Vă invităm să citiți un interviu cu o antreprenoare solo cu o poveste aparte. Din interviu veți descoperi că se poate să ai succes, să găsești o nișă interesantă chiar fără facultate! Cum a ajuns Amalia Didiu de la Magenta Cosmetic să aibă succes, ce piedici a avut, cine a inspirat-o și multe alte informații și sfaturi utile găsiți citind acest material!
Pentru început, te rog să ne spui câte ceva despre tine
Salut, sunt Amalia Didiu, un antreprenor solo în industria înfrumusețării, dar drumul meu a fost unul interesant până aici.
Să încep cu începutul 😊. M-am născut și am crescut în jungla urbană, dar norocul meu a fost că aveam un mic colțișor de țară chiar în București. Bunica mea era obișnuită cu viața la țară, așa că, chiar dacă am trăit aproape toată viața mea în oraș, am avut o curte plină de viață și o grădină, aducând puțină atmosferă rurală în inima Bucureștiului 😊. Bunica mea a avut un rol important în inițierea mea în lumea antreprenoriatului, sau cum se numea pe vremuri, “bisnita.”
41 de ani, atât împlinesc în septembrie anul acesta, pe 20 mai exact. Am învățat ce înseamnă să fiu în afaceri încă de la vârsta de 12 ani, cu ajutorul bunicii mele. Pot spune că sunt un veteran în domeniu 😊. Am început să lucrez încă de mic copil, ajutând-o pe bunica mea, iar primul meu job oficial l-am avut la 18 ani, după ce am dat bacalaureatul. Eram picolo pe o terasă din București. Apoi, în toamnă, m-am angajat într-o spălătorie auto, unde am lucrat timp de 4 ani, pe parcursul cărora am reușit să merg și la școală. Am urmat o postliceală de asistent medical generalist și apoi am început studiile la ASE (unde am putut face câte 2 ani din fiecare).
Din păcate, situația financiară nu mi-a permis să termin nici postliceala și nici facultatea ASE, dar nu regret aceasta nicio clipă. Mă simt fericită să lucrez într-un domeniu care îmi aduce o satisfacție enormă și sunt recunoscătoare pentru asta.
Prima mea interacțiune cu domeniul înfrumusețării a fost ca manichiurist-pedichiurist. Am urmat toate cursurile de calificare posibile în domeniu la momentul respectiv. Acum sunt calificată ca trainer, manichiurist-pedichiurist, frizerie, coafor, cosmetica, iar anul acesta am terminat și cursurile de kinetoterapie.
Am practicat fiecare dintre aceste specializări, dar am rezonat cel mai mult cu domeniul cosmetic, pe care l-am transformat în pasiunea mea. Am decis să transmit pasiunea mea mai departe către colegii mei, care au împărtășit aceeași dorință de a se dedica înfrumusețării.
La finalizarea primului curs de cosmetică, am decis să mă concentrez pe servicii de înfrumusețare pentru bărbați, motiv pentru care, când am avut ocazia, am dezvoltat conceptul de “cosmetică la masculin,” sub brandul MAGENTA.MEN.
Ce înseamnă, de fapt, “cosmetică la masculin”? Înseamnă un stil de viață sănătos, îngrijire a corpului și tenului, dar dedicat bărbaților (chiar dacă, între noi fie vorba, în ultimii doi ani, a devenit popular și printre femeile din viețile lor 😉).
Când, de ce și cum ai făcut pasul către antreprenoriat?
Cum am ajuns aici? În perioada în care am început să lucrez în industria înfrumusețării, salariile erau bazate doar pe procentaj. Cu alte cuvinte, dacă aveam clienți, câștigam și un salariu, iar fără clienți, nu obțineam niciun venit. Cu toate acestea, era esențial să respect un program fix, să stau pe băncuța din fața salonului și să aștept ca clienții să vină.
