Cristiana Ionescu
Reprezentant relatii publice
SOS Satele Copiilor Romania
Am inceput sa lucrez in relatii publice acum un an. Si nu in orice conditii, ci pentru cea mai buna organizatie umanitara din lume. Dupa ce 5 ani facusem consultanta pentru organizatie s-a ivit oportunitatea de a face asa ceva. Si cum si viata mea se schimbase, devenisem single mother, am zis: ok, e o provocare, de ce nu?
Si am pornit la drum. Am inceput sa fac documentare, sa citesc, sa particip la workshopuri, sa ii intreb pe cei care aveau studii de specialitate.
Cand m-am dus eu la facultate aceasta specialitate nici nu exista, ca altfel nu mai faceam cea mai dificila facultate din Romania acelor timpuri. Astazi stiu ca asta as fi facut, relatii publice.
{viewonly=registered,special}
Am fost multi ani avocat litigant. Am intrat in relatii publice direct intr-un proiect. Nu mai fusesem in viata mea la o conferinta de presa, nu stiam sa scriu un comunicat de presa. Am avut sansa ca de acest proiect sa se ocupe o agentie, pe un termen limitat. Si mi-am zis…acus e vremea sa inveti. Am invatat , cerand ajutorul…primind o mana…furand restul…experimentand…cunoasterea. M-a ajutat ca am facut o facultate flexibila, nici nu stiam ca ceea ce fac eu cand ma prezentam clientilor mei purta un nume, brand me. Eram in domeniul meu un brand care avea succes. Abia aflam ce inseamna rate card, advertising value..parca eram picata din alta lume…dar am stiut ca pot invata, rapid, rapiditate pe care am exersat-o in Romania acestor ani in care legislatia se schimba de la o luna la alta si trebuia sa fii mereu la curent.
Stiam ca pot comunica, ca sunt creativa si cred cu tarie in ceea ce fac.
Nou intrata in acest domeniu am putut vedea cum abia acum se cristalizeaza o bransa a specialistilor in PR, se cauta reguli si limbaje comune, am putut face ceea ce face orice outsider ce a lucrat in domenii ale comunicarii, o evaluare.
Ce am gasit a fost o mare segmentare, fiecare isi tine informatiile si know-how-ul in fata lui. De ce sa-ti fie teama de un nou venit?
De curand pe un portal de discutii ale relatiilor publice din ONG, cineva nou venit a cerut un sfat, pentru ca ocupase postul de PR la o fundatie si dorea sa stie de unde incepe.
Ce credeti ca au facut profesionistii de pe portal ? I-au sarit la gat sarmanei fapturi, i-au dat in cap cu fisa de post, cu studiile, cu specializarile…cu n-ai ce cauta dragutza aici, ca la noi tre’ sa ai facultate de asa ceva…etc.
De ce le este teama???
As invita astazi pentru doar o zi un mare specialist in PR cu masterate si zeci de studii de specialitate sa ia locul meu. Doar o zi! Atunci am sa vad cum se acomodeaza cu campaniile de PR la care bugetul este 0, la care fiecare leu cheltuit trebuie sa aduca 70 de lei, fiindca PR este anexa fundraisingului….cum e sa strangi bani, nu sa stai pe o gramada de bani gandindu-te cum sa-i cheltuiesti! Sa vad atunci ce creativ, ce studii, ce masterate i-a invatat ce sa faca..mai ales ca nu cresti vanzarile produselor…ci cresti copiii, respecti 1000 de reguli referitoare la imaginea si detaliile despre acestia…
Ce ziceti? Se incumeta cineva sa faca schimb de locuri cu mine pentru o zi??
Sa nu ziceti ca nu se poate…eu va spun ca da…anul trecut in doar 6 luni am realizat o campanie ce a adus 80.000 de euro advertising value, si 9000 de euro cash intr-o singura zi. In total am strans anul trecut 11 miliarde de lei noi….deci se poate.
Haideti fete si baieti specialisti in PR cine face schimb de locuri cu mine?
Nu as da locul meu pentru nici o alta agentie de PR( si au existat destule oferte, credeti-ma), caci nu as putea nicicum sa lucrez pentru vanzari…nu pot sa vand decat povesti minunate din satele noastre.
Fac cu pasiune o noua profesie in care cred si mai ales nu fac deloc greseli de dactilografie, indiferent ca scriu comunicate de presa sau un simplu mail. Daca tot suntem atat de atenti la imagine, poate vom fi atenti si la modul in care dactilografiem mesajele noastre interne, mai ales pe portaluri de profesionisti. Si imaginea PR-ului trebuie sa o promoveze cineva, nu?
Asa ca, nu faceti dragilor o casta inchisa din PR, caci nici nu stiti ce pierdeti…oameni noi…creativi, caliti in lupte. Nu mai fiti impotriva economistilor, inginerilor si juristilor ce fac astazi PR, caci ei sunt caliti in lupte pe care voi nu ati avut inca ocazia sa le purtati, iar voua ca profesie va aduc un spor de abilitati, cunoastere si oportunitati.
Folositi-i, nu-i excludeti!
Sper ca nu am fost gresit inteleasa, dar cred ca e timpul sa lasam dusmaniile gratuite deoparte, suntem adulti, nu adolescenti razvratiti! Este un domeniu in care este loc pentru toata lumea, iar nu noi trebuie sa impunem criterii de selectie, viata si piata vor face aceasta selectie.
SOS Satele Copiilor Romania este o organizatie umanitara care ocroteste in mediu familial copii care nu pot fi ingrijiti de proprii parinti, asigurandu-le un camin permanent pana la integrarea lor sociala si profesionala.
191copii si tineri au gasit o noua familie in Satelor SOS din Bucuresti si Cisnadie, si comunitatilor de tineri din Bucuresti si Sibiu. Incepand de anul acesta, familia SOS Satele Copiilor Romania s-a marit prin preluarea unui nou sat, in comuna Hemeiusi, judetul Bacau, unde locuiesc in prezent 29 de copii. In plus, peste 12.000 de copii beneficiaza anual de serviciile celorlalte proiecte SOS.
SOS Satele Copiilor Romania este membra a SOS Kinderdorf International , care in anul 1999 a fost nominalizata la Premiul Nobel pentru Pace, iar in 2000 a primit Premiul “Conrad Hilton”, cel mai important premiu umanitar acordat la nivel international.{/viewonly}
{mosloadposition user10}