simultane de scurtmetraje, in 6 orase din tara
Prima seară a Brand Film Festival, festivalul de scurtmetraje de brand create de consumatori, a fost dedicată celebrării speciei masculine, alături de Bergenbier. Seara a prezentat, prin film, motivele pentru care tagma bărbaţilor merită apreciată, admirată şi, pe alocuri, chiar adorată, aşa cum au arătat unele din creaţiile de ieri. Proiecţiile BFF au avut loc simultan în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, Sibiu şi Braşov şi continuă până joi, cu alte două zile de scurtmetraje de brand şi selecţii tematice ale celor mai bune reclame din lume.
Evenimentul a început cu prezentarea celor 10 filme finaliste din competiţia de scurtmetraj Bergenbier, desfăşurată timp de 3 luni, pe www.TheCreator.ro/Bergenbier. Filmele originale, realizate de comunitatea creativă IQads, au prezentat trăsăturile definitorii ale Bărbatului din mai multe perspective şi în mai multe stiluri, fiind cele mai bune lucrări din competiţie, jurizate de profesionişti şi public.
Apoi, seara a continuat cu o proiecţie de reclame din toată lumea despre universul masculin. „Bărbatul. O antologie publicitară.” a prezentat mai multe aspecte din viaţa interioară sau exterioară a Bărbatului, de la pasiunea lui pentru sport până la cea pentru femei, dar şi chestiuni de detaliu, precum propria barbă, relaţia cu ciocolata sau cu bucuriile copilăriei.
În București, seara s-a încheiat cu premierea autorilor celor mai bune filme admise în competiție. În aplauzele celor din club, Corneliu Radu și-a ridicat premiul pentru cel mai masculin scurtmetraj înscris în competiție, clasat pe locul 1: „Rânduieli Bărbăteşti”. Premiul 2 a mers la Emilian Crăciun şi Claudiu Puşcău pentru filmul „Blend”. Premiul 3 a fost câştigat de Petre Popescu şi Andrei Toader pentru lucrarea „Îi spunem optimism”. Aceştia au fost recompensaţi cu premii în valoare totală de 4.500 de euro. Toate filmele pot fi văzute pe www.TheCreator.ro/Bergenbier.
Au fost acordate şi câteva premii speciale: Premiul pentru cel mai hipster personaj principal („Cască”, de Radu Osaciuc, Sonia Ciocan, Răzvan Niţu şi Vlad Cantaragiu), Premiul pentru cea mai memorabilă replică („Bărbatul adevărat are”, de Sorin Amzu), Premiul pentru cel mai cercetăşesc scurtmetraj („Didi, prietenul meu”, de Andrei Cercel) şi Premiul pentru cel mai credibil cuplu („Stâlpul societăţii”, de Ioana Bogdan şi Cosmin Dragu).
Locaţiile Brand Film Festival sunt: Club Tralala (în Bucureşti), Cafe Bulgakov (în Cluj), Club For Fun (în Iaşi), Vanilla Night Bar&Games (în Braşov), Aethernativ Cafe (în Timişoara) şi Silver Club (în Sibiu). Mai multe informaţii despre Brand Film Festival, despre program şi despre locurile de desfăşurare, ca şi despre cele 2 competitii de scurtmetraj din cadrul BFF găsiţi pe www.BFFestival.ro.
Brand Film Festival este susţinut de partenerii media Radio Guerrilla, 24FUN, Playboy, Decât o Revistă, Q2M, Realitatea.net, Money.ro, Pandora’s, VoxPublica, Cinemagia, evenimenteincluj.ro, dar şi de Mad3, PRIME Iaşi şi PRIME Brasov.