Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Industria bunurilor de larg consum – un factor de stabilitate

oportunitati de crestere fmcg

2020 a adus scaderi abrupte ale produsului intern brut in marea majoritate a tarilor, cu cateva exceptii precum China, Taiwan, Egipt sau Turcia.

Cu toate acestea, doar 19 din cele 65 de tari analizate trimestrial de Nielsen in studiul global “Quarter by Numbers” au inregistrat scaderi in volumul vanzarilor totale de FMCG in ultimele 12 luni*, comparativ cu perioada anterioara.

oportunitati de crestere fmcg

Dupa 10 luni de pandemie, viata economica si sociala inca nu s-a stabilizat. Zilnic apar vesti fie despre carantinarea fie despre deschiderea unor noi orase sau tari, guvernele fiind fortate sa ia masuri ghidate de doua nevoi aflate uneori in antiteza: siguranta sanitara si cea economica.

Privita in ansamblu, industria bunurilor de larg consum este insa un motor de crestere economica si de stabilitate, deoarece se adreseaza nevoilor cotidiene ale oamenilor.

Dar si aceste nevoi primare sunt in schimbare: petrecem mai tot timpul acasa pentru a ne feri de virus, ceea ce ne face sa cumparam mai multe alimente, produse de ingrijirea locuintei si dezinfectanti. Iesim mai rar, deci consumam mai putine cosmetice si produse de infrumusetare, dar ne cumparam pentru acasa atat chipsuri si bere cat si vopsea de par.

Suntem ingrijorati pentru evolutia veniturilor noastre, dar continuam sa ne pregatim pentru sarbatori, si cautam produse la promotie sau de la magazine mai ieftine, in timp ce comenzile online cu livrare la domiciliu cresc accelerat.

In Romania, industria FMCG a inregistrat o crestere de 6,2% in volum si 10,6% in valoare conform masuratorilor Nielsen, fiind una din tarile cu cea mai solida crestere din Europa.

Nielsen evolutie fmcg

Comportamentul de cumparare, ca si noile tehnologii aferente, se schimba vazand cu ochii, iar evolutia lor creaza noi oportunitati pentru afacerile care pot tine pasul cu aceasta noua complexitate.

Companiile locale cauta eventuale oportunitati in afara granitelor iar multinationalele vor sa identifice zonele cu cel mai mare potential, dar fiecare are nevoie de informatia potrivita pentru cazul sau particular.

Iar raportul Quarter by Numbers ofera exact aceasta informatie. Al treilea raport al anului 2020 acopera informatii despre 65 de tari din cinci regiuni globale. Puteti gasi un scurt rezumat in documentul atasat.

# # #

Despre studiul Nielsen “Quarter By Numbers Q3 2020 (QBN)”

Studiul prezinta date de audit de retail colectate periodic din 65 de tari la nivel global (Asia-Pacific 15 tari, America de Nord 2, America Latina 7, Africa si Orientul Mijlociu 8 si Europa 33 de tari). Datele acopera vanzarile in valoare si volum ale categoriilor bunurilor de larg consum, realizate prin canalele de retail la nivel national, acoperind perioade istorice din 2018 pana la Septembrie 2020 inclusiv.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.