Vă invităm să o cunoașteți pe Andreea Losteiner, Fondator ALLA Experience, și să descoperiți cum a ajuns în domeniul organizării de evenimente, dar și cum a reușit să treacă peste pandemie, moment de cumpănă în afacere. Despre acestea și despre multe altele am stat de vorbă și vă invităm să descoperiți lecțiile învățate de Andreea, sfaturile ei și multe alte lucruri interesante din acest interviu.
Pentru început, te rog să ne spui câte ceva despre tine
Am 26 de ani și sunt din Cluj-Napoca. Am făcut primii pași în direcția comunicării și a organizării de evenimente acum 12 ani, când am publicat mini-romanul de dragoste „Pur și simplu EL” și am organizat lansarea de carte care a venit la pachet. Anii de liceu au fost un adevărat slalom între profilul real pe care l-am urmat și activități extracurriculare ca cercuri literare, ore de canto, lecții de dans și teatru, însă alegerea facultății a fost destul de simplă și clară.
Am urmat specializarea Publicitate în cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din Cluj-Napoca. În 2021 am finalizat masteratul de PR și Publicitate în limba engleză, în cadrul aceleași facultăți.
În anul 3 de facultate am deschis porțile ALLA Agency & Events – azi ALLA Experience, locul unde construiesc experiențe prin comunicare, evenimente și, împreună cu soțul meu (DJ de meserie), prin muzică.
Când, de ce și cum ai făcut pasul către antreprenoriat?
Am fost implicată în evenimente și proiecte de comunicare încă din liceu, în general prin voluntariat. În facultate, lucrurile au trecut, firesc, la un alt nivel. În paralel, iubitul meu de atunci (acum soț al meu) avea din ce în ce mai multe proiecte/colaborări pe cont propriu, așadar decizia de a deschide agenția a venit destul de natural, din dorința de a da o formă muncii noastre.
Ce servicii oferi acum și cine sunt clienții tăi?
ALLA Experience este, evident, despre experiențe, pe care le construim prin comunicare, organizare de evenimente și DJ-ing, cu focus pe oameni, stări, emoții și cu foarte mult suflet.
Clienții noștri sunt oameni care se dedică foarte mult business-ului lor și care își tratează proprii clienți ca pe cei mai buni prieteni. Sunt oameni care își construiesc afacerea autentic, oameni asumați, care văd și vor să construiască dincolo de clișee și „rețete”, oameni care pun preț pe crearea unei legături strânse, aproape personale, cu clienții, oameni care fac slow-business aș putea spune – un fel de slow-fashion, dar adaptat mediului de afaceri.
Care a fost cea mai mare provocare în business pentru tine? Și cum ai depășit această provocare?
Cred că pandemia a fost cea mai mare provocare întâmpinată în cei aproape 5 ani de antreprenoriat. La o lună de la izbucnirea ei, am rămas cu un singur client mic-mic. Aveam un venit de vreo 300 lei cred, cât să ne acoperim costurile de contabilitate.
Și ne-am enervat, și ne-am frustrat, și, într-un moment de nebunie aș zice, am decis să facem curățenie în toate serviciile pe care le ofeream atunci și să ne focusăm pe ceea ce știm să facem mai bine. Era un fel de totul sau nimic, dar pornind de la ideea că mai rău de atât nu are cum să fie. Zis și făcut; apoi am început să comunicăm mult mai mult în Social Media, să ne deschidem orizonturile către național și, 6 luni mai târziu, aveam cam tot atâtea contracte câte am pierdut, însă un venit de vreo 3 ori mai mare.
Ce îți propui pentru acest an și pentru următorul?
Sincer, încercăm să luăm lucrurile destul de ușor pentru că, de 1 an și câteva luni, avem un membru nou în agenție – băiețelul nostru, care a schimbat destul de mult regulile jocului. Muncim să încheiem frumos tot ceea ce mai avem planificat pentru 2023, plănuim câteva săptămâni de pauză și așteptăm aniversarea celor 5 ani de ALLA, care sperăm să ne găsească împliniți, alături de toți oamenii frumoși împreună cu care ne construim povestea. Desigur, avem și noi planuri și visuri, însă le luăm mai mult în esență și mai puțin în timp, cu deadline-uri riguroase – baby steps, but all the way, cum s-ar zice.
