de echipare ulterioara a autovehiculelor Denoxtronic2
Bosch a dezvoltat sistemul Denoxtronic de tratare ulterioară a gazelor de eşapament în vederea reducerii emisiilor de oxizi de azot (NOx) generate de motoarele diesel. Sistemul şi-a demonstrat eficienţa pentru motoarele din dotarea autovehiculelor comerciale încă din 2004, iar un sistem similar a fost inclus în echiparea standard a motoarelor diesel pentru autoturisme, începând din anul 2009. În consecinţă, motoarele diesel respectă prevederile stricte ale standardului de emisii Euro 6. Prin sistemul de echipare ulterioară Denoxtronic2, Bosch oferă acum o soluţie de echipare ulterioară pentru tratarea eficientă a gazelor de eşapament generate de motoarele autovehiculelor comerciale, ale utilajelor fixe şi ale ambarcaţiunilor. La fel ca şi sistemele standard, soluţia de echipare ulterioară realizează o reducere a nivelului de oxid de azot cu până la 90%.
Echipare ulterioară cu componente de serie foarte performante
În combinaţie cu un convertor SCR (reducere catalitică selectivă), sistemul Denoxtronic transformă oxizii de azot din componenţa gazelor de eşapament generate de motoarele diesel în azot şi abur, care sunt inofensive. Pentru obţinerea acestui rezultat, o soluţie de uree şi apă este injectată în sistemul de evacuare pentru a acţiona ca agent de reducţie. În cadrul soluţiei de echipare ulterioară Denoxtronic2, motorul diesel este adaptat cu ajutorul unui modul de alimentare, a unui modul de dozare şi a unui convertor SCR. Pentru sistemul Denoxtronic2, Bosch utilizează aceleaşi componente care sunt integrate şi în echipamentul original. Cu ajutorul senzorilor suplimentari, unitatea de comandă din modulul de alimentare al sistemului Denoxtronic calculează cantitatea de agent de reducţie necesară pentru funcţionarea curentă a motorului. Modulul de dozare este apoi utilizat pentru injectarea agentului de reducţie. Sistemul Denoxtronic2 de echipare ulterioară funcţionează perfect fără a interveni asupra sistemului electronic de gestionare a motorului sau asupra magistralei CAN. Deoarece sistemul de tratare ulterioară a gazelor de eşapament, care este compus din sistemul Denoxtronic2 şi dintr-un convertor SCR, trebuie să fie adaptat individual la fiecare motor, acesta este configurat de integratorii de sistem.