· Livrările către clienţi cresc cu 11,8%
· Cifra de afaceri a mărcii ŠKODA creşte cu 8,4%, la 2,9 miliarde de euro
· Profitul operaţional creşte cu 11,8%, la 209 milioane de euro
· Investiţiile în mijloace fixe s-au mărit cu 101 milioane de euro
· Stabilitatea financiară a producătorului confirmă Strategia de Creştere 2018
În primul trimestru 2012, producătorul ceh de automobile ŠKODA a reuşit să înregistreze o cifră de afaceri, câştiguri şi o marja operaţională mai mari, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior. La finalul primului trimestru al anului, există şi alte cifre cheie, ca de exemplu livrările şi producţia, care au atins niveluri record.
În primele trei luni ale anului, cifra de afaceri a mărcii ŠKODA a crescut cu 8,4%, la 2,9 miliarde de euro (Trimestrul 1 2011: 2,7 miliarde de euro). În acelaşi timp, profitul operaţional s-a mărit cu 11,8%, la 209 milioane de euro (Trimestrul 1 2011: 187 milioane de euro). Atât creşterea cifrei de afaceri cât şi continuarea optimizării costurilor au contribuit, în mod semnificativ, la mărirea profitului operaţional al producătorului de autovehicule. Marja operaţională a crescut cu 7,2% (Trimestrul 1 2011: 6,9%). Marca a atins, de asemenea, un nou record al livrărilor, înregistrând 242.700 de autovehicule livrate către clienţi.
“Traiectoria de creştere a mărcii ŠKODA este una profitabilă,” a subliniat preşedintele consiliului de administraţie al mărcii, Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. “În primul trimestru, am vândut mai multe autovehicule, comparativ cu oricare dintre trimestrele anterioare. Şi am reuşit, încă o dată, să ne îmbunătăţim în mod evident rezultatele financiare. Aceasta demonstrează stabilitatea financiară a companiei,” a continuat directorul mărcii ŠKODA. Cu toate acestea, marca nu se va opri la aceste cifre pozitive, ci prin intermediul unei discipline stricte a costurilor, echipa ŠKODA va trebui să pregătească paşii următori, pentru a obţine o creştere profitabilă continuă în 2012.“ Într-o perioadă de incertitudine din punct de vedere economic, profitabilitatea este o condiţie necesară a succesului strategiei noastre de creştere,” evidenţiază Vahland.
În primul trimestru, ŠKODA a înregistrat, de asemenea, o creştere a investiţiilor în mijloace fixe, la suma actuală de 101 milioane de euro. Directorul financiar al mărcii ŠKODA, Winfried Krause, a declarat: “Continuăm să investim în noi produse şi în volume. Cheltuielile noastre arată în mod clar că ne urmăm cu consecvenţă obiectivele şi le implementăm prin intermediul unor măsuri concrete. Ne-am plasat pe o traiectorie de succes şi vom continua în acelaşi mod. Astfel, vom reuşi să ne îndeplinim obiectivul de a vinde cel puţin 1,5 milioane de maşini pe an până în 2018.”
În acest context, Krause a susţinut că lichidităţile nete au avut, de asemenea, o evoluţie pozitivă: “În ciuda investiţiilor crescute, am reuşit să creştem lichidităţile nete la aproape 2,1 miliarde de euro.” Aceasta ar trebui să creeze flexibilitatea necesară acestor timpuri, care devin din ce în ce mai dificile din punct de vedere conjunctural, după cum a explicat directorul financiar al mărcii ŠKODA.
Baza succesului comercial din primul trimestru 2012 constă în gama atractivă de modele a mărcii ŠKODA. În anii ce vor veni, marca va aduce, în medie, la fiecare şase luni, un nou model pe piaţă.
ŠKODA AUTO – Cifre cheie în comparaţie trimestrială, ianuarie – martie 2012/2011:
|
|
Unităţi |
|
2012 |
2011 |
Diferenţă în % |
Livrări la clienţi |
|
Autovehicule |
|
242.700 |
217.100 |
11,8 |
Livrări la clienţi, fără China |
|
Autovehicule |
|
183.500 |
162.700 |
12,8 |
Producţie |
|
Autovehicule |
|
199.000 |
175.000 |
13,8 |
Vânzări |
|
Autovehicule |
|
206.300 |
181.100 |
13,9 |
Cifră de afaceri |
|
Mil. EUR |
|
2.916 |
2.691 |
8,4 |
Profit operaţional |
|
Mil. EUR |
|
209 |
187 |
11,8 |
Profit operaţional în % din cifra de afaceri |
|
% |
|
7,2 |
6,9 |
– |
Investiţii în mijloace fixe |
|
Mil. EUR |
|
101 |
13 |
– |
Lichidităţi nete |
|
Mil. EUR |
|
2.081 |
1.945 |
7,0 |