Internetics, un proiect The Institute, dă startul ediției cu numărul 24 pentru agențiile, diviziile online și companiile care dezvoltă proiecte în zona digital, ori sunt beneficiari ai campaniilor. Agențiile și companiile își pot înscrie, pe site-ul www.internetics.ro, proiecte derulate în perioada 22 august 2023 – 22 august 2024. Înscrierile sunt așteptate în competiție până pe data de 2 septembrie 2024, inclusiv (perioadă care va fi ulterior extinsă).
Ediția de anul acesta păstrează structura competiției, formată din șase categorii principale: Website & Mobile, Social Media & Communities, Video, Digital Brand Experience & Activation, Digital Campaigns și Internetics Digital for Good. Pe linkul de aici pot fi citite definițiile tuturor secțiunilor, acestea au fost ușor actualizate față de anul trecut.
Noutăți față de ediția anterioară sunt în cadrul categoriei Internetics Digital for Good, dedicată proiectelor și campaniilor în care brandurile comerciale s-au implicat în probleme sociale, folosindu-și platformele de marketing digital pentru a produce schimbări semnificative și cu impact în comunități sau asupra mediului înconjurător. Anul acesta categoria are procentele criteriilor de jurizare actualizate astfel: criteriul Impact adună 30% din nota proiectului, urmat de Idea 20%, Strategy 20%, Content & Execution 15% și Results, tot 15%. În plus, categoria intră de anul acesta în lupta pentru cele două mari titluri ale competiției – Agency of the Year și Digital Client of the Year.
Sistemul de puncte care stabilește cele două mari titluri ale competiției păstrează mecanica ediției trecute: o nominalizare va valora 2 puncte (cu un maxim de 10 puncte ce pot fi acumulate din nominalizări), fiecare „Silver” câte 4 puncte, fiecare „Gold” câte 6 puncte, indiferent de categoria în care acestea au fost obținute. Categoria Digital Campaigns va avea și trofeul Best Digital Campaign, votat dintre toate nominalizările „Gold” ale categoriei și va valora 8 puncte.
De anul acesta competiția cuprinde 2 tipuri de entry forms, un Main Entry Form valabil pentru toate secțiunile competiției (inclusiv secțiunile de Craft, care în trecut aveau un entry form dedicat) și unul dedicat categoriei Internetics Digital for Good.
Ediția cu numărul 24 aduce modificări și în sistemul de entry fees. Se aplică o taxă unică pentru fiecare înscriere în competiție, indiferent de secțiunea aleasă. Singura excepție este categoria Internetics Digital for Good, unde fiecare înscriere are un entry fee mai mic, pentru a încuraja participarea în această secțiune. Mai multe detalii despre costul înscrierilor și despre modificarea acestuia în perioada de deadline extension, puteți citi pe linkul de aici.
Juriul Internetics 2024 va cuprinde și anul acesta specialiști în marketing digital, care vor stabili premianții ediției în urma unor două runde de jurizare care vor avea loc în lunile octombrie și noiembrie. Membrii juriului de anul acesta urmează să fie comunicați în luna septembrie pe canalele de comunicare ale competiției și pe site-ul www.internetics.ro.
Pentru prima rundă de jurizare, atribuirea secțiunilor ține cont de mixul de expertize și de sistemul de recuzare care are scopul de a evita conflictele de interese: jurații nu vor evalua secțiuni în care au înscrieri în competiție și nu vor avea acces la proiecte înscrise de competitori direcți din industria în care activează sau proiecte în cadrul cărora au fost colaboratori. Sistemul de recuzare implică și autorecuzarea, în baza căreia un jurat se poate abține din evaluarea unei lucrări, în baza oricărui alt criteriu care nu este inclus în sistemul de recuzare.
Calendar Internetics 2024:
- Înscrierile sunt deschise până pe 2 septembrie (competiția va cuprinde și o extindere a deadline-ului cu aproximativ 3 săptămâni)
- Evaluarea proiectelor înscrise: octombrie-noiembrie
- Anunțarea Nominalizaților Internetics 2024: 11 noiembrie
- Festivitatea de Premiere Internetics 2024: 25 noiembrie
Internetics este un proiect THE INSTITUTE.
Parteneri: UniCredit Bank, Purcari, Kozel, Globalworth
Parteneri ai Industriei: IAA, UAPR
Cu sprijinul: Primăriei Municipiului București prin ARCUB
Parteneri Media Strategici: Pro TV, Rock FM, Euromedia, YOOH
Parteneri Media: Iqads, Smark, BIZ, spotmedia, RADOR, Agerpres, PR Wave, EventsMAX
Parteneri Tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST