pentru copiii defavorizaţi din Jimbolia
Vă rugăm să ne ajutaţi cu o donaţie: www.suitsonbikes.com
Pentru al cincilea an consecutiv, “În costum, pe bicicletă” a revenit în Transilvania, având drept scop continuarea susţinerii copiilor defavorizaţi prin strângerea de fonduri. În acest an, atenţia se va îndrepta asupra programului din Jimbolia în mod special.
Un număr record de 10 directori executivi ai unor companii de top din Europa vor porni pe biciclete din Budapesta joi, 12 iunie, acceptând provocarea unui traseu dificil de 350 km în partea de sud a României, timp de patru zile, cu scopul de a strânge fonduri pentru una dintre cele mai sărace zone din ţara noastră.
De la desfăşurarea primei curse în septembrie 2004, alte trei curse au mai avut loc în zona Transilvaniei şi în apropierea graniţei cu Ungaria, iar la începutul aceastei luni un grup de oameni de afaceri din Geneva au organizat o cursă în jurul lacului Geneva.
În acest an, cursa de ciclism “În costum, pe bicicletă” va traversa graniţa cu România, îndreptându-se către Jimbolia, iar în ziua următoare va continua de-a lungul graniţei cu Serbia, urmând malul Dunării. După popasul din Orşova de sâmbătă noaptea, echipa va porni către Motru, iar de aici se va îndrepta în direcţia Lugoj, pentru a se întâlni cu copiii Talita Kum, care se află în tabără acolo. Duminică, echipa se va întoarce la Budapesta.
Talita Kum, localizat în Jimbolia, este un proiect început acum şase ani, cu scopul de a menţine în şcoală copiii fără posibilităţi, oferindu-le acestora un program educaţional suplimentar, compensând totodată lipsa unor deprinderi esenţiale, care nu au fost formate în cadrul familiei.
Profilul celor care pot lua parte la acest program include copiii proveniţi din familii în care trăiesc patru sau cinci minori, în una sau două camere dărăpănate. Copiii întâmpină adesea dificultăţi în procesul de asimilare a cunoştinţelor de bază, de aceea este necesar să se lucreze cu ei în mod regulat. Mai mult decât atât, este important ca aceşti copii să fie hrăniţi şi să dobândească abilităţi de socializare. De asemenea, copiii trebuie să fie ajutaţi să învete despre igiena personală şi despre ceea ce presupune interacţiunea cu cei din jur. Ei pot lua parte la acest program educaţional până la vârsta de nouă ani, după care urmează un alt an, în care aceşti copii pot participa la cursuri în fiecare vineri.
Definiţia succesului pentru acest proiect este ca aceşti tineri să rămână în şcoală încă doi ani după acest proiect. Sub inspirata organizare şi îndrumare a directorului Adrian Popa, proiectul a ajuns la nivelul de autofinanţare total din donaţii cum ar fi cea generată de iniţiativa “În costum, pe bicicletă” şi la venituri în creştere datorate unor colaborări şi asocieri cu companii, iniţiate ca urmare a activităţii desfăşurate de centru (companii din domeniul construcţiilor şi de retail).
Alistair McLeish, unul dintre iniţiatorii acţiunii “În costum, pe bicicletă” şi Preşedinte al agenţiei de comunicare Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants, detaliază etapele viitoare ale proiectului:
“Vom menţine acest program de succes şi, în acelaşi timp, prin iniţiativa În costum pe bicicletă împreună cu Adrian Popa şi echipa lui avem în plan să construim şi să înfiinţăm o şcoală generală care să ofere un sprijin similar acestor copii şi pentru următorii patru ani.
“Sperăm că şi acest plan poate fi realizat prin autofinanţare, iar ulterior ne vom concentra pe dezvoltarea unui program pentru adolescenţi după terminarea orelor, urmat de un program pentru tinerii adulţi care să le dezvolte aptitudini meşteşugăreşti necesare în comunitate şi, unde este nevoie, să înfiinţăm burse pentru copiii talentaţi şi sprijin pentru continuarea educaţiei lor . Vă solicităm sprijinul tuturor pentru această iniţiativă, donaţiile fiind binevenite: www.suitsonbikes.com”
Pentru a îndeplini acest obiectiv, este estimat că În costum, pe bicicletă trebuie să strângă aproximativ 100.000 EUR pe an, pe o perioadă de cel puţin următorii 5 ani. Aceste fonduri vor fi folosite atât pentru investiţia iniţială în clădiri cât şi costurile operaţionale ale centrului.
In acest an, “În costum, pe bicicletă” va continua în Scoţia în august şi Elveţia în septembrie. Sponsorii includ Mmd, Netshaker, Nokia, Budapest Bank, GE Money Romania, KPMG, Morgan Stanley şi Cushman & Wakefield.
Despre iniţiativa “În costum pe bicicletă”
Un vicar, un antreprenor şi un diplomat au venit cu o idee simplă: să ridice din scaunele lor capitonate câţiva expaţi privilegiaţi, “în costum”, din Europa Centrală şi sa-i urce pe biciclete, punându-i să pedaleze sute de kilometri pentru a strânge fonduri destinate comunităţilor dezavantajate din regiune.
Managerul tipic, ocupat, va invoca, desigur, lipsa de timp, lipsa condiţiei fizice sau alte asemenea motive. Şi în orice caz, asta nu e ceva ce mai degrabă ar trebui lăsat în grija organizaţiilor de caritate ale soţiilor expaţilor? Răspuns greşit. Cu suficientă bunăvoinţă, pregătire şi bătându-şi la cap prietenii şi partenerii de afaceri, membrii iniţiativei “În costum pe bicicletă” au dovedit de fiecare dată că oamenii ocupaţi, în costume, pot strânge sume impresionante de bani pentru cauze caritabile.
Majoritatea fondurilor colectate până acum au fost donate asociaţiilor susţinute de Blythswood Care – o organizaţie de caritate care îşi concentrează atenţia asupra ţărilor din Europa Centrală şi de Est.
{mosloadposition user10}