cu 6,7 procente
Marca Volkswagen a înregistrat o creştere de 15,2 procente
Directorul de vânzări al concernului, Wittig: „Suntem atenţi la evoluţia viitoare“
În luna iulie, pentru a treia oară consecutiv, concernul Volkswagen a înregistrat o creştere la capitolul livrărilor la nivel mondial. În ciuda unei situaţii dificile care se menţine pe pieţele mondiale ale autovehiculelor, cel mai mare producător de automobile din Europa, cu 556.900 de autovehicule (iulie 2008: 521.100)*, a înregistrat o creştere de 6,7 procente. În primele şapte luni ale anului curent au fost livrate clienţilor 3,65 milioane de autovehicule (ianuarie – iulie 2008: 3,79; -3,5 procente)**. Astfel, concernul Volkswagen a obţinut rezultate mult mai bune decât piaţa de ansamblu. Acesta a înregistrat în aceeaşi perioadă o scădere de aproximativ 16 procente.
„Suntem pe drumul cel bun şi câştigăm cote de piaţă suplimentare la nivel mondial. Volumul actual al livrărilor noastre depăşeşte cota planificată. Aceste rezultate dovedesc faptul că suntem prezenţi pe pieţele potrivite cu produsele potrivite la momentul potrivit", a afirmat luni la Wolfsburg directorul de vânzări al concernului, Detlef Wittig. „Această situaţie ne oferă pentru perioada ulterioară crizei o poziţie solidă pozitivă de plecare. Dar recesiunea nu a trecut încă. Poate că am depăşit punctul minim, dar nu se constată încă o revenire durabilă a pieţelor mondiale. Din acest motiv suntem atenţi la evoluţia viitoare", afirmă Wittig.
Evoluţie pozitivă remarcabilă pe pieţele principale reprezentate de Germania şi China
Concernul Volkswagen a reuşit să se impună din nou prin rezultate remarcabile la capitolul livrărilor pe pieţele sale importante de desfacere. În Germania, volumul vânzărilor a crescut cu 26,9 procente, la 113.700 (89.600) autovehicule. Efectele primei de casare au fost în continuare pozitive. „În Germania această primă a adus concernului până la 250.000 clienţi noi", a afirmat Wittig. Susţinută prin măsuri de promovare iniţiate de stat, şi piaţa din China se dezvoltă pozitiv. Cu cele 127.900 autovehicule (76.000) şi o creştere de 68,4 procente în raport cu anul precedent, concernul a obţinut pe această piaţă cele mai bune rezultate de vânzare într-o singură lună.
Situaţia tensionată înregistrată pe numeroase pieţe de automobile a afectat însă în anumită măsură şi concernul Volkswagen. În Europa au fost livrate clienţilor un număr total de 286.900 autovehicule (295.800; -3,0 procente). S-au constatat în special efectele dificultăţilor înregistrate pe piaţa din Spania, precum şi din Europa Centrală şi de Est.
În America de Sud, concernul a vândut în luna iulie 74.400 autovehicule (75.700; -1,8 procente) într-o piaţă de ansamblu cu o scădere de 11 procente. În America de Nord au fost livrate clienţilor un număr de 41.100 autovehicule (42.400), ceea ce corespunde unei scăderi de 3,1 procente. În ciuda măsurilor de promovare iniţiale de stat, piaţa de ansamblu a înregistrat o scădere cu 13 procente în comparaţie cu anul precedent. Regiunea Asia/Pacific a continuat pe de altă parte evoluţia pozitivă remarcabilă – în special ca urmare a succeselor înregistrate în China. În condiţiile unei creşteri de piaţă de 14 procente, la concernul Volkswagen volumul de livrări s-a majorat la 139.300 autoturisme (88.200), reprezentând o suplimentare cu 58,0 procente.
Creşterea volumului de livrări a mărcii Volkswagen în luna iulie cu 15,2 procente
Marca Volkswagen autoturisme a înregistrat din nou o evoluţie pozitivă: în luna iulie, cu 351.000 autoturisme (304.800), marca principală şi-a majorat volumul de livrări cu 15,2 procente. Pe lângă gama Golf, s-au vândut foarte bine şi Lavida, Passat Lingyu, Jetta şi New Bora, modele de succes în China. În Germania, marca a înregistrat o creştere cu 38,3 procente, cu 60.400 autovehicule comercializate (43.700), iar în China cu 67,5 procente, cu 104.300 autovehicule vândute (62.300). În primele şapte luni ale anului 2009 au fost livrate astfel 2,3 milioane autovehicule (2,21; +3,8 procente) .
În luna iulie, Audi a vândut la nivel mondial 85.000 (83.200) autovehicule, ceea ce reprezintă o creştere de 2,1 procente. Ca marcă premium de top, Audi a profitat de evoluţia pozitivă din China, unde, cu cele 13.400 autoturisme (9.400; +42,5 procente), a atins un rezultat record. Rezultate îmbucurătoare la capitolul vânzărilor au fost înregistrate pentru modelele A3, Q5 şi A6 Limousine. În Europa de Vest, Audi s-a impus ca cea mai importantă marcă premium, obţinând poziţia de lider ca urmare a creşterii cotelor de piaţă.
Škoda a înregistrat un rezultat de vânzări de 55.800 autoturisme (58.100; -4,0 procente). În special în Germania, Polonia şi China s-a înregistrat o creştere semnificativă a mărcii.
Graţie primei de casare, SEAT a obţinut în Germania o creştere a volumului de livrări de 71,7 procente, la 5.600 autoturisme (3.300). În piaţa sa de bază din Spania, cu cele 10.300 autoturisme (9.300) s-a realizat o creştere de aproximativ 11 procente în comparaţie cu anul precedent, fiind recâştigată poziţia de lider de piaţă. În total, SEAT a obţinut în luna iulie, cu 33.300 autovehicule (32.200; +3,6 procente), un rezultat pozitiv de livrare.
* fără Scania
** fără Scania, inclusiv Volkswagen Autovehicule Comerciale, Camioane şi Autobuze pentru ianuarie/februarie 2009
{mosloadposition user10}