Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

În premieră, DDB România obține 6 distincții la Festivalul Internațional Cannes Lions 2023, pentru campania socială #DeNetestat (#UnExaminable): 2 trofee și 4 nominalizări

DDB România premii Festivalul Internațional Cannes Lions 2023 #denetestat
  • DDB România, cea mai premiată agenție de creație din România
  • DDB Worldwide, desemnată “Rețeaua Anului 2023”

Agenția de creație DDB România, membră a The Group, a fost premiată cu două trofee – trofeul de Argint în categoria „Social & Influencer” și trofeul de Bronz în categoria „PR” – obținând, totodată, alte patru nominalizări la patru categorii importante din cadrul celei de-a 70 ediții a Festivalului Internațional de Creativitate Cannes Lions 2023. De altfel, DDB România a fost cea mai premiată agenție de creație din România la prestigiosul festival, care s-a desfășurat în perioada 19 – 23 iunie a.c., în renumitul orășel de pe riviera franceză.

DDB România premii  Festivalul Internațional Cannes Lions 2023 #denetestat

DDB România, cea mai premiată agenție de creație din România la Cannes Lions 2023

Printre campaniile câștigătoare, anul acesta, la Cannes Lions s-a numărat și campania #DeNetestat (#UnExaminable), o inițiativă de eliminare legislativă a testelor de virginitate, lansată la nivel național în iunie 2022, care a reușit să elimine, oficial în Romania, aceste certificate de virginitate, realizate la cererea persoanelor fizice, în urma unui ordin comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Justiției, publicat în mai 2023. #DeNestestat este o campanie semnată de agenția DDB România, realizată pro bono în parteneriat cu Rețeaua pentru Prevenirea și Combaterea Violenței Împotriva Femeilor (VIF).

În premieră, DDB România a câștigat două trofee la cea de-a 70-a ediție a Cannes Lions 2023: trofeul de Argint în categoria “Social & Influencer” și trofeul de Bronz în categoria „PR”. Totodată, campania #DeNetestat a primit alte patru nominalizări (shortlists) la patru categorii importante din cadrul festivalului: „Social & Influencer”, „PR”, „Health & Wellness” și „Film”. Per total total, #DeNetestat a obținut șase distincții, dintre care două trofee și patru nominalizări.

“Câștigarea celor două trofee, în cadrul celui mai mare festival dedicat creativității, reprezintă o premieră pentru DDB România și o certificare a faptului că realizăm campanii cu ecou global, care au în centrul lor teme delicate și că reușim să generăm schimbare în societatea în care trăim. Obținerea celor șase nominalizări și includerea #DeNetestat în rândul finaliștilor acestui prestigios festival reprezintă eforturile unei echipe extinse – a unor oameni profesioniști, dedicați și creativi. Sunt mândră să fac parte din această echipă și le mulțumesc tuturor colegilor mei pentru implicarea în acest proiect care a reușit să elimine, din legislația autohtonă, acest construct social”, declară Roxana Memetea, Managing Partner al DDB România.

Cele două trofee obținute la Cannes se adaugă portofoliului cu distincții al DDB România, care a câștigat per total, în ultimul an, opt premii internaționale, în cadrul mai multor festivaluri de specialitate (Eurobest, Cresta Awards, London International Awards, Effie Awards, D&AD Festival, The One Show), ca urmare a realizării campaniei sociale #DeNetestat.

“Ideea acestei campanii, lansată în vara lui 2022, în parteneriat cu rețeaua VIF, a venit din dorința de a pune capăt unei practici considerate abuzive de către Organizația Mondială a Sănătății, care genera efecte psihologice dăunătoare fetelor supuse acestor certificări. #DeNetestat a fost un semnal de alarmă și o inițiativă de modificare a legislației din România – proces care s-a concretizat aproape un an mai tarziu. Subiectul delicat, precum și toate acțiunile de comunicare, sprijinite de numeroși influenceri și persoane publice din România, au generat un suport imens la nivel național și internațional. Interzicerea acestor teste, precum și rezultatele obținute la Cannes Lions, reprezintă lucruri de care ne mândrim și care au apărut în urma efortului nostru colectiv și a implicării noastre emoționale în această campanie”, menționează Roxana Niță, Executive Creative Director al DDB România.

„Acum un an, nimeni nu avea nici cea mai mică idee despre cum se va finaliza povestea #DeNetestat. Eu urmam să regizez un spot, care să susțină o campanie împotriva unei barbarii. Campania a fost incredibilă, societatea s-a mobilizat, barbaria a fost scoasă în afara legii, iar astăzi, experți din industria comunicării și a creativității apreciază întreaga muncă din spatele poveștii. Includerea filmului campaniei în rândul finaliștilor categoriei Film la Cannes Lions 2023 ne determină să conștienzăm impactul său impresionant, generat la nivel local și internațional, al subiectului lansat în dezbatere publică și al tuturor implicațiilor sale. Includerea în acest shortlist al categoriei „Film” reprezintă o performanță, dacă ne raportăm la greutatea categoriei, în cadrul acestui festival. Mi se pare de necrezut câte happy-end-uri s-au întâmplat deja în campania aceasta și mă bucur enorm că am făcut parte din ea”, punctează Iulia Rugină, cea care a regizat filmul emoționant al campaniei #DeNetestat. Filmul prezintă povestea unei adolescente supusă la examenul de testare a virginității, chiar în preajma simulărilor pentru examenul de Bacalaureat.

DDB Worldwide, desemnată “Rețeaua Anului 2023”

Totodată, la ediția din acest an a Cannes Lions, DDB Worldwide, rețeaua internațională la care DDB România este afiliată din 2012, a fost decernată, în premieră, “Rețeaua Anului 2023”. În acordarea acestui premiu au contribuit și trofeele, dar și nominalizările obținute de DDB România pentru campania #DeNetestat.

Cea de-a 70 ediție aniversară a festivalului internațional dedicat creativității – Cannes Lions 2023 – a fost una dintre cele mai mari ediții organizate până acum. În cadrul festivalului s-au înregistrat aproape 27.000 de înscrieri de campanii creative din peste 100 de țări. Doar 3% dintre înscrieri au fost declarate câștigătoare în cadrul cunoscutului festival.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.