Pe atunci, copiii mei erau mici (da, am doi adolescenți nărăvași de 13 și 16 ani). Am trecut printr-o perioadă dificilă cu ei, învățând să se adapteze în colectivitate, având de înfruntat răceli și alte probleme de sănătate. În același timp, eu eram nevoită să merg la muncă și să îi las în grija vecinilor, adesea răciți și cu alte neplăceri, cu tot pachetul de îngrijire necesar pentru un copil de 2-3 ani. Din păcate, nu am găsit înțelegere din partea angajatorului și a colegei mele, ceea ce a generat frustrări considerabile în sufletul meu.
Cred că acela a fost momentul când am hotărât că mi-ar fi mai bine să lucrez pe cont propriu și să îmi pot ajusta programul în funcție de nevoile familiei mele.
Așa că, la începutul lui 2013, după aproximativ doi ani de experiență lucrând în diferite saloane ca și cosmeticiană, am decis să îmi adun curajul și să pornesc pe cont propriu. Astfel, a luat naștere Magenta.men, primul salon care oferea servicii de înfrumusețare (epilat, tuns corporal, tratamente și altele) pentru bărbați.
Această alegere de a urma pasiunea mea și de a deschide propriul salon a reprezentat un moment semnificativ în viața mea profesională. Am căutat întotdeauna să ofer servicii de calitate și să împărtășesc pasiunea mea pentru înfrumusețare cu clienții și colegii mei.
Sper că Magenta.men va continua să prospere și să aducă satisfacții atât mie, cât și clienților mei. Această călătorie antreprenorială a fost o provocare, dar și o oportunitate pentru mine de a-mi dezvolta viziunea și de a mă dedica cu pasiune domeniului meu de activitate.
Ce servicii oferi acum și cine sunt clienții tăi?
Centrul de înfrumusețare Magenta.Men by Amalia oferă servicii de îngrijire și întreținere corporală tuturor domnilor și femeilor din viața lor.
Stilul de îngrijire recomandat de Magenta.Men by Amalia promovează sănătatea pielii și aspectul masculin, accentuând linia masculină a sprâncenelor și menținând igiena corporală prin diverse metode de îndepărtare a părului (ceară, trimmer, laser), terapii faciale, ale scalpului și corporale personalizate în funcție de nevoile fiecărui client.
O tot mai mare parte a bărbaților înțelege că imaginea este unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vine vorba de prima impresie și au început să pună accent pe efectuarea de terapii corporale și faciale în cadrul saloanelor de înfrumusețare. De aceea, la Magenta.men, m-am dedicat să vin în întâmpinarea dorințelor lor, creând un loc ideal unde se pot relaxa și se pot răsfăța cu cele mai inovatoare tratamente.
Care a fost cea mai mare provocare în business pentru tine? Și cum ai depășit această provocare?
Business-ul în sine. Alegerea unei nișe puțin explorate acum 10 ani a reprezentat o adevărată provocare. Cei din jurul meu nu credeau că voi reuși cu acest business și întâmpinam constant critici sau comentarii de genul: “Hai să fim serioși, ce bărbat întreg la minte crezi tu că vine la epilat?” sau “Nu ai cum să reușești, bărbații din România nu știu ce este cosmetica.” etc.
Cu toate acestea, am fost hotărâtă să nu mă las descurajată și am mers înainte cu visul meu. Nu a fost ușor, dar acum, privind în urmă, nu mi se pare chiar atât de dificil. Am avut încredere deplină în mine și nimic nu m-a făcut să renunț. La început, am folosit echipamente cumpărate second-hand, deoarece nu îmi permiteam să le achiziționez noi.
Pe parcurs, oamenii s-au educat, iar eu m-am educat și am învățat cum să ajung la ei. Comunicarea a fost mereu cheia aici. Am făcut sondaje în rândul clienților și cunoștințelor pentru a aduna cât mai multe informații. Unele decizii le-am luat din instinct, altele le-am învățat la cursuri. Pot spune că niciodată nu m-am oprit din învățat.
Am înțeles că adaptarea și învățarea continuă sunt esențiale pentru a rămâne relevanți și pentru a satisface nevoile clienților noștri. Prin îmbunătățirea constantă a serviciilor și prin promovarea valorii îngrijirii personale pentru bărbați, am reușit să câștig încrederea și loialitatea clienților noștri.
