În avalanșa de date și analize de marketing care a devenit norma industriei noastre, rolul de consultant al agenției devine esențial. Astfel, agenția de media Initiative România lansează Business Intelligence Suite, sau, mai simplu, [INITIATIVE BIS], un pachet de instrumente de analiză oferit exclusiv partenerilor agenției, pentru suport în înțelegerea contextului macro și a consumatorului, monitorizarea competitorilor, dar și planificare, implementare și raportare pentru campaniile de media.
„La începutul anului trecut, anunțam intern Media Architect, ca noua poziționare a agenției, care se bazează pe patru coordonate complementare: agilitate, eficiență, expertiză și inovație. [INITIATIVE BIS] este răspunsul la nevoia de soluții personalizate a partenerilor noștri, pentru a le fi alături pe tot parcursul deciziilor de business prin analize de date și recomandări susținute prin acestea. Este o mare diferență între a furniza date și a furniza analize. Noi ne mândrim cu unii dintre cei mai buni analiști din industrie și dezvoltăm constant propriile procese de lucru și tool-uri pentru partenerii noștri”, a spus Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.
„Am încercat de-a lungul timpului numeroase instrumente și ne-am oprit asupra acestui pachet care le reunește pe cele mai bune pentru fiecare disciplină. Căutăm mereu utilizări noi pentru resursele pe care le deținem, chiar și pentru cele tradiționale în industria de media. În același timp, ne folosim de fiecare ocazie pentru a testa instrumente noi, inclusiv cu ajutorul colegilor din IPG Mediabrands. Beneficiem de experiența unor piețe dezvoltate, precum US, UK și Polonia, pe care o transmitem, ulterior, clienților și partenerilor noștri”, a adăugat Cătălin Florea, Head of Product, Initiative România.
Suita de soluții este structurată în șapte componente, care grupează atât instrumente proprii ale grupului global IPG Mediabrands (grup din care face parte și Initiative România), cât și instrumente ale unor furnizori externi sau dezvoltate in-house în ultimii ani. Pe lângă toate acestea, pachetul pune un accent puternic și pe componenta umană, mai exact pe implicarea activă a specialiștilor Initiative, pentru care datele stau la baza tuturor recomandărilor către parteneri.
Business understanding, prima componentă a suitei de soluții Initiative, este dedicată înțelegerii contextului macro și cuprinde o analiză extinsă a pieței de media și economiei în ansambu, reunind furnizori de date, analize, trenduri și cercetare de marketing recunoscuți la nivel global, precum Euromonitor sau WARC, dar și interni, precum Magna, divizia specializată în cercetare și negociere a IPG Mediabrands. Analiza pieței de media este concretizată în fiecare an în cadrul Media Fact Book, unul dintre cele mai cunoscute și apreciate produse Initiative pe piața locală, singurul raport de analiză a pieței românești de media și publicitate realizat anual, începând cu 1997.
Media optimization, a doua componentă, se realizează printr-un set de instrumente de analiză econometrică, denumit intern Accelerator și disponibil prin intermediul echipelor specializate din cadrul IPG Mediabrands. Astfel de instrumente permit o abordare flexibilă în modelarea mixului de marketing, alături de o analiză extinsă la nivelul întregului proces de achiziție.
Consumer insights este despre înțelegerea consumatorului dincolo de tradiționalele date demografice și de consum media, prin studii și analize desfășurate la nivel global, precum Wave X sau Recode, și instrumente disponibile la nivel local.
Competitive inteligence include și zona de digital media, pentru care agenția a adoptat instrumente (Similar Web, Semrush, Social Bakers) sau a dezvoltat procese proprii de lucru, precum cel pentru procesarea datelor Gemius AdReal, care permite monitorizarea platformelor neincluse în serviciile convenționale. Mai mult, agenția a dezvoltat un produs unic ce constă în analiza teritoriilor de comunicare, care poate sprijini deciziile de brand pe termen lung și care oferă clienților o perspectivă amplă asupra prezenței în mediul digital al competitorilor. Toate acestea sunt completate de o serie de instrumente dezvoltate la nivel global, precum Brand Heat, un studiu al percepției de brand la nivelul categoriei din care face parte.
Adaptive planning & implementation este componenta care susține planificarea cross-media și implementarea campaniilor, în cadrul căreia Initiative folosește instrumente globale, precum Ripple, platformă globală a rețelei Initiative, sau dezvoltate la nivel local, precum CORE, un instrument care integrează date de audiență furnizate de Kantar, fluxuri financiare și automatizează munca de planning. Pentru planificarea, implementarea și monitorizarea campaniilor mixte, TV & digital, agenția folosește un instrument propriu care primește date de reach pentru TV și pentru oricare dintre canalele digitale utilizate.
Post-campaign reporting se realizează cu ajutorul instrumentului dezvoltat local, CORE. În special pentru campaniile de digital, alături de CORE, agenția folosește și un alt instrument dedicat care agregă planificarea și rapoartele campaniilor din toate platformele folosite, oferind astfel o perspectivă complexă asupra performanței la nivel de campanie sau pe anumite perioade din an (lunar, trimestrial, anual).
Componenta de trend tracking este dedicată evoluției trendurilor și include o serie de analize dezvoltate de agenție alături de clienții săi, precum seria de studii BOLD, platformă dezvoltată de Lowe Group, sau serviciile eMarketer în domeniul digital, pentru o mai bună înțelegere a noilor tendințe și comportamentelor de consum ale cumpărătorilor.