Autoritatea de Audit din cadrul Curții de Conturi a României a emis raportul final de audit, în urma căruia au fost acreditate autoritățile responsabile cu gestionarea Programului Interreg V-A România-Ungaria.
Astfel, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene este desemnat ca Autoritate de Management, îndeplinind inclusiv funcția de Certificare, iar Biroul Prim-Ministrului din Ungaria este desemnat ca Autoritate Națională.
Programul Interreg V-A România-Ungaria a finalizat procesul de desemnare cu opinie necalificată (fără rezerve) din partea Autorității de Audit, ceea ce înseamnă că autoritățile desemnate îndeplinesc toate criteriile de desemnare.
Finalizarea acestei etape este de importanță majoră pentru Program. Din acest moment pot începe plățile intermediare, urmând ca, în continuare, toate resursele și eforturile să fie dedicate implementării Programului și proiectelor finanțate prin intermediul acestuia.
Despre Programul Interreg V-A România-Ungaria
Programul Interreg V-A România-Ungaria este destinat finanţării unor proiecte comune româno-ungare, care abordează nevoi identificate pe ambele laturi ale graniţei şi care necesită o abordare comună și soluţii inovatoare, în scopul de a contribui la dezvoltarea sustenabilă a zonei eligibile.
Acesta este o continuare a programelor de cooperare transfrontalieră implementate în regiune şi dispune de un buget total de aproximativ 232 milioane euro, din care 189 milioane de euro reprezintă finanţarea nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională.
Zona eligibilă a programului cuprinde judeţele Satu Mare, Bihor, Arad şi Timiş pe partea română a graniței, respectiv Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar, Békés şi Csongrád pe partea ungară a acesteia.