Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Internetul omniprezent va aduce o transformare totala a smartphone-ului

Zenith

Internetul omniprezent – conexiunea globala a tuturor dispozitivelor digitale si electronice – este programat sa le ofere consumatorilor un intreg univers mobil, personalizat si plin de avantaje, care va trece insa dincolo de granitele smartphone-ului si ale altor dispozitive de acest gen.

Aceasta este principala predictie a unui studiu asupra trendurilor, intreprins de ZenithOptimedia si Performics.

Publicat o data cu inceperea Congresului Mobile World 2014, acest studiu, intitulat “Internetul omniprezent: De ce Hiper-Conectivitatea va insemna sfarsitul Smartphone-ului”, sustine faptul ca noua era a internetului va fi prin excelenta mobila.

Studiul preconizeaza ca termenul “mobil” va cunoaste o schimbare de sens, incetand sa mai desemneze in mod specific un anumit gen de dispozitive portabile, fiind centrat pe comportamentul oamenilor, multitudinea de dispozitive la care au acces si la sirul incomensurabil de puncte de conexiune, integrate in aceasta lume din jurul lor.

ZenithOptimedia si Performics sustin ca asa numitul “Internet omniprezent” (The Internet of Everything) ar trebui mai degraba numit “Mobilul omniprezent” (Mobile of Everything), din moment ce atentia noastra va fi comutata catre consumator, care va putea sa se conecteze online, oriunde va fi, fie prin intermediul obiectelor si echipamentelor electronice din jur, prin dispozitive portabile, atasate obiectelor de imbracaminte sau chiar incorporate sub piele.

Cu cat ne apropiem de aceasta etapa (The Mobile of Everything), smartphone-ul va atinge apogeul importantei sale si adoptarii sale globale, dupa cum mai sustine studiul.
ZenithOptimedia si Performics au identificat 5 trepte principale de dezvoltare, care vor duce la cresterea smartphone-urilor in anii ce urmeaza, timp in care ne vom apropia din ce in ce mai mult de hiper-conectivitate.

In primul rand, asteptarile noastre fata de smartphone devin tot mai mari, de vreme ce acesta devine tot mai intuitiv si se conecteaza tot mai mult cu dispozitivele din jurul nostru.

In al doilea rand, smartphone-urile noastre devin instrumente “inteligente”, capabile sa detecteze schimbari intervenite in starea si in comportamentele noastre prin tehnologia biometrica.

In al treilea rand, smartphone-ul va continua sa devina dispozitivul cheie prin care ne vom controla si organiza viata. Multe aplicatii noi ii vor oferi capacitatea de a fi singurul instrument pe care il vom folosi in administrarea digitala a functionalitatii dispozitivelor din caminul nostru.

In al patrulea rand, utilizarea smartphone-ului va cunoaste o utilizare si mai larga in facilitarea diverselor achizitii.

In al cincilea rand, prin progresele industriei automobilelor, acestea devin dispozitive mobile cu drepturi proprii, furnizandu-ne un intreg set de functionalitati digitale in timp ce conducem.

Pe de alta parte, studiul “Mobile of Everything: Why Hyper-Connectivity Means the End of the Smartphone” afirma ca o data ce vom atinge hiper-conectivitatea si ne vom bucura de aceasta lume informatizata, controlata de milioane de senzori si ecrane incorporate in spatiul care ne inconjoara, smartphone-ul, asa cum il cunoastem la acest moment, se va metamorfoza intr-o multitudine de dispozitive diferite. ZenithOptimedia si Performics considera ca in acest punct vom asista la o tranzitie de la “smartphones” la “smartcities” . Orasele noastre din viitor sunt setate sa fie acoperite de o retea de senzori wireless, care vor putea furniza date catre oricine si ne va da posibilitatea controlului mobil asupra vietii. In aceasta era a “Mobilului Omniprezent”, focusul va fi pe consumatori si pe continutul personalizat pentru fiecare dintre ei.

In aceasta lume “mobile”, centrata pe consumator, industria de media si marketing va trece dincolo de conceptul de “canale media”.

Fred Joseph, CEO EMEA Performics si Global Mobile Lead la ZenithOptimedia afirma: “Nu exista nici un dubiu asupra faptului ca smartphone-urile vor deveni tot mai sofisticate si esentiale in vietile unei proportii din ce in ce mai mari din populatia lumii, in anii ce urmeaza. Oricum, noi consideram ca pe masura ce tehnologia se va dezvolta din ce in ce mai mult pana va crea o lume a hiper-conectivitatii, alimentata de date si controlata de senzori, granitele smartphone-ului vor fi depasite. Aceasta lume noua va oferi o multime de oportunitati interesante de implicare a consumatorului, pentru brandurile care sunt pregatite sa investeasca in parteneriate, solutii tehnologice si continut propriu”.

Bucuresti, 04.03.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.