O investiție făcută în mediul online este acțiunea prin care o persoană, fie că este trader sau investititor, cumpără și vinde acțiuni sau obligațiuni prin intermediul unei platforme de tranzactionare care funcționează în cadrul unei retele online securizată si criptată la cel mai înalt nivel, în cele mai multe cazuri o firmă de tip broker este mai mult decât capabilă sa faciliteze o activitate specifică de tranzaționare.
Cum a început totul?
Înainte ca internetul să fie inventat, investitorii puteau să plaseze o acțiune de cumparare doar personal sau prin intermediul telefonului, astfel brokerul responsabil plasa imediat acea comandă în sistemul de tranzacționare care la rândul său era in legătură directă cu bursa specifică, de tipul Wall Street.
În anul 1985 compania Trade.Plus a început să ofere servicii directe clienților care permiteau unei persoane să sa se angajeze într-o conexiune directă cu firmele America Online sau Compuserve, iar în anul 1991 fondatorul acesteia, William Porter, a pus bazele unei firme subsidiare care a fost denumită E.Trade și care a dus acest tip de activitate la un nou nivel de evoluție.
Activitatea de tranzacționare directă și de investiție online a început să prindă foarte mult teren în special la sfârșitul anilor 1990, când în paralel cu evoluția fulminantă a internetului, firmele de brokeri s-au adaptat rapid trendului ascendent și au inceput să iși prezinte pachetele de servicii financiare și ofertele prin intermediul e-mailului care informa în mod direct clientul interesat de aceasta activitate.
Strămoșul platformelor de tranzactii
În luna August 1994, compania K.Aufhauser a devenit prima firmă de brokeri de specialitate care a lansat serviciul WealthWeb, acest tip de serviciu este considerat fundamentul-pioner de astăzi al activității de tranzacționare din mediul online. Tot în acelasi an a fost lansată și platforma Mastertrader.
Începând cu anul 1995 investițiile în mediul online au cunoscut o evoluţie semnificativă deoarece investitorii puteau acum să intre în timp real și să-și plaseze comenzile direct, online sau să se angajeze în tranzacții cu alți investitori participanți la activitatea de trading prin intermediul Rețelei de Comunicații Electronice (RCE). Cu toate că investitorul a primit un grad mare de autonomie în deciziile sale, multe din comezi și acțiuni au continuat să fie analizate, monitorizate si intermediate de brokerii de specialitate.
Această masură a fost necesară pentru a crea un nivel sporit de securitate în special în domeniul antifraudei finaciare, dar și pentru protecția clientului, precum și a brokerului împotriva unor activitati nelegale sau ilicite care ar putea afecta portofoliul investitorului sau licența de activitate a brokerului.
O experiență modernă
Popularitatea acestor tip de servicii este impresionantă datorită vitezei cu care sunt plasate comenzile, dar si din cauza ușurinței cu care se poate accesa piața de tranzacții.
Printre multe alte beneficii evidente ale tranzacțiilor din mediul online se numară și comisioanele mici percepute de brokeri pentru a te angaja în activitatea de schimb, dar și taxele reduse de tranzacționare aduc un mare plus experienței de specialitate.
În Statele Unite ale Americii brokerii online sunt adesea numiți brokeri de discounturi datorită nivelului accesibil de cerințe de participare, dar în Uniunea Europeana și în Asia brokerii online pun foarte mare accent pe un parteneriat mult mai strâns cu persoanele care fac parte dintr-un segment al industriei care dețin investiții de peste 1 milion de USD.
Brokerii de specialitate asigură și un număr semnificativ de instrumente de investișie și materiale didactice, care, adunate ajută la crearea un mediul sigur care aduce un mare plus de siguranță participanților.
În concluzie după o scurtă analiză a începuturilor tranzacțiilor din mediul online se poate constata că s-a conturat una din cele mai solide piețe de servicii de brokeri care se bucură atât de o popularitate răsunatoare, dar și de un volum impresionant de clienți.