- ING și FCC își propun să strângă 100.000 de euro în cadrul unei campanii de strângere de fonduri. Fondurile vor fi destinate în primul rând prevenirii pagubelor produse de animalele sălbatice și pentru monitorizarea lor în zona Munților Făgăraș;
- Persoanele care doresc să se implice pot dona din Home’Bank la secțiunea plăți/donează, pot transfera bani direct în contul Fundației sau pot posta story-uri pe Instagram utilizând filtrele de campanie, iar ING va dona câte 3 euro către FCC pentru fiecare;
- Comunitatea de gaming se alătură cauzei prin campanii de strângere de fonduri pe propriile canale de streaming, precum și bannere în jocuri pentru telefonul mobil și tabletă.
ING Bank România lansează o campanie de strângere de fonduri în parteneriat cu Fundația Conservation Carpathia (FCC) pentru a susține eforturile fundației pentru programele de faună sălbatică și gestionarea conflictelor om-animale sălbatice din comunitățile locale, care fac parte dintr-un proiect amplu de protejare a naturii sălbatice din Munții Făgăraș, în vederea realizării în viitor a unei zone protejate sub forma unui Parc Național. În cadrul campaniei, cele două entități au obiectivul de a strânge 100.000 de euro, incluzând donația din partea băncii și susținerea clienților ING.
De peste 12 ani Fundația Conservation Carpathia se implică activ în conservarea pădurilor din zona Munților Făgăraș, reușind până astăzi să pună sub strictă protecție peste 26.000 de hectare. 2011 a fost anul în care fundația a început să lucreze și în slujba protejării animalelor sălbatice adăpostite de acești munți emblematici, ajungând până astăzi la gestionarea a 4 fonduri cinegetice. Modelul de management este unul modern, care folosește tehnologii de ultimă generație în conservarea animalelor sălbatice, însă și în vederea gestionării relației acestora cu oamenii din comunitățile locale învecinate.
„Suntem una dintre puținele țări ale Europei care se bucură încă de o bogăție naturală atât de mare, iar acest lucru ar trebui să ne facă mândri și, în același timp, să ne responsabilizeze mai mult în vederea conservării acestora și a casei lor, în cazul proiectului nostru, al Munților Făgăraș. Avem o experiență de peste 10 ani, în care am gestionat zone naturale și am reușit să realizăm modele viabile de gestionare a animalelor sălbatice atât în beneficiul naturii, cât și a oamenilor. Lucrăm aproape cu mediul academic, guvernamental, însă și cu oamenii din comunitățile locale pentru a ne asigura că România va fi în continuare în topul țărilor cu o natură sănătoasă și bogată.
Fiecare parteneriat, iar parteneriatul cu prietenii de la ING nu face excepție, este o binecuvântare pentru conservarea naturii din România și o garanție a faptului că doar împreună, unindu-ne forțele, vom putea să salvăm aceste zone unice pentru generațiile viitoare.”, a punctat Barbara Promberger, director executiv, Fundația Conservation Carpathia.
„Protejarea mediului devine dincolo de o misiune, o necesitate pentru fiecare dintre noi. Una prin care ne putem îngriji că mediul în care vom trăi în următorii ani e unul sănătos. Pentru ING, atenția acordată tranziției către economia verde începe cu decizii la nivelul băncii, un mod de a face business și e completat începând cu 2021 și cu parteneriate sociale alături de societatea civilă.
Pentru că ultimul an a indicat și un interes tot mai mare al clienților de a se implica în cauze de sustenabilitate și, mai precis, de mediu, ne-am alăturat misiunii Conservation Carpathia. Facilităm strângerea de fonduri prin donațiile rapide în Home’Bank, iar suplimentar aducem noi moduri de implicare cu aliați din zona de gaming sau comunitatea ING din social media. Campaniile caritabile în Home’Bank devin o tradiție pentru ING Bank și avem încredere că alături de clienții noștri vom contribui considerabil și de această dată pentru a susține eforturile remarcabile ale Fundației Conservation Carpathia.”, a adăugat Silvia Mihăilescu, Director Marketing, Comunicare și CSR ING Bank România.
Banii strânși vor fi folosiți pentru rezolvarea problemelor urgente în zonă în următorul an și acoperirea cheltuielilor curente. Printre acestea se numără:
- Montarea de garduri electrice în gospodăriile afectate de urși;
- Angajarea și pregătirea unor pădurari (rangeri) care să acționeze în echipe de intervenție rapidă pentru alungarea animalelor sălbatice atunci când acestea devin o amenințare;
- Compensarea fermierilor atunci când există daune în rândul animalelor domestice;
- Monitorizarea animalelor;
- Alte cheltuieli curente precum hrana pentru animale și instruirea fermierilor.
De exemplu, o donație de 50 de lei hrănește timp de o lună un Ciobănesc Carpatin care poate păzi o gospodărie. Cu 75 de lei este asigurată funcționarea unei camere de monitorizare a animalelor sălbatice pentru o săptămână. Cu 100 de lei este susținut un curs de instruire pentru fermieri, despre cum să prevină conflictele cu urșii.
Cum pot contribui persoanele care doresc să se implice
- Donație în Home’Bank. Clienții ING Bank pot dona direct din Home’Bank, la secțiunea Plăți – Donații – Conservation Carpathia;
- Transfer direct către Fundație, IBAN: RO16RNCB0061114278450048;
- Prin pagina proprie de Instagram. Persoanele care dețin un cont de Instagram trebuie să creeze un story și să folosească filtrul ”Carpatin” de pe pagina @ingromania, să dea tag băncii și să introducă #ParculNationalFagaras atunci când postează. Pentru fiecare story realizat, ING Bank va dona câte 3 euro către Conservation Carpathia.
- Canalele de livestreaming ale gamerilor implicați în campanie.
Comunitatea de gaming din România se alătură cauzei
Deși, prin definiție, mediul online este direct opus mediului natural, comunitatea de gaming înțelege cât de important este să ai un ecosistem stabil unde să îți poți desfășura activitatea. Astfel, opt gameri din România se alătură cauzei și vor implementa campanii de strângere de fonduri pe propriile canale de livestreaming în timp ce demonstrează cât de dificil este să te joci atunci când mediul tău este afectat. Printre aceștia se numără Micutzu, Jaxi, Tedereu, Theo Zeciu, Amy Claire, AlexaTV, Palash și Tudor Butan.
Totodată, compania Gameloft s-a alăturat campaniei prin promovarea acesteia pe canalele proprii și introducerea de bannere cu trimitere către pagina de donații în jocuri pentru mobil și tabletă. Printre cele mai cunoscute sunt Asphalt 9, Asphalt 8, Minion Rush, Dragon Mania Legends și Gangster Vegas.