Innobyte, una dintre cele mai importante companii românești specializate în servicii și soluții pentru eCommerce, anunță o creștere a cifrei de afaceri de 30% în 2023, ajungând la 12.57 milioane de lei, EBITDA situându-se la 2.67 milioane de lei, un avans de 40% comparativ cu anul 2022. În ciuda unei aparente stagnări a bugetelor alocate dezvoltării soluțiilor de eCommerce, creșterea cu două cifre a indicatorilor financiari subliniază capacitatea companiei de a produce valoare într-un mediu competitiv.
Principalii piloni de creștere în 2023, pe care Innobyte se va baza și în 2024, au fost:
- Optimizarea Proceselor: Îmbunătățirea proceselor de producție prin alocarea flexibilă a resurselor umane în proiectele abordate. Aceasta reflectă eforturile continue ale Innobyte de a perfecționa instrumentele care facilitează o organizare eficientă a activității.
- Echipa: Innobyte a menținut și chiar extins o echipă de profesioniști experimentați. Compania continuă abordarea unui mod de lucru integral remote și susține dezvoltarea profesională prin acces la cursuri și validarea expertizei prin certificări relevante.
- Maximizarea businessului cu clienții existenți: Modelul de business al Innobyte presupune construirea unor relații de lungă durată cu clienții și partenerii, ceea ce a permis companiei să dezvolte proiecte noi în cadrul portofoliului existent de clienți.
- Parteneriate noi: Innobyte și-a diversificat portofoliul prin introducerea de noi verticale precum Horeca și B2B, dar și activități recreativ-educative, lucrând la proiecte complexe ce vor fi lansate în acest an.
„Pentru noi, una dintre realizările de care ne bucurăm cel mai mult este că reușim să avem în continuare o echipă unită, un employee turnover redus și un nivel ridicat de specializare. Ceea ce ne face să credem că eforturile noastre de a crea un mediu de lucru pozitiv, stimulant, flexibil și orientat către dezvoltarea profesională a fiecărui membru al echipei produce rezultate favorabile pe termen mediu și lung”, a menționat Cătălin Șomfălean, CEO și co-fondator Innobyte.
Portofoliul de clienți Innobyte a fost extins în 2023 cu 15% și cuprinde nume precum Auchan, BAT, Noriel, Flanco, Spring Farma, Metatools, Infinity, Adeona Camps, Total Fishing sau European Space Agency.
„Cu toate că industria de eCommerce nu a mai văzut creșteri atât de spectaculoase în 2023, comparativ cu 2020 sau 2021, pentru noi, anul trecut a fost un an bun. Ne-am ținut promisiunile făcute acționarilor și am reușit să consolidăm parteneriatele existente, contribuind astfel la construirea, pas cu pas, a traiectoriei pe care aspirăm să o urmăm. Această abordare ne-a permis să ne întărim poziția de lider într-un mediu competitiv, dar și să identificăm noi oportunități de creștere”, a adăugat Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.
În prezent, echipa Innobyte numără peste 40 de specialiști eCommerce, cu un nivel ridicat de expertiză. Compania caută în continuare developeri cu experiență în tehnologii precum Magento 2, Node.Js, React.JS si DevOps.