Ți-ai atins obiectivele pe care ți le-ai propus când ai lansat afacerea? Dacă da, ai ales unele noi? Dacă nu, care e cea mai mare piedică?
Mărturisesc că nu am avut niciodată excel-uri stufoase cu planuri de business și bugete, cu obiective prea complicate. Că e bine sau nu, asta nu pot să spun, însă ne-am găsit o formă a noastră de organizare, de structurare și de creștere care, cel puțin până acum, a funcționat.
Lucrăm, însă, la modalități de a îmbunătăți forma asta a noastră, clar! 🙂
Te-ai confruntat cu auto-limitări? Cum le-ai făcut față? Ce sfaturi ai pentru cei care trec prin aceleași temeri?
Cel puțin sindromul impostorului e, cred, cel mai bun prieten al nostru, al amândurora, not. Și e un obstacol pe care încercăm să-l depășim. Lui se alătură frica de judecată, veșnica întrebare „Oare cum va fi primită în lume ideea X sau treaba Y?”, frica de eșec care ne-a oprit din multe, iar lista poate continua.
Ceea ce cred și încerc să îmi amintesc de fiecare dată e că… în lumea asta e loc pentru toată lumea, că e firesc să ne îndoim de noi înșine și de abilitățile noastre, și că nu avem cum să ne primim răspunsurile dacă nu încercăm. Că uneori trebuie să îndrăznim, să facem primul pas, iar lucrurile se vor aranja în cel mai frumos fel.
Cred că nu putem aprecia mereu ceva ca fiind doar bun sau rău, doar alb sau negru.Viața se scrie în nuanțe de gri și nu e atât despre a face ceva corect sau greșit, ci despre a găsi oamenii pentru care acel ceva să fie corect, să fie valoros, să fie ceea ce ei au nevoie.
Și mai cred că autenticul învinge clișeul (mai greu, dar îl învinge)!
Privind în urmă, ce ți-ai fi dorit să știi când ți-ai lansat afacerea? La ce nu te așteptai și ți s-a întâmplat ca antreprenor?
Cred că mi-ar fi plăcut să fiu mai bine pregătită din punct de vedere administrativ, legislativ, fiscal. Și să găsesc o modalitate prin care să gestionez mai ușor toată partea asta. Dar încă învăț 🙂 Antreprenoriatul e o călătorie cu urcușuri și coborâșuri și cred că trebuie trăită ca atare.
Care ar fi top 5 sfaturi pe care le-ai da cuiva care vrea să urmeze aceeași cale, a antreprenoriatului?
1. Să creadă în propria persoană și în propria intuiție.
2. Să aibă curaj și să acționeze autentic și „puternic” – un fel de dance like no one’s watching.
3. Să-și construiască sisteme prin care să primească mereu informație clară și curată, referitoare la toate punctele de interes – de la partea administrativă, la schimbări legislative și fiscale, la trend-uri din industria în care activează etc.
4. Să investească mult în oameni și în relațiile cu ei. Să-și construiască un network valoros din toate punctele de vedere.
5. Uneori, mai ales când simte tare asta, să calculeze mai puțin, să închidă ochii și, pur și simplu, să facă acel ceva care îi face inima să bată mai tare, cu încredere, că sigur va fi bine!
Și să încheiem pe o notă personală: Spune-ne 5 lucruri pe care nu le știe lumea despre tine
Ador Italia, deși susțin sus și tare că țara mea preferată e Spania.
Am vrut să urmez Conservatorul, secția canto clasic (și cred că încă nu am renunțat de tot la idee).
Sunt absolut fascinată de tot ceea ce se întâmplă în spatele unei producții cinematografice și mi-ar plăcea să ajung să lucrez pe un platou de filmare.
Sunt mai introvertă decât par și experimentez din plin dualitatea zodiei mele, pești, chiar dacă încerc să nu las asta să se vadă foarte mult.
Mâncarea este un guilty pleasure pentru mine. All day, all night.
Care e cuvântul care te definește? Dar cuvântul care definește afacerea ta?
Oamenii pun adesea semnul „=” între mine și cuvântul organizare. Și sunt de acord cu asta, deși se întâmplă să mă și pierd, adesea, în propria organizare! Cât despre ALLA, cuvântul este clar EXPERIENȚĂ (și #împreună).