Un rebranding pe masura venerabilei competitii
Brandient a creat noua identitate vizuala a Cupei Romaniei la Fotbal — lansata saptamana trecuta, odata cu finala celei de-a 78-a editii.
Construind pe esenta pozitiva si plina de speranta a evenimentului, noua identitate interpreteaza trofeul-obiect “cupa”, transformandu-l intr-un simbol aspirational, pasional si modern.
Rebrandingul a fost mandatat de noua conducere a Federatiei Romane de Fotbal, ca parte a unui efort mai larg de consolidare a managementului brandului, cu scopul de a creste valoarea si atractivitatea acestei competitii populare in Romania. Fotbalul de Cupa este un liant, un catalizator de bucurie al comunitatilor, oferindu-ne ocazia sa ne bucuram nu numai de fotbal, dar si de noi insine ca parte a unui intreg mai mare caruia ii apartinem si care este comunitatea in care traim – fie aceasta un sat, o comuna, un orasel mic sau unul mare, sau chiar o tara. Cupa Romaniei este Inima Fotbalului pentru ca ofera tuturor cea mai directa, mai pasionanta si mai sanatoasa cale de a realiza aceasta comuniune.
Dincolo de reinterpretarea vizuala a simbolului fizic, material al brandului — cupa istorica — am cautat sa promovam o statura aspirationala si pasionala a intregii reprezentari, fara a rata simbolistica nationala a evenimentului.” — Adrian Stanculet, Design Director Brandient
Identitatea vizuala nou creata isi are originile intr-un puternic element figurativ, cu cei doi vulturi ilustrati intr-o ipostaza competitiva, disputand cupa pozitionata central. Spatiul negativ trasat de cele doua aripi contureaza atat manerele cupei cat si o inima — “inima fotbalului” romanesc, care este si noua promisiune a brandului. Simbolul vulturului, impreuna cu cele trei culori: rosu, galben si albastru, creeaza un puternic simbol national, inspirand agilitate, forta, maretie si inteligenta.
“Brandient va fi mereu implicat sufleteste in actul de a ne reda increderea in noi insine, ca natiune, si de a ne arata in fata lumii intr-o ipostaza profesionista si impecabila. Cupa Romaniei este un vector important de branding de natiune, si suntem recunoscatori pentru sansa de a contribui la schimbarile pe care noul management al FRF le sustine, cu speranta ca aceste schimbari vor afecta pozitiv, in profunzime, calitatea actului sportiv si competitional.” — Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient