· Conform analizei, valoarea totală a piaţei locale de media a scăzut cu 37% in 2009 atingând un nivel sub cel din 2006
· Studiul poate fi descărcat în format digital de la adresa www.mediafactbook.ro
“Dacă anul trecut spuneam că new media va fi revelaţia crizei, acest lucru este confirmat acum de faptul că publicitatea online a fost cel mai puţin afectată de scăderile înregistrate in domeniu. Piaţa media românească şi-a început trendul descrescător în octombrie 2008, a atins un palier minimal în 2009 iar 2010 ne va arata unde se afla de fapt adevăratul fund al sacului”, a declarat Octav Popescu – Vicepresedinte Initiative.
În 2009, valoarea totală netă a pieţei locale de media a scăzut cu 37%, atingând un nivel sub cel din 2006. Toată media a simţit impactul crizei economice, dar printul a fost cel mai afectat (-55%), urmat de outdoor (-40%), în timp ce TV-ul a scăzut cu 34%, radio-ul cu 28% şi internetul cu 19%, după cum arată studiul MEDIA FACT BOOK 2010.
În 2009 au fost lansate noi canale TV dar, pe de altă parte, piaţa de print a fost caracterizată de o scădere a audienţei, pe măsură ce majoritatea revistelor şi ziarelor şi-a scăzut tirajul. Unele titluri s-au concentrat pe varianta online, în timp ce altele au fost închise sau vândute.
Piaţa radio s-a confruntat cu aproximativ aceleaşi probleme ca şi printul, multe staţii locale fiind închise. 2009 a fost marcat de schimbări ale cotelor de audienţă în Bucureşti, Radio Zu surclasând Radio 21.
Outdoor-ul a fost în 2009 aproape la fel de afectat ca şi print-ul, în special din cauza lipsei de măsurare şi evaluare.
În 2009, publicitatea online a avut cea mai mică scădere a volumului. Acest lucru a fost generat de creşterea numărului de utilizatori şi a faptului că internetul devine o sursă de informare mai credibilă în comparaţie cu TV-ul sau print-ul.
“Auzim deseori expresia “când piaţa media va reveni la normal”, dar aceasta este doar o modalitate de a respinge realitatea actuală. Piaţa media nu va mai fi niciodată ceea ce a fost. În ciuda tuturor problemelor cauzate de criză, media evoluează. Iar atunci când vom ieşi din criză vom vedea un peisaj media foarte diferit de cel de până acum”, a încheiat Octav Popescu.
Media Fact Book este singura lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative din anul 1997.
Despre Initiative:
Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.
Cu o cifră de afaceri de $11.2 miliarde de dolari (conform clasamentului RECMA), Initiative Worldwide numără peste 2500 de angajaţi în cele 91 de birouri la nivel global.
Initiative este membră a Interpublic Group of Companies [NYSE:IPG] şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide.
Activă pe piaţa de media românească de 17 ani, Initiative România face parte din grupul care include: Lowe&Partners, Brand Connection, Lowe PR, HyperActive, Medic One şi Scholz&Friends.
Portofoliul Initiative România include: Austrian Airlines, BMW, Burger King, GlaxoSmithKline, Johnson&Johnson, KIKA , Millenium Bank, MOL România, Orange România, Pernod Ricard, Provident Financial, Sarantis România, Siemens.
{mosloadposition user10}