Rezultatele unui studiu Nokia Nseries demonstreaza existenta unei cereri extinse pentru functii de convergenta digitala
Aproape jumatate din utilizatorii chestionati la nivel global isi folosesc dispozitivul mobil drept camera foto principala, peste doua treimi cred ca iti vor inlocui playerul MP3 cu un dispozitiv mobil cu functii pentru muzica ti aproape 50% doresc sa-ti conecteze dispozitivele mobile la aparatura electronica de acasa. Conform unui nou studiu Nokia, utilizatorii intampina cu interes posibilitatile oferite de convergenta, ba chiar mai mult decat atat: solicita in mod direct mai multe functii pentru convergenta.
In contextul unei tendinte de extindere continua a functionalitatii dispozitivelor mobile, Nokia Nseries, divizia de computere multimedia de inalta performanta de la Nokia, a comandat un studiu in 11 tari, pentru a descoperi ce cred oamenii despre dispozitivele mobile multifunctionale – ale prezentului si ale viitorului.
Populatia lumii, din ce in ce mai indragostita de dispozitivele mobile
Dispozitivele mobile multifunctionale au reusit deja sa inlocuiasca o serie de alte aparate in vietile cotidiene ale oamenilor. Aproape jumatate din respondenti (44%) isi folosesc dispozitivul mobil drept camera foto principala, India fiind tara cu cei mai prolifici „fotografi mobili” (68%). La nivel global, 72% isi folosesc dispozitivul mobil in loc de ceas desteptator, iar 73% si-l folosesc drept ceas principal (pentru consultarea orei).
Peste o treime din respondenti (36%) navigheaza pe Internet de pe dispozitive mobile cel putin o data pe luna. Ata cum era de atteptat, Japonia se afla pe primul loc in ceea ce priveste utilizarea Internet-ului mobil, 37% dintre subiectii din aceasta tara declarand ca navigarea de pe dispozitivele mobile este o activitate zilnica.
Avand in vedere lista crescanda de functii oferite de mobile, faptul ca oamenii nu-ti pot imagina viata fara aceste aparate nu reprezinta deloc o surpriza: 94% dintre subiecti intentioneaza sa detina un dispozitiv mobil in perioada urmatoare. Brazilienilor le plac atat de mult dispozitivele mobile incat declara – fara exceptie – ca vor detine un asemenea aparat in anii urmatori. Importanta mobilelor pare sa fie atat de mare incat 21% din respondenti s-ar supara mai mult daca ar pierde aceste aparate decat daca ti-ar pierde portofelul, cardurile de credit sau chiar verigheta.
Muzica pentru mediul mobil inregistreaza… un impact deosebit
Muzica digitala a remodelat complet obiceiurile de achizitionare si de ascultare ale melomanilor din intreaga lume: 67% din respondentii studiului declara ca iti procura cel putin o parte din muzica prin descarcare, iar 87% spun ca ti-au marit volumul consumului muzical dupa ce au devenit posesori ai unui dispozitiv digital pentru muzica. Cei mai „ascultatori” par a fi utilizatorii germani: 28% declara ca asculta cel putin 21 de ore de muzica in fiecare saptamana. Ce muzica asculta planeta? Pop (35%), rock (21%), dance (8%) ti muzica clasica (7%).
Dispozitivele mobile pentru muzica vor fi, se pare, extrem de importante pentru consumul de muzica digitala pe viitor: 67% din respondenti considera ca playerul MP3 le va fi inlocuit de telefonul mobil.
O casa condusa de… mobile
Conform studiilor Nokia, oamenii sunt foarte deschiti catre ideea de casa digitala mobila, in cadrul caruia dispozitivele mobile sunt folosite pe post de telecomanda pentru diversele aparate din casa, transmitand continut digital – precum muzica ti fotografii – catre dispozitive compatibile. Aproape jumatate din respondentii studiului (42%) isi doresc interconectivitate intre imprimanta, PC, sistem stereo, televizor ti dispozitivul mobil. Arabia Saudita va fi, se pare, „caminul" casei digitale – 72% din subiectii din Arabia Saudita isi doresc ca pana ti frigiderul sa fie inclus in aceasta retea.
Mai mult de jumatate din respondentii studiului (58%) ti-ar dori ca pe viitor sa-ti poatã controla integral aparatura electrica si electrocasnica prin intermediul dispozitivului mobil. Aceasta dorinta pare a fi extrem de intensa in India (85%).
in privinta rezultatelor studiului, Tapio Hedman, Senior Vice President – Marketing, Multimedia, Nokia, a declarat: „Datele obtinute demonstreaza in mod clar ca oamenii cred in ideea de convergenta; iti doresc cu adevarat un dispozitiv care sa le ofere totul – de la captarea de imagini de calitate la stocarea colectiilor de muzica ti gestionarea casei conectate digital. Scopul nostru e sa le oferim oamenilor acces permanent la toate aceste experiente – prin intermediul unui computer multimedia.”
Sunt disponibile rezumate separate ale rezultatelor studiului, pe trei sectiuni: muzica, computere multimedia si casa digitala.
Despre Nokia
Nokia este lider mondial in comunicatii mobile, stimuland cresterea durabila in cadrul mai larg al industriei mobilitatii. Nokia ii ajuta pe oameni sa comunice unul cu celalalt ti sa aiba acces la informatiile care ii intereseaza, prin intermediul unor produse inovatoare ti utor de folosit, printre care telefoane mobile, dispozitive ti solutii pentru imagini, jocuri, informatie si afaceri. Nokia ofera echipamente, solutii si servicii pentru operatorii de retele mobile si pentru corporatii.
Note catre editori
Compania ICM Research a intervievat 5.500 de respondenti cu varsta intre 18 si 35 de ani, in 11 tari, in cursul lunii martie 2006.
Au fost realizate 500 de interviuri, in urmatoarele tari: Brazilia, China, Franta, Germania, India, Italia, Japonia, Spania, Arabia Saudita, Regatul Unit ti Statele Unite ale Americii.
{mosloadposition user10}