Indesit Company a fost premiată pentru interesul arătat activităţilor de responsabilitate socială
Compania Indesit a primit premiul Etica & Impresa în cadrul primei competiţii din Italia axată pe strategiile de responsabilitate socială abordate de corporaţiile din industrie. Indesit Company a fost premiată la categoria Territory pentru cel mai ambiţios proiect pe care l-a derulat, al cărui impact social a fost major. Este vorba despre Acordul Internaţional Cadru (International Framework Agreement), care garantează nediscriminarea sexuală, rasială, religioasă şi de opinii, şi în cadrul acestuia, de Acordul Refrontolo – semnat la fabrica Refrontolo din Treviso, între companie, sindicate şi instituţiile locale.
Compania Indesit a fost prima corporaţie care a introdus Acordul Internaţional Cadru (2001) pentru a apăra principii precum protecţia mediului, drepturile angajaţilor şi pentru a garanta condiţii decente de muncă.
Implicarea socială a Indesit a fost întotdeauna una dintre priorităţile companiei şi se bazează pe ideea că “succesul pe plan economic nu poate exista dacă nu este însoţit şi de implicarea la nivel social”. Practic, compania joacă un rol decisiv în planul responsabilităţii sociale în toate ţările unde operează. Eforturile sale au fost recunoscute încă din anii ’70, când a câştigat premiul european Pa-Vision. În anul 2002, în cadrul Maratonului European al Responsabilităţii Sociale (European Social Responsibility Award), a câştigat Sodalitas Social Award. Anul acesta, Indesit Company s-a alăturat Global Compact, mişcare de promovare a responsabilităţii sociale în domeniul business.
Despre Premiul Etica&Impresa
Competiţia Etica&Impresa este organizată de diviziile de management şi de execuţie ale sindicatelor Cgil, Cisl şi Uil, în colaborare cu Federmanagement şi Aidp. Misiunea sa este de a de a afirma public, punând la dispoziţie dovezi clare, faptul că responsabilitatea socială este o resursă strategică pentru dezvoltarea afacerilor şi sporeşte competiţia. Angajamentul faţă de oameni şi mediu poate deveni un factor vital pentru noua generaţie de antreprenori care îşi înteleg pe deplin locul şi rolul în societate.
Competiţia conduce la o conştientizare mai profundă a problemelor sociale din partea companiilor italiene, iar premiul este acordat acelor companii care au pus în practică strategia de CSR împreună cu sindicatele. Acest aspect este esenţial, deoarece diferă de acele proiecte de CSR care se derulează unilateral şi care creează uneori controverse. A derula un proiect de CSR în care organizaţia este implicată la toate nivelurile demonstrează implicarea din punctul de vedere al responsabilităţii sociale al întregii organizaţii.
{mosloadposition user10}