MINI prezintă noile modele John Cooper Works.
München. În dorinţa de a se păstra în conformitate cu cele mai noi tendinţe, MINI va insufla caracteristicilor de performanţe ultrasportive ale modelelor John Cooper Works un plus de eficienţă prin introducerea unui motor de cea mai nouă generaţie şi a altor inovaţii de anvergură legate de sistemul de propulsie – totul din iulie 2012. Proaspăt absolvent al unui curs intensiv de dezvoltare, motorul turbo ce funcţionează după principiul twin-scroll dezvoltă acelaşi nivel de putere şi cuplu ca şi predecesorul, dar va face ca inima pilotului să bată mai repede datorită reacţiilor mai rapide şi va stârni admiraţia acestuia cu un consum şi emisii substanţial reduse. Răspândirea mai vastă a tehnologiei MINIMALISM contribuie la îmbunătăţirea eficienţei modelelor John Cooper Works, astfel că întreaga gamă a subbrandului poate fi echipată opţional cu transmisia automată cu şase trepte. În plus, MINI John Cooper Works Countryman dispune în echipare standard de sistemul de tracţiune integrală MINI ALL4.
Motorul de nouă generaţie pentru modelele John Cooper Works oferă furnizare instantanee a puterii şi un apetit redus pentru combustibil.
Un concept de bază remarcabil şi un flux constant de inovaţii furnizează fundamentul pentru succes continuu în competiţii şi dincolo de acestea. Într-adevăr, aplicarea constantă a strategiei de dezvoltare continuă a oferit şi modelelor John Cooper Works în specificaţie de stradă un avantaj decisiv în segmentele respective. Experienţa rafinată prin implicarea în motorsport de-a lungul anilor a asigurat o plăcere ultrasportivă a condusului prin interacţiunea perfectă între motorul puternic, tehnologia avansată a şasiului şi proverbialele elemente de design interior şi exterior. Astfel, modelele John Cooper Works sunt pregătite să înceapă un nou sezon mai puternice ca niciodată şi cu un plus de putere sub capotă.
Familia de sportivi de elită din gama MINI urează "bun venit" unui membru nou întruchipat de MINI John Cooper Works Countryman. Modelul cu cinci uşi este echipat cu o variantă deosebit de puternică a motorului de ultimă generaţie. Puterea de 160 kW/218 CP este transferată spre sistemul de tracţiune integrală pentru a furniza o abordare nouă a performanţelor remarcabile de care clientul se poate bucura nu numai pe şosele, ci şi pe teren accidentat. Vârful curbei de cuplu – 280 Nm – este disponibil pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.900 şi 5.600 rpm, iar MINI John Cooper Works Countryman sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 7,0 secunde – indiferent dacă fluxul de putere este transferat prin intermediul transmisiei standard – manuală cu şase trepte – sau al celei opţionale – automată cu şase viteze. Viteza maximă este de 225 km/h (transmisie automată: 223 km/h). La fel de impresionante sunt valorile rezultate din ciclul de testare EU: consumul de combustibil este de 7,4 litri per 100 kilometri (transmisie automată: 7,9 l/100 km), iar emisiile CO2 sunt de 172 grame (184 g) per kilometru.
Motorul de generaţie nouă se regăseşte şi în echiparea modelelor MINI John Cooper Works, MINI John Cooper Works Clubman, MINI John Cooper Works Cabriolet, MINI John Cooper Works Coupé şi MINI John Cooper Works Roadster. Propulsorul dezvoltat suplimentar se bazează pe motorul de la MINI Cooper S şi utilizează un turbocompresor twin-scroll, injecţie directă pe benzină şi gestiune variabilă a supapelor bazată pe sistemul VALVETRONIC dezvoltat de BMW Group. Această tehnologie de control al sarcinii independent de acceleraţie optimizează atât reacţia motorului, cât şi eficienţa acestuia; reacţiile foarte rapide la cerinţele pilotului pentru mai multă putere se intersectează cu un apetit redus pentru combustibil.
