentru Berthold Hauser, directorul tehnic al BMW Motorrad Motorsport şi inginerii săi. Echipa de specialişti de la München susţine clienţii de curse din lumea întreagă, care participă cu modelul BMW S 1000 RR într-o varietate de campionate naţionale şi internaţionale – precum Campionatul Mondial FIM Motul de Superbike, Campionatul Mondial FIM de Anduranţă, Campionatul Mondial FIM de Motociclete cu ataş (piloţii BMW concurează cu motociclete propulsate de motoarele BMW S 1000 RR), Campionatul European FIM CEV de Superbike, Campionatul de Superbike al Marii Britanii, Campionatul Internaţional IDM de Superbike al Germaniei şi în numeroase campionate naţionale pe şase continente.
Această susţinere vastă s-a dovedit a fi de succes: în 20 de serii competiţionale care contează pentru acest sezon al BMW Motorrad Race Trophy, echipele de client BMW au obţinut deja 71 de victorii de cursă şi un total de 213 clasări pe podium. Ele şi-au asigurat deja titlul în două campionate: Jordan Szoke (Canada) şi-a apărat titlul în Campionatul de Superbike al Canadei, în timp ce Michal Prášek (Cehia) şi-a păstrat coroana în clasa Superstock a Campionatului Alpe Adria. De asemenea, piloţii BMW ocupă primul loc al clasamentului general în numeroase alte campionate, inclusiv Cupa FIM Superstock 1000, clasa Superstock a Campionatului de Superbike al Marii Britanii şi Campionatul Internaţional de Circuit. În plus, piloţii BMW s-au bucurat de succes şi în competiţii prestigioase de motociclism: piloţii BMW Ian Hutchinson (Marea Britanie) şi Michael Dunlop (Marea Britanie) şi-au disputat victoria în North West 200, Isle of Man Tourist Trophy, Southern 100 şi Ulster Grand Prix, stabilind o serie de recorduri în aceste competiţii.
Într-un interviu, Hauser analizează programul vast de curse pentru clienţi al BMW Motorrad Motorsport şi priveşte retrospectiv asupra acestui sezon.
Care sunt obiectivele programului de curse pentru clienţi al BMW Motorrad Motorsport?
Berthold Hauser: Obiectivul nostru este să oferim clienţilor susţinere adaptată în funcţie de regulamentele lor, care deseori pot să difere în mod dramatic. De asemenea, îi susţinem în domenii în care sunt necesare modificări specifice. Suntem acolo pentru a asista piloţii BMW Motorrad din lumea întreagă. Obiectivul este ca clienţii noştri să se bucure de cursele cu RR şi să fie competitivi în clasele şi competiţiile la care participă.
Departamentul tău este interfaţa dintre departamentul de curse şi cele de dezvoltare a producţiei de la BMW Motorrad. Cum funcţionează transferul de tehnologie şi cât de important este acest aspect?
Hauser: Departamentele de curse şi cele de dezvoltare a producţiei sunt strâns legate între ele şi sunt dependente reciproc. Experienţa pe care am acumulat-o pe circuite este încorporată în dezvoltarea ulterioară a motocicletei de producţie. Aceasta, în schimb, formează baza pentru activităţile competiţionale ale clienţilor noştri. Din acest motiv, este ca o buclă: noi contribuim la o dezvoltare optimă a motocicletei de producţie şi astfel putem să oferim clienţilor o bază competitivă pentru modificările corespunzătoare competiţiilor. De aceea, este foarte important faptul că suntem integraţi organizaţional în dezvoltare şi că suntem în dialog direct cu diferite departamente. De asemenea, contribuim la asigurarea calităţii, solicitările şi tensiunile resimţite de motociclete pe circuit fiind cel mai bun mediu de test pentru dezvoltările ulterioare ale BMW Motorrad şi pentru dezvoltările noi.
Până acum, sezonul 2016 a fost unul de succes. Acest lucru confirmă direcţia strategică a programului de curse pentru clienţi?
