- Grupul Orbico, deținut de omul de afaceri croat Branko Roglic, este lider pe piața distribuției de produse de larg consum din Europa, cu o cifră de afaceri anuală de aproximativ 3 miliarde de euro
- În august 2019, s-a finalizat tranzacția prin care Grupul Orbico a achiziționat pachetul majoritar al Interbrands Marketing & Distribution
- În octombrie 2021, s-a încheiat proiectul de fuziune prin absorbție prin care Interbrands a preluat companiile locale ale Grupului din România – Orbico SRL, Orbico Beauty SRL și Professional Brands Marketing & Distribution SRL. În viitorul apropiat, compania va opera sub denumirea Interbrands Orbico
- În urma fuziunii la nivel local, România devine cea mai mare și una dintre cele mai importante piețe din Grup, având oportunitatea să valorifice la potențial crescut sinergiile, investițiile și indicatorii financiari rezultați, atât în beneficiul companiei, cât și al partenerilor săi
Din această lună, Interbrands Orbico devine cel mai important jucător pe piața de distribuție FMCG din România, odată cu finalizarea fuziunii. Astfel, compania aduce clienților un portofoliu integrat care însumează peste 200 de branduri și 12,000 de produse din categorii precum tutun, parfumerie, uz casnic, alimentare și non-alimentare.
Printre partenerii din portofoliul Interbrands Orbico se numără Philip Morris, Procter & Gamble, Bolton (Rio Mare), Lindt, Kellogg’s (Pringles), Duracell, Fater (Ace), Klintensiv, Dalli (Bonux), Tchibo, Wella, Coty, Converse, Revlon.
Managementul companiei reunește membri cu competențe profesionale în marketing, vânzări și logistică, respectiv Ioana Boghenco – Președinte al Consiliului de Administrație și Director General, Ivanka Ivanova – membru al Consiliului și Director Operațiuni, și Laurențiu Lăcătușu – membru al Consiliului și Director Comercial.
„Suntem încrezători în noul început, în oportunitățile create de această unire de forțe, atât în beneficiul partenerilor noștri, cât și al companiei. Misiunea noastră este să aducem valoare pentru oamenii noștri, parteneri, clienți, consumatori și societate, oferind soluții complete, pregătite pentru viitor, în industriile de FMCG și Beauty. , aceasta este deviza noastră. Aducem valoare prin soluțiile digitale și logistice oferite, printr-o gamă foarte largă de produse de calitate și o viziune bazată pe performanță. Principalele beneficii ale fuziunii constau în utilizarea la potențial maxim a sinergiilor, cu scopul dezvoltării și îmbunătățirii serviciilor, modernizarea proceselor și a sistemelor, eficientizarea capacităților logistice și maximizarea potențialului canalelor de distribuție pentru toate brandurile din portofoliu”, a spus Ioana Boghenco, Director General al Interbrands Orbico.
Compania vizează trei mari direcții de dezvoltare pentru viitorul apropiat: lansarea platformei digitale business-to-business, automatizarea fluxurilor și capabilităților logistice și implementarea unor noi modele de business conexe distribuției convenționale.
Totodată, atenția la nevoile angajaților reprezintă o prioritate, astfel încât cei peste 2,000 de angajați ai companiei vor putea beneficia de noi oportunități de specializare și dezvoltare profesională, atât la nivel local, cât și regional, în vederea motivării continue a organizației.
Vânzările Orbico Group, până la acest moment, la nivel european, sunt de aproximativ 3 miliarde de euro, dintre care 800 de milioane de euro sunt generate de piața din România. Obiectivul Interbrands Orbico este de a depăși pragul de 1 miliard de euro în perioada următoare.