Motorul cu patru cilindri (capacitate de 1,6 litri), care pe partea superioară poartă logo-ul John Cooper Works, este realizat din punct de vedere tehnic după principii care au conexiune directă cu dezvoltarea motoarelor în configuraţie de curse şi este rezervat exclusiv modelelor John Cooper Works. Blocul motor şi punctele de prindere a lagărului sunt realizate din aluminiu şi îşi unesc forţele cu pistoanele ranforsate, o chiulasă deosebit de rezistentă şi un arbore cotit cu masă redusă. Supapele de evacuare sunt umplute cu sodiu pentru a furniza plusul de răcire cerut de un motor supraalimentat, în timp ce axul cu came pentru admisie dispune de o ajustare infinită a fazei.
În acelaşi timp, turbocompresorul dezvoltă o presiune de alimentare şi mai mare decât la motorul modelului MINI Cooper S Coupé. Sistemul de evacuare, de asemenea special, poate fi identificat din exterior prin ţevile de eşapament duble, din oţel inoxidabil lucios.
Motorul produce o putere maximă de 155 kW/211 CP la 6.000 rpm, în timp ce vârful curbei de cuplu este la 260 Nm şi este disponibil pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.850 şi 5.600 rpm. Funcţia overboost permite ca acest prag să fie ridicat la 280 Nm pentru o scurtă perioadă între 2.000 şi 5.200 rpm.
Noul motor este combinat în echiparea standard cu o transmisie manuală cu şase trepte, reglată pentru a face faţă caracteristicilor de performanţă. Totodată, modelele John Cooper Works pot fi comandate acum şi cu transmisia opţională – cutie de viteze automată cu şase trepte, cu funcţie Steptronic. Versiunea automată permite pilotului să schimbe vitezele şi manual fie prin utilizarea levierului de selecţie, fie a clapetelor dispuse pe volan.
Tehnologia MINIMALISM furnizează performanţe de vârf şi o autonomie extinsă.
Pe lângă îmbunătăţirile aduse eficienţei motorului, utilizarea tot mai vastă a tehnologiei de reducere a consumului de combustibil şi a emisiilor face ca modelele John Cooper Works să fie ambasadori mai de încredere ca niciodată ai principiului MINIMALISM. Plăcerea de neegalat a condusului trebuie întreruptă doar rareori pentru realimentare datorită tehnologiilor precum generarea energiei la frânare, care produce putere pentru reţeaua internă a automobilului în perioadele de frânare sau la folosirea frânei de motor. Funcţionând în tandem cu transmisia manuală, funcţia Auto Start-Stop opreşte automat motorul când maşina staţionează la semafor sau în ambuteiaje, în timp ce Shift Point Display (afişarea punctului optim de schimbare a vitezelor) recomandă pilotului momentul ideal de schimbare a treptelor, cu efect asupra îmbunătăţirii eficienţei. Servodirecţia electrică are şi ea o contribuţie la reducerea consumului de combustibil, electromotorul acesteia utilizând energie doar atunci când asistarea este absolut necesară.
Această gamă de inovaţii au contribuit la optimizarea echilibrului între plăcerea condusului şi consumul de combustibil afişat de toate modelele John Cooper Works. Într-adevăr, consumul de combustibil în ciclul de testare EU a fost redus cu până la 0,5 litri per 100 kilometri, în funcţie de model. MINI John Cooper Works sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde (transmisie automată: 6,7 secunde), pentru o viteză maximă de 238 km/h (transmisie automată: 236 km/h). Consumul mediu de combustibil se situează la 6,6 litri per 100 kilometri (transmisie automată: 7,1 l/100 km), iar emisiile CO2 la 153 grame (transmisie automată: 165 g) per kilometru.
