În semestrul II, compania îşi va intensifica activitatea, prin deschiderea unei noi Hyperclinici Medlife în Obor, a Centrului de Osteoporoză în Unirii şi a spitalului de dermatologie şi chirurgie estetică, proiect susţinut în parteneriat cu Dermastyle
Medlife, cel mai mare operator de servicii medicale private de pe piața locală de profil (după cifra de afaceri și numărul de abonaţi) și deținătorul celui mai mare spital privat din România – Life Memorial Hospital, a raportat o cifră de afaceri aferentă primului semestru 2009 de aproximativ 53 milioane RON, în creștere cu 50% față de aceeași perioadă a anului trecut și un profit operațional de 11 milioane RON.
Rezultatele financiare înregistrate în primele 6 luni ale acestui an vin pe fondul diversificării serviciilor oferite și investițiilor în aparatură medicală de top, aspecte care au determinat creșterea numărului de pacienți, dar și a încasărilor per persoană, ca urmare a accesării de către un singur pacient a mai multor servicii medicale. Totodată, aceste rezultate se datorează și investițiilor pe segmentul de retail (fee-for-service) efectuate în utlimele 12 luni. Printre cele mai importante proiecte în acest sens se remarcă: deschiderea celor două Hyperclinici Medlife din București și Timișoara, a laboratorului Medlife din Cluj, a centrului de fiziochinetoterapie din București și extinderii spațiului de activitate pentru Centrul de medicină Materno Fetală, acesta fiind orietat spre o zonă cu cerere mare – cupluri infertile, genetică, fertilizare în vitro și imagistică ultraspecializată (ecocardiografie fetală).
„Primul semestru al acestui an a reprezentat pentru Medlife o perioadă de consolidare a business-ului în care ne-am concentrat asupra menținerii clienților actuali, prin servicii și medici de top, dar și a atragerii clienților noi, prin adaptarea ofertei noastre nevoilor lor. Aceste aspecte ne-au ajutat nu doar să creștem numărul de pacienți, dar să avem mai multe încasări per persoană. Ca rezultat ne-am crescut veniturile pe fiecare din unitățile de mari dimensiuni (hyperclicinici, laborotoare, centre specializate), iar spitalul Life Memorial a atins breakeven operațional înainte de estimările noastre. Totodată, în prima jumătate a anului, am analizat oportunitățile de extindere a business-ului, având planificate în acest sens mai multe proiecte a căror dezvoltare va fi accelerată în semestrul II – Hyperclinica Medlife Obor, Centrul de Excelență în Tratamentul Osteoporozei, lărgirea capacității de funcționare a maternității din cadrul Life Memorial Hospital cu 500 mp – prin lansarea unor apartamente de lux”, a declarat Mihai Marcu, Președintele Consiliului de Administrație Medlife.
Medlife a înregistrat în primul semestru un număr de peste 600 mii de pacienți în creștere cu 24% față de aceeași perioadă a anului trecut. Această valoare cumulează numărul de pacienți de pe ambele zone de activitate: retail (fee-for-service) și corporate (abonamente medicale).
Potrivit reprezentanților Medlife, segmentul de retail a contribuit cu 65% la valoarea totală a cifrei de afaceri a companiei din primul semestru, acesta înregistrând o creștere a încasărilor de 48% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe segmentul abonamentelor corporate, Medlife reușește în continuare să mențină poziția de lider prin atragerea clienților deserviți anterior de concurență. Rezultatele din primele 6 luni arată că Medlfe a înregistrat o creștere a încasărilor de 36% pe zona de abonamente medicale față de anul trecut. Printre cele mai mari conturi din 2009 sunt Avon, BRD, Cadbury, Ceprocim, Cesarom – Lasselsberger, Linde Gaz România, Orange, Moeller Electric – Eaton, Vodafone, Volvo Trucks.
Reprezentanții Medlife au raportat rezultate importante și pe segmentul de laboratoare unde au fost înregistrate peste 1,75 milioane analize în prima jumătate a anului, cu 18% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut.
Pentru semestrul al doilea compania doreşte să intensifice activitatea dedicată proiectelor de extindere și dezvoltare a business-ului. În acest sens, se remarcă proiectul Dermastyle – Medlife, anunțat la începutul lunii iulie, anul curent. Cele 2 companii au semnat un parteneriat, în baza căruia vor lansa în octombrie 2009 primul spital privat de dermatologie și chirurgie estetică din România. Spitalul va avea o suprafață de 1.500 mp și va necesita investiții de 3 milioane de euro, acestea fiind efectuate în mai multe etape.
În ceea ce privește piața serviciilor medicale private din România, oficialii companiei susțin în continuare că, deși aceasta a înregistrat un ritm ascendent în primele 6 luni, ritmul de creștere a fost ușor mai temperat față de aceeași perioadă a anului trecut.
“Prima jumătate a anului a fost o perioadă propice pentru reașezarea pieței serviciilor medicale private. Pe de o parte am urmărit declinul jucătorilor mici (deținătorii unor clinici private de talie mică și medie sau a cabinetelor medicale de proximitate), care în lipsa surselor de finanțare decid să își vândă business-ul și, pe de altă parte, evoluția operatorilor mari care, având expertiză, continuă să își consolideze afacerea, dar sunt mult mai atenți în dezvoltarea unor proiecte noi, acestea fiind orientate în special spre deschiderea de unități care ating breakeven-ul mai repede, pe fondul contextului economic actual”, a declarat Mihai Marcu, Președintele Consiliului de Administrație Medlife.
Piața locală a serviciilor medicale private ar putea ajunge la sfârșitul acestui an la o valoare de peste 430 mil. euro, cu aproximativ 35% mai mult comparativ cu 2008.
{mosloadposition user10}