Această călătorie în afacerea mea a fost o lecție de perseverență, încredere în sine și dorință de a oferi ceva cu adevărat valoros. Mă bucur că am avut curajul să îmi urmez visul și să transform o provocare într-o oportunitate de succes. Sunt mândră că Magenta.Men by Amalia a devenit o destinație de încredere pentru clienții noștri și că am contribuit la educarea și
Cum te-ai promovat la început (personal și afacerea) și cum te promovezi acum?
Am pornit cu o bază de clienți mică, care m-a ajutat să mă dezvolt treptat. În această industrie, recomandarea este cheia. La sugestia unui client, am pus anunțuri pe OLX cu serviciile pe care le oferam, iar treptat, clienți noi mi-au trecut pragul și m-au recomandat mai departe. Am avut noroc cu oamenii din jurul meu, care m-au ghidat și m-au susținut în dezvoltarea afacerii.
Pe plan online, am început cu o pagină pe Facebook, unde ofeream informații despre serviciile prestate în salon, dar și conținut educativ. Deoarece nu îmi permiteam să plătesc servicii de web design, am învățat să creez site-uri pe platforme gratuite, care m-au ajutat să mă expun mai mult și să adaug conținut educativ mai complex.
Un rol important în dezvoltarea afacerii l-a avut platforma Google My Business, care a făcut vizibile recenziile clienților și a adus site-ul în primele opțiuni de căutare pe Google. Această platformă a deschis oportunitatea către noi clienți, inclusiv persoane din afara țării.
În prezent, folosesc platforme precum Google My Business, Facebook, Instagram, TikTok și lucrez la un nou site de prezentare care urmează să fie lansat în curând.
Mai mult, am încheiat colaborări cu specialiști din domenii care vin în completarea serviciilor de îngrijire din cabinet, precum nutriție, antrenor de fitness și terapeut (psihosomatică).
Am învățat că în această lume digitală, adaptarea și folosirea diverselor platforme de socializare sunt esențiale pentru a crește și a rămâne relevanți. Colaborarea cu specialiști din domenii conexe ne ajută să oferim o experiență completă și personalizată clienților noștri.
Sunt mândră de evoluția mea și suntem dedicată să continui să inovez și să ofer cele mai bune servicii pentru satisfacția și fericirea clienților.
Ce îți propui pentru acest an și pentru următorul?
În plan personal, până la finalul acestui an îmi propun să termin de scris cea de-a doua carte de cosmetică, care va conține informații despre psihosomatică, recomandări nutriționale și stil de viață sănătos.
Totodată, doresc să găsesc colegi sau colaboratori pentru a oferi servicii de masaj, manichiură și pedichiură în salonul meu. Vreau să asigur o gamă completă de servicii de înfrumusețare și relaxare pentru clienții mei.
În plus, am în plan să dezvolt două business-uri noi axate pe nutriție. Primul proiect va fi dedicat recommendării de suplimente alimentare naturale, promovând sănătatea și echilibrul în alimentație.
Al doilea proiect vizează crearea unei platforme digitale pentru a păstra și gestiona fișa fiecărui client în cabinetele cosmetice. Prin această platformă, voi putea oferi un serviciu personalizat și adaptat nevoilor individuale ale clienților mei.
Aceste inițiative reprezintă o extindere a afacerii mele și o modalitate de a oferi clienților o experiență completă și holistică în ceea ce privește înfrumusețarea și sănătatea. Sunt hotărâtă să mă dedic pe deplin acestor proiecte și să continuu să aduc inovație și calitate în serviciile pe care le ofer.
Cu determinare și pasiune pentru industria înfrumusețării și nutriției, sunt convinsă că pot aduce o valoare semnificativă atât în viața clienților mei, cât și în dezvoltarea întregii mele afaceri. Aștept cu nerăbdare să văd toate aceste proiecte împlinite și să contribui la bunăstarea și frumusețea clienților mei!
Ți-ai atins obiectivele pe care ți le-ai propus când ai lansat afacerea? Dacă da, ai ales unele noi? Dacă nu, care e cea mai mare piedică?
