- În cele trei zile de conferință, Mastering The Music Business a adunat peste 15000 de spectatori care au urmărit 24 de sesiuni online susținute de 55 de profesioniști, din peste 15 țări din întreaga lume;
- Principalele concluzii ale conferinței Mastering The Music Business:
○Planurile pe termen lung au fost înlocuite de strategii mult mai dinamice, flexibile și adaptate unei normalități fără certitudini;
○Mediul online ar trebui exploatat mult mai mult de către artiști, fiind un spațiu cu mult potențial;
○Deși nu există niciun fel de certitudine, majoritatea profesioniștilor din industrie speră ca 2021 să fie anul în care ne putem întoarce la marile concerte și festivaluri live;
Mastering The Music Business, primul și cel mai mare eveniment organizat în România pe teme de industrie muzicală, a avut loc anul acesta exclusiv în mediul online, pe teme adaptate contextului, cu gândul de a ajuta artiștii și nu numai să depășească această perioadă dificilă.
55 de profesioniști, din 15 țări, au participat la conferința online și au susținut 24 de paneluri, studii de caz, prezentări și workshop-uri în care au dezbătut cele mai mari probleme cu care se confruntă industria și au răspuns la cele mai fierbinți întrebări: Cu ce vor fi înlocuite concertele live? Care este circuitul banilor în pandemie? Cum se va schimba publicul? Câtă nevoie vor avea artiștii de terapie? și multe altele.
Indiferent de tematica abordată, toate sesiunile s-au terminat cu aceeași concluzie: Situația provocată de noul coronavirus este cea mai mare și cea mai gravă criză cu care s-a confruntat industria muzicală vreodată. Noua normalitate este caracterizată de incertitudine, drept urmare, artiști, producători, manageri și mulți alți profesioniști din întreaga lume au renunțat la planurile fixe, pe termen lung și au adoptat strategii mult mai flexibile și adaptabile.
O altă concluzie a conferinței a fost că mediul online merită mai mult exploatat de către artiști, care ar putea să-și promoveze conţinutul într-un mod creativ, astfel încât să rămână relevanți pentru public.
Sunt sigur că vom depăși această perioadă, însă e important ca până atunci artiștii să continue și să exploateze mediul online. Chiar și în lockdown, am încurajat artiștii care au creat conținut nou să nu aștepte și să lanseze imediat. Pentru simplul motiv că lumea digitală, spre deosebire de cea offline, continuă și crește în fiecare zi. Pandemia a accelerat relevanța online-ului, iar publicul se așteaptă ca artiștii să fie prezenți în acest mediu – a declarat Kees van Weijen, președintele IMPALA.
Deși trecem printr-o perioadă definită de incertitudine, majoritatea profesioniștilor din industria muzicală speră ca 2021 să fie anul în care ne vom putea întoarce la marile festivaluri și concerte live. Cu acest gând s-a terminat conferința Mastering The Music Business care și-a anunțat ediția cu numărul 6, în perioada 9-11 martie 2021.
MMB Online este un proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii, sponsorizat de Merlin și susținut de HEMI (Hub for the Exchange of Music Innovation).