Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

In Romania, 1 din 5 utilizatori Facebook este fan Samsung

Samsung

SamsungLa nivel european, Samsung este brandul cu cea mai mare comunitate de fani

Comunitatea de Facebook Samsung Electronics România a crescut cu aproape un milion de fani de la începutul anului, ajungând în prezent la peste 1,4 milioane de fani, creșterea fiind generată de un mix echilibrat între conținut consistent și coerent și activări periodice ale fanilor. Cele 4 pagini de Facebook Samsung pe plan local sunt Samsung Mobile România, Samsung România, Samsung Trends of Tomorrow și Samsung Mobilers.

În intervalul 1 ianuarie – 1 decembrie 2013, pe cele 4 pagini au fost publicate 2.629 de statusuri, cu o frecvență de aproximativ 2/ zi. Acestea au cumulat un total de aproape 650.000 like-uri, peste 106.000 comentarii și 33.000 de share-uri, generând un engagement rate mediu de 3,38. Pe parcursul anului, Samsung a creat pentru comunitate 22 de aplicații cu care au interacționat peste 205.000 fani.

În România, 21% din utilizatorii Facebook au dat Like unei pagini Samsung. Putem spune, astfel, că 1 din 5 români utilizatori de Facebook este fan Samsung.
La nivel european, Samsung este brandul cu cea mai mare comunitate de fani pe Facebook –25 milioane. Practic, 3,5% din populația Europei a dat like unei pagini Samsung, conform unui raport Social Bakers.

„În calitate de lider în tehnologie apreciem oportunitățile imense oferite de mediul digital, care a devenit deja un mediu de comunicare cheie. Încurajarea dialogului în mediul onlne, precum și prezența în mijlocul comunităților formate în jurul unor interese comune sunt esențiale pentru a înțelege cât mai bine și a răspunde imediat oricărei solicitări venite din partea consumatorilor. Conținutul din mediul online ne inspiră, putem să dialogăm și, totodată, să creăm împreună cu membrii comunității noastre.” a declarat Mihaela Stanoiu, Corporate Marketing Manager, Samsung Electronics Romania.

Accent pe conținut, sau cum creezi o comunitate pe Facebook

Conținutul editorial pentru fiecare dintre cele 4 pagini este structurat pe anumiți piloni editoriali, stabiliți în funcție de focusul pe anumite produse, interesele comunității și agenda zilnică a fanilor.

„În comunicarea cu fanii Samsung, punem accent pe furnizarea de conținut cât mai relevant pentru aceștia. Încercăm să descoperim mereu interesele fanilor noștri, să le înțelegem preocupările principale și, pornind de la aceste insight-uri, le oferim conținut relevant și atractiv. Iar acest lucru este apreciat de ei, fiind vizibil în engagement și în rata de creștere,” a declarat Radu Acsinia, Social Media specialist în cadrul Samsung Electronics România.

Pagina Samsung România pune accentul atât pe categoriile de produse – electronice, electrocasnice, foto-video, IT – , cât și pe interconectivitatea dintre acestea. Astfel, am creat serialul interactiv numit “Lumea lui Sam”, în care, cu ajutorul unor personaje, ilustrăm într-un mod creativ modul prin care device-urile Samsung îți fac fiecare zi una SMART. De asemenea, hashtag-ul #LiveSmart, este creat special pentru a urmări mai simplu ideile Smart postate.

Samsung Mobile România este pagina Samsung din România cu cel mai mare număr de fani. Conținutul pentru această pagină este axat pe noutăți și idei pentru o utilizare cât mai eficientă a dispozitivelor Samsung, dar și pe conținut creativ menit să crească interactivitatea în cadrul comunității. Pe această pagină, fanii sunt într-un dialog continuu cu noi, transmițând la rândul lor informații despre aplicațiile și dispozitivele lor preferate.

Pagina Samsung Trends of Tomorrow se adresează elevilor din anii terminali și studenților aflați la început de carieră și este cea care a găzduit anul acesta aplicația care a avut cel mai mare succes pe paginile Samsung. Aplicația dar și conținutul educativ a făcut ca numărul de fani să crescă cu peste 300% în 2013.

Cele mai de succes campanii Facebook

Campania Fashion Advisers, ce s-a desfășurat în cadrul comunității Samsung Mobile România, a înregistrat cel mai mare număr de utilizatori (peste 38.000). Această aplicație de lifestyle a implicat imaginea unui endorser, interactivitatea fiind generată de modul în care utilizatorii alegeau ținuta zilnică a vedetei.

Campania Content Generator de pe pagina Samsung România a fost gândită pentru a prezenta produsele noi din gama Smart TV într-un mod interactiv și intuitiv. Everyday Life Upgrader, campanie din jurul noului Samsung Galaxy S4, a comunicat într-un mod foarte creativ beneficiile noului telefon, folosindu-se, de asemenea, de foarte mult conținut local generat cu ajutorul unor endorseri apreciați și relevanți pentru comunicatea Samsung și pentru publicul nostru țintă.

Educația a fost unul dintre principalele direcții de conținut. Astfel, campaniile Smart Classroom și CV Generator au contribuit la succesul paginii Samsung Trends of Tomorrow.

Campania Smart Classroom s-a adresat elevilor de liceu din Timișoara și Iași și a avut peste 50.000 de participanți. Provocarea lansată acestora a fost de a încărca un filmuleț în care să demonstreze de ce liceul lor este smart. La final, în urma procesului de votare și jurizare, câte o clasă din fiecare oraș a devenit un Samsung Smart Classroom.
Aplicația de utilitate CV generator, care i-a ajutat pe fani să își creeze CV-uri în formate creative, și conținutul generat pe parcursul caravanei Samsung Trends of Tomorrow în 9 orașe din țară, au reprezentat motorul principal de creștere pentru pagina Samsung Trends of Tomorrow.

„Dacă anul acesta am clădit cea mai mare comunitate prin activări smart, susținute de un conținut folositor, anul viitor vom continua pe această linie adăugând din ce în ce mai mult conținut local și creativ pentru a crea povești în jurul cărora să activăm constant și interactiv comunitatea și astfel să reușim să îi ținem aproape pe toți membrii ei.” a adaugat Radu Acsinia, Social Media specialist în cadrul Samsung Electronics România.

Bucuresti, 18.12.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.