Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Industria de publicitate a sarbatorit 10 ani de ADOR

Discursul lui Stefan Iordache, COO Leo Burnett Group

Anul acesta Leo Romania a împlinit 17 ani.

Iar saptamana asta, industria de publicitate a sărbătorit 10 ani de ADOR.

10 ediții pline de pasiune. La primele dintre ele, chiar cu o intensitate dusă la extrem.

10 ani în care am schimbat fața industriei noastre și am făcut istorie.

Am promis că vom câștiga festivalul de 5 ori la rând și ne-am ținut de cuvânt.

Am realizat povești de succes pentru brandurile noastre:

Pentru Elite și Doncafe, pentru Bergenbier, Prigat, Altex, Cancan, Pagini Aurii, Western Union, Petrom și multe altele.

Cea mai bună campanie a ultimilor 10 ani, Ziua Bărbatului.

La mică distanță vine din urmă Prigat, unul dintre cele mai premiate branduri românești.

Cel mai bun Spot TV al deceniului: Batman și Starwars pentru Altex.

Cel mai bun outdoor, Dinozaurii de la Antipa.

Sau cea mai bună campanie interactivă a ultimului an, Redescoperă România pentru Petrom.

Toate aceste campanii au schimbat și piața în care activează clienții noștri, dar și fața publicității.

Deși declarația pe care am făcut-o acum 10 ani părea foarte arogantă și a fost extrem de vehement taxată de toată industria, am reușit să mobilizăm o generație întreagă de creativi și să convingem foarte mulți clienți că, în România și nu numai, creativitatea vinde.

Provocarea noastră a fost acceptată de piață și rezultatele se văd acum când evaluăm cei 10 ani care au trecut. Festivitatea de alaltăieri a adus împreună, poate pentru prima dată cu aplauze deschise, o comunitate întreagă de oameni de publicitate și de marketing care s-au bucurat și au rememorat cu plăcere și fairplay cele mai bune work-uri ale industriei.

Pe lângă mândria căștigării atâtor “BEST OF last 10 years”, suntem mândri că am fost și suntem formatori de piață.

OAMENI

Mă refer, în primul rând, la Oameni.

Ne-am pus amprenta pe publicitatea românească.

Cu câteva excepții, majoritatea persoanelor urcate pe scena Operei la acest ADOR aniversar sunt, bineînțeles, colegi actuali, dar și foarte mulți foști colegi care lucrează acum în alte agenții. Bravo nouă și bravo lor!

Suntem agenția cu 25 de oameni care au o “vechime” mai mare de 8 ani!

Media vechimii în agenția noastră este de 5 ani, ceea ce e foarte mult în industria noastră, în zilele noastre.

Mai mult decât atât, suntem agenția cu cei mai mulți seniori adunați sub același acoperiș, mai mulți decât în orice alt grup din România.
Suntem agenția cu cei mai mulți profesori. La propriu.

CREATIVITATEA VINDE

În acești 10 ani, am câștigat multe premii de creativitate și eficiență cu aceleași lucrări.

Credem și am dovedit că creativitatea vinde.

Am adunat foarte multe premii Effie la toate edițiile festivalului local de eficiență:1 Grand Effie, 12 Gold Effie, 8 Silver, 5 Bronze.

Cele mai multe Effie-uri ca număr total.

Dar și recunoașterea internațională pentru eficiența campaniilor noastre: 2 EuroEffie-uri și 2 APG Awards (cel mai titrat festival al planningului/strategiei).

CLIENȚI

Ca și Leo Burnett, credem în relațiile lungi care ajută brandul a la long, și ne putem mândri cu parteneriate care trec mult peste durata medie a relației agenție-client.

P&G – 15 ani, Starbev – 14 ani, Altex – 8 ani, Strauss – 6 ani, Samsung – 5, Petrom – 4 ani, Groupama – 3 ani.

Și prin mâna noastră au trecut zeci de branduri și sute de proiecte și campanii de care suntem extrem de mândri.

