Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Indicatorul Climatului de Consum în scădere în România în Martie 2020

Imbunatatire financiara

Pe parcursul anului 2019, încrederea consumatorilor în economia românească a înregistrat o creștere importantă până în luna decembrie 2019, când indicatorul Încrederii Consumatorului a atins valori peste media Europeană (-4.6 în România și -7 media în Uniunea Europeană).

În Martie 2020 contextul economic marcat de impactul Covid19 determină o evoluție descrescătoare atât în România, unde Indicatorul Încrederii Consumatorului ajunge la -11.1, cât și în Uniunea Europeană unde ajunge la valoarea de -10,4.

Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor, mai ales viitorul economiei, unde doar 14,8% cred într-o evoluție pozitivă și rata şomajului unde 11,5% dintre români spun că aceasta va scădea în anul 2020.

De asemenea, românii sunt pesimiști atunci când vine vorba despre așteptările privind situaţia propriilor finanțe. În martie 2020, 24,1% dintre români consideră că vor avea o îmbunătațire financiară în 2020, în timp ce în Decembrie 2019, 27,9% considerau că vor avea o îmbunătațire financiară a propriei gospodării în 2020.

Imbunatatire financiara

Consumatorii sunt reticenți și când vine vorba despre intenția de economisire în viitor. În Decembrie 2019, 35,4% dintre români își exprimau intenția de economisire în viitor, iar în Martie 2020 31,8% consideră că este un moment bun să economisească.

În Martie 2020 cei mai mulți români (43%) declară că își vor micșora bugetul pentru achiziții precum mobilă, mașină de spălat, etc., 35% dintre români consideră că iși vor menține constant bugetul pentru astfel de achiziții, și doar 16,5% dintre români și-au exprimat intenția de a investi mai mult decât până acum.

Despre metodologia studiilor

Rezultatele provin din Raportul GfK PULSE Covid19, care include date din două cercetări GfK:

  • Omnibus, studiu realizat prin metodologia CATI, pe 1020 respondenţi, reprezentantiv național.
  • Si Auditarea POS a pieței de Bunuri de Folosință Îndelungată.
    Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a înregistrat pe parcursul anului 2019 o creștere de aproape 3,7% comparativ cu 2018, conform auditului GfK POS.
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.