Marti, 15 mai, incep conferintele din cadrul “European CSR Lessons”. Timp de doua zile, 13 invitati straini si 8 din Romania vor prezenta studii de caz inedite despre modul in care comportamentul responsabil al unor companii poate rezolva probleme grave ale societatii, ale economiei sau ale mediului inconjurator.
Informatii detaliate despre agenda si invitati pot fi gasite la adresa: //www.csrlessons.eu/program
Astfel, marti, 15 mai, incepand cu ora 11:00, are loc conferinta “Studii de caz: Reducerea impactului de mediu". In cadrul ei, Karl Resel si Laura Sgarcitu vor arata cum a identificat Coca-Cola Europe impactul pe care il are asupra surselor de apa si cum a reusit sa-l reduca prin relatia cu producatorii de zahar de la care isi cumpara materia prima. Aglaia Ntili va prezenta doua cazuri de companii din Grecia si Cipru, respectiv un lant de magazine si un producator de ulei, care si-au neutralizat emisiile de CO2, reusind in acest fel sa se impuna pe piata. Barbara Janker va arata cum ajutat WWF compania de asigurari Alianz sa includa criterii sociale si de mediu in strategia sa de investitii si cum l-a ajutat pe retailerul Spar sa se asigure ca produsele din peste pe care le comercializeaza nu pun in pericol supravietuirea unor specii amenintate. De asemenea, Ingo Nissen va vorbi despre cum a reusit dezvoltatorul Sonae Sierra sa construiasca in Germania primul centru comercial din lume neutru in CO2, care foloseste doar energie “verde” si le ofera vizitatorilor numeroase facilitati “eco”.
De la ora 13:30 se desfasoara conferinta "Studii de caz: Produse si operatiuni responsabile”. In cadrul ei, Laura Crow va prezenta serviciile de “mobile health” pe care le dezvolta Grupul Vodafone si ce impact au acestea in domeniul telecomunicatiilor. Esther Hougee va arata cum ii ajuta compania globala Sustainalytics pe investitorii institutionali sa se asigure de profitabilitatea investitiilor lor pe termen lung, prin analiza de sustenabilitate a corporatiilor incluse in aceste portofolii. In aceeasi idee, Sebastian Marcusanu va prezenta cum gestioneaza Grupul UniCredit impactul pe care il are asupra respectarii drepturilor omului in lume. John Aston va vorbi despre criteriile prin care ar trebui sa evaluam sustenabilitatea marilor proiecte de constructii, iar Georgiana Mincu va prezenta lectiile invatate de BCR dupa primul an in care a derulat, in premiera pentru Romania, un program pilot de finantare a intreprinderilor sociale, prin credite avantajoase.
Tot marti, de la ora 16:00, va avea loc o dezbatere pe o tema extrem de actuala, respectiv: "Lectia crizei economice: mai poate exista profit sau progres tehnologic fara responsabilitate?". Aici, publicul va putea intra in dialog cu invitatii de la sesiunile anterioare, pe marginea celor mai fierbinti preocupari ale domeniului CSR din Europa si din tara noastra.
Ziua de miercuri, 16 mai, va fi deschisa, la ora 11:00, de conferinta "Studii de caz: Dezvoltarea comunitatilor locale”. In cadrul ei, Mona Nicolici va vorbi cum se implica Petrom in dezvoltarea comunitatilor in care opereaza, iar Andreia Cucu va arata cum a realizat GlaxoSmithKline o evaluare a starii de sanatate a copiilor din Delta Dunarii si care au fost urmarile impresionante generate de publicarea acesteia. Elena Serban va vorbi despre programul “Voluntar de Profesie”, prin care Vodafone ajuta ONG-urile sa-si dezvolte capacitatea organizationala, iar Corina Vasile va arata ce a stat la baza succesului primei editii a programului de granturi "Raiffeisen Comunitati". Tot aici, Andrea Brbaklić va impartasi o experienta dintr-o tara vecina, aratand cum reuseste Erste Bank Serbia sa incurajeze creativitatea tinerilor, ajutandu-i sa realizeze proiecte culturale in provinciile in care banca are operatiuni.
A doua conferinta a zilei va incepe la ora 13:30 si va aborda studii de caz despre “Incluziune si stakeholder engagement”. Astfel, Marie-Helene Ametsreiter va vorbi despre modul in care isi implica Grupul OMV angajatii in actiuni de stakehoder engagement si cum reuseste sa le inspire solidaritate in conditii internationale dificile. In aceeasi idee, Delphine Jegoudez va prezenta un exemplu concret prin care Grupul France Telecom Orange i-a implicat in dialog pe stakeholderii sai (clienti, angajati, furnizori, autoritati etc.) pentru a afla si a raspunde celor mai importante preocupari ale acestora prin planuri concrete. Pe de alta parte, Elaine Cohen, din Israel, va arata cum reuseste o companie de top din industria modei, sa isi consolideze de 20 de ani pozitia pe piata, prin actiuni menite sa imbunatateasca conditia femeii in societate, de la campanii curajoase care abordeaza prejudecati la adresa femeilor (inclusiv legate de prostitutie), pana la angajarea unor femei din toate straturile sociale si participarea lor la profit. Nu in ultimul rand, Alan Knight, din Marea Britanie, va vorbi despre cum a reusit al doilea cel mai mare producator de dulciuri din lume, Cadbury, sa imbunatateasca viata comunitatilor rurale de unde isi cumpara cacao: de la microcredite si incurajarea antreprenorilor locali, la investitiile in scoli si librarii sau in proiecte de protejare a biodiversitatii.
Si ziua de miercuri se va incheia cu o dezbatere pe o serie de teme fierbinti, intitulata “Care trebuie sa fie relatia companiilor cu societatea si comunitatile locale?”, care va incepe la 16:00 si la care vor participa invitatii de la sesiunile anterioare.
Alte detalii despre agenda celor doua zile de conferinte, pot fi gasite la adresa: //www.csrlessons.eu.
“European CSR Lessons” este organizat de ResponsabilitateSociala.ro in parteneriat cu agentia Eventness si beneficiaza de sustinerea urmatorilor parteneri media: Europa FM, Ziarul Financiar, Business Magazin, Gandul.info, Mediafax, TVR, Elevate, Pheonix Media, Comunicatedepresa.ro si Radio Lynx.