– “Music Personalities”, lansat de Starcom MediaVest Group
Starcom MediaVest a lansat cel de-al șaptesprezecelea infografic parte din seria HumanGraphExperience – “Music Personalities”.
Concluziile se bazează pe date ale Studiului Național de Audiență (valul 12 iunie 2013 – 14 mai 2014) și vizează întreaga populație urbană.
Scopul infograficului este acela de a înțelege în amănunt comportamentul de consum al ascultătorilor care preferă anumite genuri de muzica și al românilor care merg frecvent la concerte.
Modalități de consum pentru muzică
Activitatea de a asculta muzică s-a dezvoltat și diversificat în ultimii ani. În zilele noastre, accesul la muzică se întâmplă prin multiple canale – posturi TV de muzică dedicate sau emisiuni de divertisment cu teme muzicale (Vocea României, Românii au Talent), device-uri cum ar fi desktop-uri, tablete și telefoane mobile. Odată cu dezvoltarea tehnologică și cu accesul tot mai larg la internet, noile albume nu mai sunt lansate în primul rand la un post TV, ci în mediul online.
Participarea la concerte
Românilor le place să meargă în aceeași măsură la evenimente gratuite și plătite. 492.000 de români au fost la concerte în ultimele trei luni, 81% dintre ei au plătit ca să intre la un concert rock/pop, 33% pentru un concert de muzica clasică și 20% pentru unul de jazz. 54% dintre cei care participă la astfel de evenimente au mers și la concerte pop/rock cu intrare gratuită. Principalele metode de informare pentru cei care merg frecvent la concerte sunt website-urile de divertisment și Facebook-ul.
Tipologii de ascultători
Printre cele mai ascultate categorii de muzică se remarcă șapte care reușesc să caracterizeze majoritatea românilor. Astfel s-au născut tipologiile ascultătorilor de muzică pop, șlagăre, rock, de club, latino, clasică și manele. Cel mai îndrăgit gen de muzică în România este pop/disco, urmat de șlagăre/muzica anilor ´80-´90, latino, muzica clasică și muzica ambientală.
Ascultătorul de muzică pop nu are o preferință pentru un anumit device sau canal. El ascultă muzică la TV, pe mobil, la calculator sau la radio.
Ascultătorii de șlagăre/muzica anilor `80 – `90 sunt mai degrabă femei, în jurul vârstei de 45 de ani. Le place să asculte muzica în modul tradițional, la TV sau la radio. Au cea mai mică rată de prezență la concerte sau evenimente.
Bărbații cu vârsta medie de 36 de ani, concentrați în urbanul mare și mediu și cu venituri pe gospodarie peste medie sunt adesea ascultătorii de muzică rock. Vor asculta muzica în primul rând pe mobil sau online.
Ascultătorii de muzica house/electro au vârsta medie de 30 de ani, sunt adepții noilor trenduri, pe care le și distribuie în rândul grupului de prieteni. Sunt aproape tot timpul conectați la o sursă de muzică pentru că modalitatea lor preferată de a o consuma este online sau prin intermediul telefonului mobil.
Femeile cu vârsta medie de 39 de ani, care trăiesc în principal în București, sunt foarte probabil ascultătoarele de muzică latino. Pentru ele muzica e relaxare, eliberare de stresul de zi cu zi. 51% ascultă muzică la TV, în timp ce 42% preferă radioul.
Ascultătorii de muzică clasică apreciază eleganța și stilul. Sunt atât bărbați, cât și femei, mai degrabă căsătoriți și cu vârsta medie de 42 de ani. Ascultă muzică pe multiple canale: TV, radio sau online și, alaturi de ascultatorii de muzică rock, cântă probabil și la un instrument muzical.
Ascultătorii de muzică orientală/manele sunt concentrați în zonele urbane medii sau mici și tind să aibă venituri pe gospodarie sub medie. Apreciază lucrurile simple și le place să se bucure de fiecare moment. Muzica pe care o ascultă trebuie să le vorbească, să le transmita o lecție de viață. Ascultă muzică la TV, pe mobil sau online.
“Indiferent de genul preferat, muzica este o prezență constantă în viața românilor. Ea le oferă relaxare, eleganță, sprijin sau încurajare fiindu-le aproape prin multitudinea de canale disponibile. Pentru brand-uri, muzica poate deschide noi canale de comunicare cu publicul-țintă, de aceea obiectivul nostru a fost să înțelegem mai bine acest obicei de consum și să vedem toate punctele de contact ale oamenilor cu muzica”, a declarat Rodica Mihalache (Head of Consumer Insight, Starcom MediaVest).
In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata. Compania Starcom a valorizat intotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizeaza in mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului in cel mai important spatiu – mintea consumatorului.
Seria de infografice este o initiativa pe termen lung si reprezinta o parte dintre rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agentiei.
Gasiti mai multe detalii in HumanGraphExperience-ul atasat, dar si pe conturile noastre de Facebook si Pinterest. Contactati-ne cu incredere pentru informatii suplimentare.