Da, chiar am atins obiectivele pe care mi le-am propus. Înainte am menționat că am urmat 4 cursuri de antreprenoriat și am fost plăcut surprinsă să observ că primele mele planuri de afacere s-au dezvoltat în direcția pe care le-am conturat inițial. Cu fiecare curs pe care l-am urmat, mi-am adăugat noi obiective și am îndrăznit să-mi doresc mai mult.
În spatele fiecărui business se află un om, cu temerile și traumele sale, care involuntar afectează pozitiv sau negativ dezvoltarea afacerii. Am descoperit că am câteva blocaje personale legate de bani, succes, expunere publică etc., asupra cărora lucrez în acest moment pentru a le debloca. Toate aceste aspecte mă împiedică să duc business-ul către evoluție, sau mai bine zis, în direcția pe care mi-o doresc. Cu toate acestea, sunt convinsă că voi reuși să le depășesc și treptat să ajung acolo unde îmi doresc.
Fiecare provocare întâmpinată pe parcursul acestei călătorii antreprenoriale a fost o oportunitate de creștere și învățare. Îmi doresc să devin o versiune mai bună a mea și să depășesc limitele personale care m-au ținut înapoi. Cred cu tărie că prin perseverență, încredere în sine și dedicare, pot transforma aceste blocaje în resurse care să mă ajute să îmi îndeplinesc visele și obiectivele de afaceri.
Fiecare reușită și eșec pe care le-am întâmpinat m-au învățat lecții prețioase, iar această călătorie continuă să mă inspire să mă dezvolt și să evoluez în domeniul pe care îl iubesc atât de mult. Îmi doresc să construiesc un business de succes, în care să aduc o schimbare pozitivă în viața clienților mei și să mă simt împlinită profesional și personal. Prin muncă și determinare, sunt sigură că voi atinge obiectivele pe care mi le-am propus și voi continua să cresc și să învăț în fiecare zi.
Te-ai confruntat cu auto-limitări? Cum le-ai făcut față? Ce sfaturi ai pentru cei care trec prin aceleași temeri?
Oh, da, cum am mai spus anterior, am avut și încă mai am câteva blocaje care mă împiedică să evoluez. Frica de succes a fost mai copleșitoare decât frica de eșec, iar sindromul impostorului persistă în continuare. Dar ce fac eu? Merg la terapie și particip la cursuri, seminarii și workshop-uri de dezvoltare personală. Lucrul cu mine însămi este cel mai important și fiecare obstacol pe care reușesc să-l depășesc mă face să devin mai încrezătoare.
Am observat că aceste frici creează haos în viața mea. Cunosc acel sentiment de nesiguranță atunci când am multe lucruri de făcut, dar mi-e teamă că nu le voi realiza corect. În unele perioade, chiar dacă știu exact ce trebuie să fac, nu mă pot mobiliza să le îndeplinesc. Mă simt total dezorganizată și mă sperie ideea că aman lucrurile, iar când încerc să încep, simt că mă blochez și nu știu de unde să încep.
De aceea, am început să-mi fac liste cu sarcini, să le prioritizez, să le plasez în calendar și să le duc la îndeplinire exact când sunt programate. Îmi ofer chiar recompense când reușesc să mă țin de planul meu și, astfel, am început să am mai multă încredere în mine.
Socializarea mă ajută foarte mult. Să ies la o cafea cu o prietenă sau să particip la diverse evenimente de business sau din industrie mă scoate din zona mea de confort, de lene și de lipsă de apreciere față de mine însămi, și îmi schimbă complet starea de spirit.
Noi, oamenii, avem nevoie de socializare, comunicare și recunoaștere. Cred că aceste aspecte sunt esențiale pentru dezvoltarea noastră și pentru a avea încredere în noi înșine. Prin conexiuni autentice cu ceilalți și prin recunoașterea valorii noastre, putem învăța să ne depășim fricile și să ne atingem potențialul maxim. Sunt hotărâtă să continui să lucrez asupra acestor aspecte și să continui să mă dezvolt și să mă îmbunătățesc pe parcursul acestei călătorii de autocunoaștere și creștere personală.
Privind în urmă, ce ți-ai fi dorit să știi când ți-ai lansat afacerea? La ce nu te așteptai și ți s-a întâmplat ca antreprenor?
