“Dăruiește puțin din căldura ta!” – panou termic interactiv pentru o cauză socială
În luna februarie a.c., Leo Burnett Group și Samusocial au lansat inițiativa “Dăruiește puțin din căldura ta!”, o acțiune de conștientizare a nevoii critice de adăposturi încălzite pentru oamenii străzii.
Din dorința de a face cât mai vizibilă această problemă, stația de autobuz Sfântul Gheorghe din centrul capitalei a fost încălzită pe timpul nopții pentru persoanele fără adăpost. Acest lucru a fost posibil prin înlocuirea panoului publicitar din stație cu un panou termic interactiv. Pentru a-i face pe oameni conștienți că este nevoie de implicarea lor în a susține funționarea adăposturilor, trecătorii erau invitați să făcă un prim pas și să cedeze puțin „din căldura lor umană” prin atingerea panoului preț de câteva secunde pentru a-l încălzi. În schimbul efortului lor, stația devenea un adăpost călduros pe timpul nopții.
„Spune-mi și o să uit, arată-mi și o să țin minte, implică-mă și voi înțelege” e un proverb devenit crez publicitar. Prin această campanie am încercat să implicăm oamenii pentru a-i face să conștientizeze că numai cu ajutorul lor se poate rezolva problema gravă a celor fără adăpost. Totodată, am făcut ca în mod direct un mediu publicitar să ajute o cauză, transformând un panou de reclame într-un panou care dă caldura.” a declarat Victor Stroe, Planning Director al agenției de publicitate Leo Burnett & Target, unul dintre initiatorii ideii.
„Din păcate, numărul de locuri de adăpostire din Bucureşti este insuficient pentru a satisface nevoia celor aproximativ 5.000 de oameni fără adăpost din capitală. Conform statisticilor, aproximativ 300 de oameni fără adăpost mor în fiecare an, mai ales în sezonul rece. Prin intermediul acestui proiect pilot am încercat să demonstrăm cetăţenilor Capitalei că există soluţii de încălzire pe perioada iernii, dar este nevoie de resurse şi bunăvoinţă pentru a le pune în practică.” a adăgat Sabina Nicolae, Director Executiv Samusocial din România.
Acțiunea “Dăruiește puțin din căldura ta!” este un proiect pilot ce dorește pe viitor să ia amploare și să vină cu noi soluții pentru ajutorarea oamenilor străzii.
“Dăruiește puțin din căldura ta!” este o acțiune inițiată de Leo Burnett & Target, pentru organizația nonguvernamentală Samusocial și susținută de Starcom MediaVest și EPA Media.
Leo Burnett & Target, Starcom MediaVest, iLeo, The Practice, 23 Communication Ideas, Digital Star, The Geeks, 2 Parale, 8team și Breeze Mobile fac parte din grupul Leo Burnett. Din 1994 și până în prezent, grupul și-a extins aria de expertiză prin companii specializate în creație, media, relații publice și comunicare digitală, fiind cel mai dinamic și mai premiat grup de comunicare din România – cu un palmares de aproximativ 300 de premii și un număr impresionant de nominalizări la cele mai prestigioase festivaluri de profil. Portofoliul de clienți al celor 8 companii însumează peste 100 de clienți locali și internaționali pentru care creează povești de succes.