Hauser: Categoric. Aceste rezultate confirmă că direcţia noastră strategică este cea corectă. Clienţii noştri sunt învingători în numeroase campionate diferite de pe mapamond. În schimb, aceasta face să ne extindem constant numărul de clienţi, care văd că au o şansă bună în a obţine succes prin combinaţia dintre BMW S 1000 RR şi susţinerea BMW Motorrad Motorsport. Succesul strategiei noastre se datorează şi relaţiei strânse pe care o avem cu clienţii noştri. Ei ştiu că putem să îndeplinim cerinţele individuale ale piloţilor, iar clienţii au confirmat, în repetate rânduri, că sunt mulţumiţi.
Câte echipe de client susţineţi în acest sezon?
Hauser: Dacă le adunăm pe toate – de la echipele cu care colaborăm la circuit până la cele cu care suntem în contact pentru susţinere prin e-mail -, ajungem la peste 200 de echipe. Acest număr creşte constant, pentru că informaţia circulă prin paddock şi oamenii află că mereu pot primi răspunsuri şi susţinere de la BMW. Prin urmare, înregistrăm un număr tot mai mare de echipe care ni se alătură.
Care este obiectivul principal al activităţii voastre?
Hauser: Pentru noi sunt două obiective principale. Pe de-o parte, trebuie să dezvoltăm soluţii universale, care sunt simplu de implementat pentru câţi mai mulţi clienţi posibil, indiferent de cerinţele diverse ale respectivelor competiţii la care participă. Pe de altă parte, echipele au, fără îndoială, o multitudine de probleme şi cerinţe individuale şi specifice. În acest caz, putem să ajutăm cu soluţii adaptate cu precizie la problema respectivă. Pentru noi, cel mai important lucru este ca oamenii să se bucure de pilotajul motocicletei, să se simtă confortabil şi să ştie că nu sunt singuri dacă au solicitări tehnice pentru a progresa. O motocicletă de curse este un sistem foarte complex, care trebuie să fie mobil şi gestionabil în conformitate cu cerinţele motorsportului, care deseori sunt foarte specifice.
Cum susţineţi clienţii?
Hauser: Ca specialişti în BMW S 1000 RR, suntem responsabili cu susţinerea clienţilor noştri cu orice problemă pe care o pot avea. Această susţinere poate fi oferită într-o varietate de forme, de la e-mail la susţinere la faţa locului, pe circuit. Apoi este susţinerea pe care o oferim de la distanţă, prin care specialiştii noştri sunt conectaţi online direct la motocicleta de la circuit, ceea ce le permite să primească date, să le analizeze şi să trimită înapoi noi soluţii de setare. După cum vedeţi, sunt numeroase tipuri posibile de susţinere.
Care a fost cea mai mare provocare pentru voi în acest sezon?
Hauser: Nu este chiar “cea mai mare provocare” în acest sens, dar trebuie să recunosc că numărul de solicitări pe care le primim reprezintă o provocare în sine. Apoi ai complexitatea diferitelor cerinţe şi probleme pe care clienţii noştri le au – de la eşalonul de elită, precum Campionatul Mondial de Superbike, până la cursele pentru amatori. Este un act de echilibru pentru a face faţă tuturor acestor cerinţe şi să satisfaci cerinţa fiecărui client. Numărul mare şi gama diversă de misiuni reprezintă o provocare constantă. Lucrăm bine peste tot şi îndeplinim aşteptările echipelor. Faptul că am avut succes în această privinţă este demonstrat de rezultatele fantastice obţinute de clienţii noştri – de al succesul în Isle of Man Tourist Trophy la victoriile şi podiumurile reuşite în numeroase curse din competiţii naţionale şi chiar şi la nivel de amatori.
Care vă sunt aşteptările pentru restul sezonului?
Hauser: Fără îndoială, sperăm să vedem cât mai multe succese. Cu toate acestea, cel mai important lucru pentru noi este ca sportivii noştri – de la cei din elită până la amatori – să continue să se distreze cu RR.