şi dublarea profitului brut. Pe fondul unei strategii orientate către nevoile clienţilor, ING Bank a obţinut în 2007 creşterea semnificativă a numărului de clienţi, ajungând la peste o jumătate de milion de clienţi individuali.
Creştere susţinută a veniturilor +41%
• ING Bank România a înregistrat în 2007 venituri nete în valoare de 327 milioane RON, cu 41% mai mult decât în anul precedent. Valoarea totală a activelor s-a ridicat la 8,1 miliarde RON, în creştere cu 13% faţă de 2006, în timp ce portofoliul de credite a crescut cu 79%, ajungând la 4,7 miliarde RON. “Anul 2007 a fost un an de creştere organică pentru ING Bank România. Am investit în extinderea reţelei de sucursale şi în dezvoltarea ofertei de produse pentru a putea oferi clienţilor noştri, companii şi clienţi individuali, soluţii de finanţare viabile. Veniturile şi volumele generate în acest fel au susţinut consolidarea poziţiei ING Bank pe piaţa românească”, a declarat Mişu Negriţoiu, Director General ING Bank România.
Creştere continuă a diviziei de retail banking
Divizia de retail ING Bank a cunoscut în 2007 o creştere spectaculoasă, prin dublarea numărului de clienţi – care a atins astfel o jumătate de milion – şi prin extinderea reţelei cu 37 de noi unitati Self’Bank, ajungând astfel la 147 unităţi. De altfel, anul trecut, ING Retail Banking a devenit un jucător principal pe piaţa creditelor ipotecare, şi-a intensificat activitatea în categoria creditelor de consum, în acelaşi timp consolidându-şi poziţia pe piaţa depozitelor. “Rezultatele bune din 2007 se datorează, în primul rând, strategiei noastre de a lansa produse şi servicii inovatoare menite să simplifice viaţa clienţilor ING Bank. Un exemplu este Express Payments – singurul produs care permite plata facturilor în mai puţin de 30 de secunde, care – alături de ING Self’Bank şi ING Home’Bank – ajută clienţii să petreacă mai puţin timp la bancă”, a declarat Albert Roggemans, Director General Adjunct.
Creşterea portofoliului de clienţi şi produse Wholesale Banking
În sectorul clienţilor corporativi, ING raportează pentru 2007 o creştere cu 17% a portofoliului de clienţi. ING Wholesale Banking a lansat în 2007 o serie de produse şi servicii noi printre care se numără produsele derivate (NDF, FXO, IRS), servicii de Debit Direct şi POS, precum şi servicii de depozitare şi custodie pentru Fondurile de Pensii. Tot în 2007, ING Wholesale Banking a demarat implementarea sistemului Single Euro Payment Area (SEPA), care va fi finalizat în 2008.
Model de urmat în construirea unei reţele de sucursale
Anul trecut, ING Bank România a adăugat şase noi sucursale pentru companii şi 37 de unităţi ING Self’Bank, modelul de dezvoltare teritorială ING Bank Romania fiind considerat în cadrul grupului un model de urmat pentru construirea unei reţele de sucursale.
Premii obţinute în 2007
Realizările din sectorul de wholesale banking au adus companie ING importante premii, precum distincţia Global Custodian pentru ING Security Services Romania, premiul TMI pentru Payment & Cash Management, European Cash Management Award 2007 şi Eastern European Cash Management Award 2007, câştigat pentru al optulea an consecutiv.
Planuri pentru 2008
“România rămâne o ţară de importanţă strategică pentru grupul ING, iar obiectivele noastre sunt planificate pe termen lung. Dacă în 2008 intenţionăm să ne întărim poziţia şi să ne menţinem cu un pas înaintea pieţei, prin consolidarea serviciilor bancare pentru companii, extinderea reţelei şi produselor pentru persoane fizice, pentru 2010 ne propunem să atingem un milion de clienţi, o reţea de 300 de unitaţi şi o cotă de piaţă de 8-10%”, a încheiat Mişu Negriţoiu.
{mosloadposition user10}