Şi MINI John Cooper Works Clubman se laudă cu o acceleraţie impresionantă – de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde (transmisie automată: 7,0 secunde) – şi o viteză maximă de 238 km/h (transmisie automată: 236 km/h), cu un consum exemplar de 6,7 litri per 100 kilometri (transmisie automată: 7,2 l/100 km) şi emisii CO2 de 155 grame (transmisie automată: 167 g) per kilometru. MINI John Cooper Works Cabriolet sprintează până la 100 km/h în 6,9 secunde (transmisie automată: 7,1 secunde) şi atinge o viteză maximă de 235 km/h (transmisie automată: 233 km/h). Cu toate acestea, consumul este de numai 6,8 litri per 100 kilometri (transmisie automată: 7,3 l/100 km), iar emisiile CO2 sunt limitate la 157 grame (transmisie automată: 169 g) per kilometru.
Sprintul 0-100 km/h în 6,4 secunde (transmisie automată: 6,6 secunde) face ca MINI John Cooper Works Coupé să aibă cea mai bună acceleraţie dintre sportivii de elită, în timp ce viteza maximă este de 240 km/h (transmisie automată: 238 km/h). Aceste calităţi sportive remarcabile sunt în totală opoziţie cu consumul mediu de 6,6 litri per 100 kilometri (transmisie automată: 7,1 l/100 km) şi cu emisiile CO2 de 153 grame (transmisie automată: 165 g) per kilometru. MINI John Cooper Works Roadster atinge 100 km/h, cu start de pe loc, în 6,5 secunde (transmisie automată: 6,7 secunde) şi continuă până la atingerea vitezei maxime de 237 km/h (transmisie automată: 235 km/h). Consumul mediu de combustibil se situează la 6,8 litri per 100 kilometri (transmisie automată: 7.3 l/100 km), cu emisii CO2 de 157 grame (transmisie automată: 169 g) per kilometru.
Sentiment de curse şi stil inconfundabil.
Toate modelele John Cooper Works combină potenţialul sportiv care iese în evidenţă cu aspectul inconfundabil şi echipamente speciale care accentuează sentimentul de competiţie atât în interiorul automobilului, cât şi în exteriorul acesteia. Dotările standard includ buton Sport (care permite pilotului să accentueze reacţiile acceleraţiei şi caracteristicile de direcţie ale maşinii), frâne deosebit de ferme, sistem DSC (Dynamic Stability Control / control dinamic al stabilităţii) care include DTC (Dynamic Traction Control / control dinamic al tracţiunii) şi EDLC (Electronic Differential Lock Control / control electronic al diferenţialului blocant) pentru puntea motoare, dar şi jante de 17 ţoli, din aliaj (MINI John Cooper Works Countryman: 18 ţoli) şi pneuri runflat. Kitul aerodinamic John Cooper Works – o altă dotare standard – optimizează atât fluxul de aer pe deasupra şi împrejurul automobilului, cât şi impactul vizual. Culorile exclusive pentru exterior şi acoperiş, precum şi ambianţa interioară ultrasportivă cu variante speciale de tapiţerie pentru scaune şi elemente de decor interior adaugă o amprentă specială. Acum, de exemplu, clienţii pot comanda decorurile interioare Striped Alloy şi Pepper White. Iar volanul sport, acum aflat în dotarea standard, are logo-ul John Cooper Works în secţiunea inferioară a braţului central.
De-a lungul mai multor decenii, numele John Cooper a întruchipat relaţia de succes dintre marca britanică de maşini mici şi competiţiile sportive. La începutul anilor ’60, legendarul designer de maşini sport a avut ideea de a injecta o nouă doză de plăcere în condusul cotidian, iar versiunile foarte puternice ale clasicului Mini au purtat numele său. În prezent, John Cooper Works – subbrand MINI – reprezintă epitomul sentimentului de curse şi al performanţelor ce ies în evidenţă. Cei şase sportivi de elită care formează gama John Cooper Works, împreună cu opţionalele şi accesoriile concepute pentru a intensifica agilitatea oricărui model MINI şi pentru a oferi tuturor variantelor un caracter sportiv bine definit, reprezintă o reclamă deosebită pentru genele mărcii în motorsport.