Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Inteligenta Artificiala si rolul acesteia in procesul SEO actual

Inteligenta Artificiala si rolul acesteia in procesul SEO actual

Ultimii ani, odata cu dezvoltarea tehnologiei, accesibilitatea, dar mai ales viteza, informatiei au marcat inceputul unei noi ere in zona de digital. Tot mai multe persoane, inclusiv batranii, s-au familiarizat cu folosirea smartphone-urilor, iar astazi au capatat independenta de a cauta informatiile de care au nevoie, fara sa mai apeleze la familie.

Aceeasi inteligenta artificiala (AI) si-a dovedit utilitatea inclusiv in procesul de optimizare SEO. Desi, aparent, cele doua concepte nu prea au legatura, acestea se intersecteaza interesant, contribuind la transformarea modului in care intelegem si folosim motoarele de cautare.

Inteligenta Artificiala si rolul acesteia in procesul SEO actual

sursa foto via doctor-seo.ro

Daca in trecut sa fii online inseamna doar sa ai un site si o pagina de socializare, pe care sa postezi de 2-3 ori pe saptamana, in secolul vitezei avem nevoie de ceva mai mult! Si cum campaniile costa prea mult si nu isi dovedesc rentabilitatea, tot mai multi antreprenori si-au indreptat atentia catre Search Engine Optimization (SEO), din dorinta de a se clasa in primele pozitii in rezultatele motoarelor de cautare, pentru mai multa vizibilitate si usurinta in utilizare a site-ului de catre vizitatori, indiferent de varsta.

Cum contribuie AI la procesul de optimizare SEO?

Incepem prin a spune ca inteligenta artificiala nu a revolutionat doar modul in care traim si lucram, ci mai ales modul in care ne cautam si procesam informatiile online. AI se foloseste in SEO datorita capacitatii de a intelege si a interpreta limbajul natural al utilizatorilor.

Sa exemplificam putin: algoritmii de la Google (precum BERT – Bidirectional Encoder Representations from Transformers) sunt capabili sa inteleaga acum contextul si intentia din spatele interogarilor utilizatorilor, ceea ce permite o potrivire mai buna cu rezultatele de cautare.

Sistemele avansate de procesare a limbajului natural (NLP) pot analiza interogarile de cautare si intelege mai bine intentiile utilizatorilor. O interogare de genul “unde sa cumpar cele mai bune rosii?” reprezinta o solicitare pentru o locatie fizica sau online unde rosiile de calitate superioara pot fi achizitionate. Inteligenta artificiala a devenit capabila sa interpreteze aceasta cerinta si sa le ofere internautilor cele mai relevante rezultatele.

AI si clasarea rezultatelor de cautare

Dincolo de a intelege ce cauta internautii, inteligenta artificiala joaca un rol major si in clasarea rezultatelor de cautare. Spre exemplu, RankBrain de la Google se foloseste de invatarea automata pentru a imbunatati relevanta rezultatelor de cautare. Practic, algoritmul analizeaza comportamentul utilizatorilor (timpul petrecut pe o pagina sau rata de respingere), apoi foloseste aceste informatii pentru a ajusta clasarea rezultatelor de cautare – site-urile cu cea mai buna experienta pentru utilizator vor fi aparea mai sus in rezultatele de cautare.

AI si analiza de date

Inteligenta artificiala se dovedeste utila in optimizarea SEO si datorita analizei de date. Practic, cu AI orice agentie care ofera servicii SEO este capabila sa proceseze si sa interpreteze volume mari de date intr-un timp foarte scurt – de exemplu, AI poate analiza comportamentul de cautare al utilizatorilor, interactiunea cu anumite tipuri de continut si tendintele de cautare pe parcursul timpului.

In baza acestor informatii, specialistii in SEO pot optimiza eficient continutul unui site web, imbunatati structura site-ului sau chiar identifica noi oportunitati de a atrage trafic. Mai mult, inteligenta artificiala mai aduce un urias avantaj – anticipeaza comportamentul utilizatorilor si le imbunatateste experienta in consecinta. De exemplu, AI poate anticipa cand un utilizator este pe cale sa paraseasca site-ul si poate afisa o fereastra de tip pop-up cu o oferta speciala sau cu un tip de continut care l-ar putea determina sa ramana pe site.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.