Având în vedere că o preocupare permanentă a ExxonMobil Romania este legată și de contribuția la îmbunătățirea sănătății membrilor comunității în care își desfășoară activitatea, anul acesta, compania s-a orientat spre sprijinirea programului implementat de Fundația Baylor Marea Neagră și dedicat luptei împotriva discriminării persoanelor seropozitive în așezămintele medicale.
Concret, acest sprijin constă într-o contribuție financiară în valoare de peste 39.500 de lei pentru achiziționarea unor dispozitive destinate cabinetului de stomatologie al Centrului de Excelență Baylor, cabinet în care orice persoană seropozitivă poate primi tratament gratuit, indiferent de situația în care se află. Se evită astfel apariția unor incidente neplăcute întâlnite în alte cabinete stomatologice, când pacienții au fost refuzați în momentul în care și-au dezvăluit diagnosticul.
“Mi-a fost întotdeauna teamă să merg la medicul dentist, iar după ce am fost diagnosticată cu infecție cu HIV această teamă s-a accentuat deoarece unii medici nu doresc să trateze persoane seropozitive și mă puteam lovi oricând de un refuz. De când vin la Fundația Baylor pot spune că această teamă aproape a dispărut deoarece aici am oricând ușa cabinetului stomatologic deschisă, iar medicul știe să mă calmeze și să îmi explice pe îndelete ce tratament îmi va face”, a declarat o beneficiară a Baylor.
Se știe că persoanele infectate cu HIV care își respectă tratamentul și își tratează și celelalte probleme de sănătate care nu au legătură cu infecția cu HIV au o speranță de viață asemănătoare cu persoanele neinfectate. Acesta a fost și motivul pentru care Fundația Baylor a dezvoltat servicii complementare destinate persoanelor seropozitive (stomatologie, pneumologie, planificare familial, cardiologie), pe care, cu ajutorul partenerilor, încearcă să le dezvolte și să le îmbunătățească în permanență.
Câștigul pentru comunitate este substanțial, deoarece în cazul în care pacienții cu HIV sunt în stare bună de sănătate, riscul de transmitere a bolii scade. De asemenea, pacienții cu stare bună de sănătate sunt capabili și motivați să devină și să rămână membri productivi ai societății.
Cele patru dispozitive achiziționate de Fundația Baylor Marea Neagră ca urmare a sprijinului financiar al ExxonMobil Romania ajută medicul stomatolog să vizualizeze mult mai bine leziunile și să vadă cât de profund poate interveni și elimină starea de durere și de disconfort pentru pacienții mai sensibili. De asemenea unul dintre aparate permite vizualizarea cavității bucale și a leziunilor cu o cameră care transmite imaginea pe un ecran astfel încât i se poate arăta pacientului ce probleme are și cum se va interveni. Anual, peste 700 de clienți ai cabinetului de stomatologie vor beneficia de tratamente efectuate cu aceste aparate.
“Aceste dispozitive, care sunt de ultimă generație ne permit să efectuăm tratamente mai corecte și mai sigure, în condiții de vizibilitate maximă și ne ajută să eliminăm starea de stres cu care pacienții vin la dentist deoarece acum aceștia înțeleg mai bine la ce tratamente vor fi supuși și nu mai suferă în timpul intervenției”, a declarat Rodica Mihai, asistent medical în cadrul cabinetului de stomatologie.