Interesul clienţilor pentru economisire şi planuri de investiţii locative pe termen lung au adus primul an cu profit la BCR Banca pentru Locuinţe
· BCR Banca pentru Locuinţe a înregistrat în 2010 un profit de 1,744 milioane lei, dublându-şi activele până la peste 530 milioane lei; BCR BpL este liderul sectorului de bănci de locuinţe din România
· BCR Banca pentru Locuinţe a înregistrat la sfârşitul anului 2010 aproximativ 190.000 de contracte cu o sumă totală contractată de peste 5,6 miliarde de lei
· Prima de la stat plătita clienţilor BCR Banca pentru Locuinţe în 2010 pentru depunerile din 2009 se ridică la peste 44 milioane de lei; la sfârşitul anului 2010 depozitele clienţilor au urcat la peste 460 milioane lei
BCR Banca pentru Locuinţe (BCR BpL) a înregistrat în 2010 creşteri spectaculoase în ceea ce priveşte numărul de clienţi, economii atrase şi total active, devenind liderul sectorului de bănci de economii din România. Cota de piaţa a BCR BpL, a crescut de la 49% în anul 2009, la 60% la finalul anului 2010. Banca a încheiat anul 2010 cu un profit net (RAS) de 1,744 milioane lei, atingând pragul de rentabilitate cu 2 ani înainte de termenul preconizat iniţial.
Prima de la stat plătita clienţilor BCR Banca pentru Locuinţe în 2010 pentru depunerile din 2009 se ridică la peste 44 milioane de lei.
„Anul 2010 poate fi considerat un an de referinţa pentru sistemul de economisire-creditare, în general, şi pentru BCR Banca pentru Locuinţe, în special. Clienţii noştri au demonstrat încă o dată că sunt oameni gospodari, care fac planuri pe termen mai lung şi se preocupă să investească pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii. Interesul lor în sistemul de economisire-creditare este foarte important în contextul economic actual, fiind un argument puternic pentru povestea de succes a sistemului băncilor pentru Locuinţe.” a declarat Alexandru Ciobanu, Preşedinte BCR Banca pentru Locuinţe.
Principalele rezultate financiare ale BCR BpL
În 2010, deşi economia a continuat să fie în recesiune, BCR BpL a obţinut pentru prima dată profit şi a continuat să dezvolte o activitate solidă şi durabilă. Profitul obţinut în 2010 s-a bazat îndeosebi pe rezultatele activităţii operaţionale (veniturile nete din dobânzi de 20,1 milioane lei în 2010, faţă de 10,6 milioane lei în 2009), dar şi pe controlul riguros al costurilor.
În 2010, banca şi-a majorat activele totale cu 108,58% până la 530 milioane lei, de la 254 milioane lei la 31 decembrie 2009. Această evoluţie pozitivă s-a datorat, în cea mai mare parte, creşterii semnificative a volumului depozitelor de la clienţi, în creştere cu 145,17% (valoare nominală a creşterii: 274 milioane lei) faţă de anul 2009, până la valoarea de 463 milioane lei.
Portofoliul BCR Banca pentru Locuinţe a crescut de la 134.000 de clienţi la finalul anului 2009 până la aproximativ 190.000 de clienţi la finalul anului 2010, cu o valoare contractuală totală de peste 5,6 miliarde lei.
Economisirea si planurile pe termen lung devin din ce in ce mai importante pentru romani
Rezultatul pozitiv al BCR BpL subliniază potenţialul sistemului de economisire-creditare pe piaţa româneasca şi încrederea câştigata în rândul românilor, care, în contextul unui mediu economic dificil, îşi păstrează interesul în economisire şi continuă să facă planuri pe termen lung pentru îmbunătăţirea condiţiilor locative.
Circa 80% dintre români intenţionează să investească în îmbunătăţirea condiţiilor locative în următorii 5 ani, în principal pentru renovare (40%) şi reparaţii majore (32%). Peste 70% dintre cei care sunt interesaţi de produsul de economisire-creditare (Bauspar) au nevoi locative mai puţin urgente, preponderent pentru renovare şi, în general, observate pentru cei care locuiesc la bloc. Nevoile urgente sunt reprezentate în principal de necesitatea reparaţiilor şi a creşterii eficienţei energetice a Locuinţei, şi manifestate mai ales pentru cei care locuiesc la case.
„Românii sunt din ce în ce mai atraşi de beneficiile cumulate ale sistemului de economisire-creditare, respectiv de câştigurile obţinute prin economisire, dar şi de posibilitatea de a obţine un credit avantajos, în lei, cu dobândă mică şi fixă pe toată perioada creditului. Creşterea atractivităţii produselor Bauspar este determinată de stabilitatea sistemului – fără risc valutar, fără fluctuaţii ale dobânzilor – în condiţiile economice actuale, când comportamentul consumatorilor s-a schimbat şi oamenii conştientizează în mai mare măsură riscurile financiare legate de contractarea unui împrumut”, a declarat Alexandru Ciobanu, Preşedinte BCR Banca pentru Locuinţe.
Sistemul sigur al economisirii-creditării, cu produse în lei şi dobânzi fixe pe toată perioada contractului, oferă posibilitatea de a obţine un credit în lei, cu dobândă fixă de 5% sau 6% pe an, în funcţie de tipul de contract ales. Celor care doresc să investească într-un timp scurt în domeniul locativ, BCR BpL le oferă posibilitatea de a contracta un credit intermediar sau anticipat – micşorând astfel perioada de aşteptare pentru un credit de economisire-creditare pentru domeniul locativ.
Alte avantaje ale contractelor de economisire-creditare pentru domeniul locativ prin intermediul BCR Banca pentru Locuinţe sunt prima garantată de stat acordată în perioada de economisire, care, pe perioada de economisire recomandată (5 ani), generează pentru clienţi sume pe care nu le pot obţine din alt produs financiar de pe piaţă, dobânzile fixe oferite pentru toată durata contractului şi nu în ultimul rând siguranţa depunerilor – garantate de către Fondul de Garantare a Depozitelor în Sistemul Bancar. Adiacent, sistemul încurajează economisirea, sprijină relansarea creditării precum şi îmbunătăţirea fondului locativ.
BCR Banca pentru Locuinţe acordă finanţare pentru investiţii în domeniul locativ, precum: modernizarea, extinderea, cumpărarea unei locuinţe, a unei case sau a unui teren, refinanţarea unor credite pentru domeniul locativ sau crearea unui avans pentru alte credite pentru domeniul locativ. Contractele de economisire-creditare pentru domeniul locativ pot fi încheiate cu BCR BpL direct în sucursalele şi agenţiile Băncii Comerciale Romane (BCR), precum şi prin reţeaua de distribuţie proprie a BCR BpL, respectiv prin forţa directă de vânzare şi prin partenerii BCR BpL.