Noua campanie de comunicare a librăriilor Cărturești, ”Călătorește înăuntru”, oferă o alternativă pentru călătorii într-un sezon al concediilor atipic
Călătorii în întreaga lume, fără bilet de avion sau rezervări: Librăriile Cărturești oferă, în perioada pandemiei, o alternativă pentru călătoriile pe care suntem nevoiți sau alegem să le amânăm o vreme. Cele mai populare destinații sunt acum accesibile prin noul website, www.cartouresti.ro, în sute de volume asociate orașelor din întreaga lume. ”Cărtourești – Călătorește înăuntru” este conceptul prin care librăria se transformă, simbolic, într-o agenție de turism bazată pe recomandări de carte.
Transformarea implică adaptarea numelui și a website-ului Cărturești pentru a le oferi iubitorilor de călătorii o experiență customizată. Noua platformă are o structură și un design specifice unei agenții de turism: meniul oferă posibilitatea de a selecta destinații și oferte de călătorie – sejur, city break sau vacanță.
Pe baza opțiunilor introduse în platformă, utilizatorii vor primi ca recomandare o selecție de cărți pe care le pot comanda online, pentru a-și începe călătoria. De pe canapea sau din parc, oricine poate ajunge într-o secundă la Tokyo, Napoli sau Berlin, prin romanele lui Haruki Murakami, ale Elenei Ferrante sau ale lui Alfred Döblin.
Campania de comunicare, dezvoltată de McCann PR România, va fi promovată online prin intermediul partenerilor Cărturești.
“Este un exemplu autentic de solidaritate și bună vecinătate: cei de la McCann PR, o agenție de care ne desparte doar un bulevard, au venit cu ideea acestei campanii într-un moment dificil pentru noi, acela în care anunțaserăm închiderea temporară a librăriilor.
Ideea transformării simbolice a Cărturești într-o agenție de turism ni se potrivește ca o mănușă. De aproape douăzeci de ani, rafturile noastre au fost punctul de pornire în călătorii prin literatură, în expediții monumentale prin lumea lui Shakespeare sau Cervantes. Generații de exploratori ai poveștilor au deschis aici primele lor cărți de Roald Dahl, J.K. Rowling sau Gellu Naum. Sperăm că vizitatorii cartouresti.ro se vor bucura de destinațiile de vacanță descoperite online. Cărțile sunt locuri din care ne întoarcem mai bogați decât la plecare. ” – Daniel Voinea, Brand Manager – Cărturești.
“Pasionați de lectură sau doar călători-cititori ocazionali, am ajuns să cunoaștem lumea întâi din cărți și abia apoi din proprie experiență. Universul paralel din cărți e la îndemână mai ales acum, când o parte din lumea reală, cu limitele ei fizice, ne rămâne închisă încă o vreme. Cărturești devine Cărtourești, subliniind, pe de-o parte, transformarea la care asistăm cu toții, dar continuând, de fapt, să facă ce face bine dintotdeauna: să ne lărgească orizonturile. Prin inițiativele #destinatiidincarti și Orașe reale/Orașe literare, Cărturești promovează de ceva timp călătoriile imaginare în orașele lumii, scene ale unor romane celebre. Am remarcat, în același timp, cum o altă librărie, de la celălalt capăt al lumii, adică Wild Detectives din Texas, a recurs la o metodă similară pentru a-și comunica portofoliul de „destinații”. Le-am scris să îi felicitam și suntem bucuroși că great minds travel alike.” – Claudiu Dobriță, Creative Director – McCann PR România.
În perioada stării de urgență, Cărturești a funcționat exclusiv online. De la jumătatea lunii mai, librăriile s-au redeschis treptat, în condiții sporite de siguranță, iar comenzile online rămân o componentă importantă activității lanțului Cărturești.