La inceputul anului 2014, in Romania existau peste 4 milioane de abonati la telefonie fixa, aproape 23 de milioane de cartele SIM de telefonie mobila active, 46% din gospodarii avand o conexiune la internet fix de banda larga, iar peste 85% dintre acestea avand abonament la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale. Toti acesti utilizatori pot afla informatii practice despre serviciile de comunicatii electronice pe care le utilizeaza, precum si despre serviciile postale in cadrul sectiunii InfoCentru de pe site-ul ANCOM.
Pentru a facilita accesul consumatorilor la informatii practice despre serviciile de telecomunicatii si serviciile postale, precum si la aplicatiile pentru utilizatori dezvoltate de ANCOM, pagina de start a site-ul www.ancom.org.ro a fost reconfigurata, asigurand acum accesul la distanta de un singur click atat catre InfoCentrul ANCOM, cat si catre Veritel.ro – comparatorul de oferte telecom sau informatii despre portabilitatea numerelor de telefon.
In zilele de 8 si 9 octombrie, InfoCentrul ANCOM este disponibil si offline – la Internet & Mobile World 2014, targ dedicat industriei de comunicatii ce are loc la Romexpo. Vizitatorii pot afla direct de la specialistii ANCOM ce avantaje le aduc aplicatiile si serviciile implementate de Autoritate, precum si informatii practice despre ce trebuie sa aiba in vedere atunci cand aleg un serviciu de comunicatii, cum pot incheia un contract (care poate fi in scris, dar si prin telefon sau online) si la ce ar trebui sa fie atenti inainte de a-l semna (durata acestuia, timpul de instalare si activare a serviciului, tarifele aplicabile etc.).
Pe parcursul anului 2014, Autoritatea a primit si solutionat peste 1.100 petitii cu privire la diferite aspecte legate de relatia utilizator-operator. Cele mai multe reclamatii pe marginea serviciilor telecom se refera la relatia contractuala dintre utilizatori si furnizori, mai precis la aspecte privind derularea, prelungirea, incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte. Pornind de la situatiile semnalate prin petitii, ANCOM a dezvoltat sectiunea dedicata contractelor din InfoCentru, astfel incat sa ofere utilizatorilor toate informatiile de care au nevoie cu privire la incheierea contractelor pentru servicii de comunicatii. In cazul serviciilor postale, cele mai frecvente probleme semnalate se refera la faptul ca utilizatorii nu primesc sau primesc cu intarziere contravaloarea bunurilor livrate prin serviciul ramburs, desi suma este incasata de la destinatari, precum si la deteriorarea continutului coletelor.
Sectiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune) si serviciile postale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
{mosloadposition user9}