Pe scurt, acestea sunt lucrurile pe care le credem noi despre Leo Burnett. Dar iată ce spun clienții despre noi:

Mercurian Tiberiu, Marketing Director Starbev

“Premiul pentru Ziua Bărbatului este recunoașterea muncii unei echipe formate din oamenii Bergenbier S.A. și oamenii agenției care ne-a fost alături de-a lungul timpului.

A fost și este o muncă în echipă, pentru că astfel de idei au nevoie de două ingrediente esențiale: o agenție creativă și un client vizionar care acceptă această idee și investește în ea.
Asta a premiat juriul acestei competiții.

Nu mi-am propus să trec în revistă toate cele patru ediții ale Zilei Bărbatului (2007, 2008, 2010 și 2011), însă aș scoate în evidență evoluția graduală a fenomenului, modul mereu nou cu care a surprins consumatorii în fiecare an (desemnarea în 2007, votul în 2008, imnul în 2010 și cadoul în 2011), precum și amploarea capatată de-a lungul timpului.

Succesul fenomenului Ziua Bărbatului constă în originea lui: un insight identificat în rândul bărbaților, iar dovada "nevoii" unei zile a bărbatului o găsim în anul 2009, singurul an de la lansare în care Bergenbier nu a celebrat oficial Ziua Bărbatului, iar pe site-ul ziuabarbatului.ro au intrat 20.000 de oameni care căutau informații despre eveniment.”

Narcis Horhoianu, Marketing Director P&G Balkans

“Leo Burnett a confirmat de-a lungul anilor că se poate comunica de o manieră creativă și eficientă. Lucrând pe unele dintre cele mai importante mărci P&G, Leo a dezvoltat campanii ce au oferit consumatorilor noștri beneficii ale mărcilor, într-o modalitate relevantă și atractivă. Au împletit creativitatea ideilor cu excelența în execuție. Mă bucur pentru recunoaștrea obținută la ADOR și îi felicit.”

Dan Pazara, Marketing Director Comunicare OMV Petrom

“Petrom lucrează cu Leo Burnett încă din 2007 și, datorită modului în care ne înțeleg business-ul, în care se implică și colaborează cu noi, îi considerăm cu adevărat parteneri. Fie că au fost proiecte de imagine, de comunicare internă sau proiecte digitale, ne-au dovedit “bun simț și responsabilitate”. Sau în termeni mai apropiați marketingului, gândire strategică, soluții creative și execuții pe măsură.”

Marius Meleșteu, General Manager Strauss România

„Prin cele două campanii realizate pentru Strauss România, câștigătoare la categoria TV (Pregătește-te să fii bogat! – Elite) și online (Doncafe Mixes), agenția Leo Burnett a dat dovadă nu doar de creativitate, ci și de capacitatea de a înțelege nevoile și dorințele consumatorilor, printr-o abordare pe măsură. Îi felicităm pentru valoarea adaugată pe care au adus-o brandului Doncafe și-i încurajăm să fie în continuare la fel de creativi și originali”.

Calin Clej, Marketing Director PepsiCo International

"Recunoașterea creativității comunicării Prigat e o constantă a ultimilor 10 ani, nu însă o surpriză. Leo Burnett a funcționat perfect și în cazul briefurilor Prigat, rolul nostru ca și client rezumându-se la a număra premiile dobândite la numeroasele festivaluri de creativitate și eficiență unde s-au înscris lucrările Prigat. Ma bucură faptul că și aseară, industria de comunicare din România a onorat din nou constanța acestei echipe. În numele tuturor celor care au lucrat de partea clientului pentru brandul Prigat – Eusediu, Irina, Claudia, Daniela, Andreea și subsemnatul – vă mulțumim Leo Burnett!"

AD MARKET

În ultimele ediții ale acestui studiu, am fost leader la creativitate și strategie, din perspectiva celor mai importanți 300 clienți din România. Speram ca în 2012 să realizăm din nou acest studiu.