Experiența de a avea angajați este cu adevărat diferită față de momentul când lucrezi singur. În calitate de antreprenor individual, responsabilitățile sunt relativ simple și poți lua decizii rapid și fără prea multă coordonare.
Odată ce ai angajați, lucrurile devin mai complexe. Îți asumi o responsabilitate mai mare, nu doar față de afacerea ta, ci și față de bunăstarea și dezvoltarea personală a oamenilor din echipa ta. Gestionarea resurselor umane, comunicarea și asigurarea unei culturi organizaționale sănătoase devin priorități esențiale.
Însă, dincolo de provocările, având angajați, poți să-ți extinzi afacerea și să crești în mod semnificativ. Cu o echipă potrivită, poți atinge performanțe și obiective pe care, în calitate de antreprenor solitar, poate că nu le-ai fi putut realiza.
Cu toate acestea, recunosc că nu este ușor să găsești oamenii potriviți pentru echipa ta. Fiecare membru al echipei aduce propriile abilități, valori și personalitate, și este important să găsești persoane care să rezoneze cu viziunea și valorile tale.
Recrutarea și selecția pot fi procese dificile, dar investiția în timp și efort pentru a identifica persoanele potrivite este extrem de valoroasă. Construirea unei echipe coezive și bine coordonate poate fi unul dintre factorii-cheie în succesul afacerii tale.
Așadar, să ai angajați implică într-adevăr o adaptare la un nou set de responsabilități și provocări, dar poate aduce și beneficii semnificative pentru dezvoltarea și prosperitatea afacerii tale.
Care ar fi top 5 sfaturi pe care le-ai da cuiva care vrea să urmeze aceeași cale, a antreprenoriatului?
1. Să creadă în primul rând în ei și în visurile lor. Încrederea în sine și în capacitatea de a-și îndeplini visurile este esențială pentru a deveni un antreprenor de succes. Să-și asume că pot face o diferență și să fie determinați să urmeze calea pe care o doresc.
2. Să se pregătească înainte, facând cursuri de antreprenoriat. Aceste cursuri pot oferi o perspectivă clară asupra locului lor în piață și pot ajuta la clarificarea ideilor și obiectivelor. O înțelegere solidă a aspectelor de bază ale antreprenoriatului îi va ghida în luarea deciziilor corecte și în evitarea unor greșeli costisitoare.
3. Să efectueze cercetări de piață în domeniul în care doresc să activeze. Cunoașterea mediului de afaceri și a nevoilor clienților pot oferi o perspectivă mai clară asupra direcției pe care trebuie să o urmeze. Cu cât sunt mai bine informați, cu atât vor înțelege mai bine modul în care își pot satisface potențialii clienți.
4. Să creeze un MVP – Minimum Viable Product (Produs Minim Viabil), să testeze piața și să se adapteze cerințelor pieței, dar să-și păstreze autenticitatea. În loc să investească resurse considerabile într-un produs complet dezvoltat, pot începe cu o versiune minimă care să permită testarea conceptului pe piață. Feedback-ul primit îi va ajuta să-și îmbunătățească produsul sau serviciul într-un mod mai relevant și adaptat nevoilor clienților.
În ansamblu, succesul în antreprenoriat vine cu o combinație de încredere, pregătire, cercetare și adaptabilitate. Fiind deschiși la învățare și pregătiți să-și înfrunte provocările, viitorii antreprenori pot să își transforme visele în realitate și să creeze afaceri de succes.
Și să încheiem pe o notă personală: Spune-ne 5 lucruri pe care nu le știe lumea despre tine
Pai… nu am atât de multă încredere în mine pe cât au cei din jurul meu, îmi este greu să vorbesc în fața camerei dacă nu am interlocutor, vorbesc mult când sunt obosită (ca să nu adorm), am iesit din țară doar o singură dată într-o călătorie de business, am o familie numeroasă ( multi frați din partea tatălui meu 😊).
Care e cuvântul care te definește? Dar cuvântul care definește afacerea ta?
Mă definește curiozitatea iar cuvintele care definesc afacerea sunt încredere și profesionalism.