Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

În prima jumătate a anului, românii au cheltuit mai mult pentru bunurile de larg consum

Studiu GfK. Evolutia FMCG si motoarele de crestere

Piața bunurilor de larg consum a înregistrat în prima jumătate a acestui an un avânt de 8,4% în comparație cu perioada similară din 2017. Creșterea vine în egală măsură din inflație (+4%, dublu față de prima jumătate a anului trecut, conform Eurostat), cât și din intensificarea volumelor cumpărate.

Din perspectiva comportamentului de cumpărare, familiile din România au achiziționat mai des bunuri de larg consum pentru acasă și au plătit cu aproape 5% mai mult la o vizită în magazin. În primele 6 luni, o familie a cheltuit în medie 3,500 de lei pentru bunurile de folosință curentă, cu 270 de lei mai mult decât în primele 6 luni ale anului trecut.

Studiu GfK. Evolutia FMCG si motoarele de crestere

Românii, mai atenți cu îngrijirea, personală și cea a casei

Produsele de îngrijire personală au fost cumpărate mai des și au înregistrat cea mai importantă creștere în prima jumătate a anului (+14%, în valoare). Și produsele pentru îngrijirea locuinței au înregistrat o creștere de două cifre (+10%), influențate de coșuri mai mari achiziționate la un act de cumpărare. Alimentele (inclusiv cele proaspete) au avut o evoluție în linie cu media pieței (de aproximativ 9%), în timp ce segmentul de băuturi a crescut, însă într-un ritm mai redus (+6%).


Comerțul modern a câștigat în continuare teren în fața celui tradițional. În prima jumătate a anului, românii au lăsat în aceste tipuri de formate mai mult de 60% dintre cheltuielile lor pentru bunuri de larg consum. Dintre acestea, cele mai dinamice din perspectiva creșterii cotei de piață au fost supermarketurile, urmate de magazinele de tip discount și de cele de proximitate. Hipermarketurile rămân în continuare cel mai important canal din perspectiva cotei de piață, dar sunt afectate de evoluția pozitivă a celorlalte tipuri de formate de retail.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.