Sunt multe alte realizări pe care le-aș putea enumera:
Constanța în Topul Angajatorilor.
Prezența Leo Burnett în Top Superbrands.

PRODUSUL NOSTRU – SOLUȚII CREATIVE LA PROBLEME DE BUSINESS

De la spoturi TV, radio, machete de presă și site-uri, la campanii integrate. Trendul ultimilor 10 ani.

Noi astăzi nu mai livrăm campanii, ci soluții de business.

Sau mai corect spus, soluții creative la probleme de business:
Redescoperă România pentru Petrom;
Reîntoarcerea lui Bergenbier la galben;
România crește prin bun simț și responsabilitate pentru Petrom.

Toate campaniile pentru Procter & Gamble – și aici sunt mai mult de zece branduri, fiecare cu multe platforme de comunicare.

Auto Italia care este o companie umbrelă pentru mai multe branduri de mașini.

GRUPUL NOSTRU DE AGENȚII

Și nu pot să vorbesc de Leo Burnett în contextul soluțiilor de comunicare fără să vorbesc de celelalte agenții care fac parte din același grup:

23 Communications Ideas, shop-ul de idei.

Starcom MediaVest – prima agenție de media premiată la Cannes și cea mai premiată agenție de media din România.

The Practice PR – prima agenție de PR premiată la Cannes și cea mai premiată agenție de PR din România.

În domeniul digital, cel cu creșterea cea mai mare, suntem prezenți prin iLeo, The Geeks, Digital Star și Starcom Interactive.

Iar ultimul proiect pe care îl susținem noi este Orasul Meu. O aplicație și un site din zona city guide, social media & hot deals. Orasulm.eu

Acum 77 de ani, genialul om de publicitate Leo Burnett spunea că:
“When you reach for the stars, you may quite not get one, but you won’t come out with a handful of mud either”.

Era adevărat atunci pentru Leo Chicago, a fost adevărat și acum 10 ani pentru Leo România, când am provocat piața întreagă.

Este adevărat astăzi pentru următorii 10 ani și mai departe.

Și aș mai face aici un statement legat de următorii 10 ani în care vrem creativitate, dar și să continuăm să creștem branduri și povești de success pentru ele.

Ultimii 3 ani au marcat industria de publicitate din România.

Firesc.

Criza s-a simțit nu doar în bugetele și fee-urile reduse, ci și într-o precauție mare din partea clienților, care au devenit mult mai reticenți în a experimenta și mult mai înclinați să meargă pe drumuri sigure, cu rezultate predictibile.

Evident că asta se simte și de partea agențiilor.

Suntem mai conștienți că fiecare leu este important, că fiecare procent de market share este important și că trebuie să justificăm în rezultate de business orice demers creativ.

Industria s-a maturizat, noi fiecare ne-am maturizat și avem și experiența, și dorința și capabilitatea să generăm și să construim campanii și proiecte care să ajungă la sufletul și la mintea oamenilor, și care să aducă plus valoare brandurilor.

Mesajul nostru pentru clienți este să aibă încredere în publicitatea românească!

Să ne lase să ne facem treaba și promitem că nu vor regreta.

Am făcut-o destul de bine când industria era la începuturi și am demonstrat că am crescut foarte mult în acești ultimi 10 ani.

Vrem, știm și putem!

Un alt mesaj pentru clienți este să nu pună prețul pe primul loc în evaluarea agenției. Problemele brandurilor sunt mai dificil de rezolvat. Cu siguranță la aceste probleme răspunsul nu este agenția cea mai ieftină.

Facem publicitate cu dăruire și cu pasiune în fiecare zi și în fiecare zi suntem mai buni.

Eu cred cu tărie că următorii 10 ani vor fi și mai interesanți decât cei pe care tocmai i-am rememorat alaltăieri, și veți vedea că am avut dreptate.

Bucuresti, 20.10.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.