Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Infograficul #15 HumanGraphExperience

Starcom MediaVest

– “Media Consumption Habits in Rural Romania”, lansat de Starcom MediaVest Group

Starcom MediaVest a lansat cel de-al cinsprezecelea infografic parte din seria HumanGraphExperience – “Media Consumption Habits in Rural Romania”. Informațiile cuprinse în infografic reprezintă concluziile unei cercetări cantitative desfășurate în perioada 14 aprilie – 9 mai 2014, prin metoda CAWI, pe un eșantion de 300 de respondenți, reprezentativ pentru populația de utilizatori de internet din mediul rural din România. Studiul a fost completat de informații obținute în mod continuu prin netnografie aplicată pe comunitățile online identificate în faza cantitativă.

Obiectivul cercetării a fost o mai bună înțelegere a stilului de viață al populației de la sate, a consumului de media din mediul rural, a subiectelor de interes și a comportamentului de cumpărător.

O primă concluzie a studiului este că spațiul pe care se întinde satul nu limitează capacitatea locuitorilor de a rămâne conectați la actualitate. Acest fapt se datorează creșterii penetrării internetului în mediul rural și a frecvenței vizitelor la oraș, ca urmare a extinderii comerțului modern în urbanul mic (orașe având sub 30.000 de locuitori).

Gradul de conectare este mai mare pentru generațiile mai tinere: rata de penetrare a internetului în rândul tinerilor este de 60%; 63% dintre membrii acestei generații vizitează cel puțin lunar orașele pentru distracție.

În același timp, în mediul rural televizorul și-a menținut statutul de liant al familiei și producător de vedete. Conținutul distractiv este apreciat indiferent de vârstă și celebrități precum Andra, Cătălin Măruță și Andreea Esca atrag un număr mare de fani din rural.

Radioul captează în continuare atenția locuitorilor din mediul rural. Vârful de audiență se întinde de dimineață până la prânz, comparativ cu perioada 07:00 – 09:00 a.m. în mediul urban. Pentru cei mai mulți respondenți (78%) radioul este ascultat în paralel cu activități zilnice de relaxare, de șofat sau în timpul mesei.

68% dintre locuitorii din mediul rural conectați la internet cumpără cele mai recente ediții ale publicațiilor în timpul vizitelor săptămânale din oraș. În afară de tabloide, populația de la sate achiziționează titluri care reflectă interesele personale (cooking, DIY și health&beauty).

Conținutul de tip imagini/poze atrage cel mai mult în mediul online, iar cele mai distribuite fotografii sunt cele care surprind momente speciale precum nunți, petreceri, realizări ale copiilor.

“Studiile efectuate pe consumatorii din mediul rural sunt destul de rare, deoarece până acum investigarea ruralului presupunea field work – operatori trimiși pe teren pentru culegerea datelor și implicit costuri ridicate. Cum rata penetrării internetului în mediul rural a ajuns la aproximativ 47%, am valorificat oportunitatea realizării unui studiu online chiar și pe acest target. Ne-am propus să stabilim o conexiune de lungă durată cu universul rural, pentru a putea verifica frecvent eventualele schimbări comportamentale. Astfel, am recrutat 36 de oameni, identificați în etapa cantitativă, și prin intermediul Netnography observăm constant, cu minime intervenții, cum interacționează în comunitățile lor de pe Facebook, aducând clarificări asupra stilului lor de viață”, a declarat Rodica Mihalache (Head of Consumer Insight, Starcom MediaVest).

In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intenția de a oferi informații constante și relevante despre dinamica relației dintre consumatori și brand-uri și impactul pe care evoluția acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piață. Compania Starcom a valorizat întotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizează în mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului în cel mai important spațiu – mintea consumatorului.

Seria de infografice este o inițiativă pe termen lung și reprezintă o parte dintre rezultatele de analiză ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agenției.

Găsiți mai multe detalii în HumanGraphExperience-ul atașat, dar și pe conturile noastre de Facebook și Pinterest. Contactați-ne cu încredere pentru informații suplimentare.

Bucuresti, 16.07.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.