Concursul pe biciclete organizat de Michelin pe 3 iunie la Zalău, a adunat aproximativ 250 de copii care au pedalat în siguranţă prin centrul oraşului, promovând sănătatea prin sport, respectul pentru mediul înconjurător şi siguranţa rutieră. Evenimentul a fost organziat de Michelin Zalău în parteneriat cu Clubul Alien Cycling şi Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Sălaj şi a fost dedicat copiilor cu vârste între 6 şi 14 ani.
Toţi copiii cu vârste între 6 şi 14 ani au primit cască de protecţie şi au învăţat despre importanţa purtării acesteia pentru siguranţa proprie. Lecţia de educaţie rutieră a continuat cu 5 curse cu bicicleta, câte una pentru fiecare categorie de vârstă ( 6-8 ani, 9-11 ani şi 12-14 ani) şi sex, copiii fiind încurajaţi pe tot parcursul cursei de familie, prieteni şi de Omuleţul Michelin. Cei 6 ocupanţi ai locului I pentru fiecare categorie au primit din partea Michelin o bicicletă care îi va ajuta pe copii să se bucure de pedalat în siguranţă. Ocupanţii locurilor 2 si 3 au primit din partea Direcţiei Judeţene pentru Sport şi Tineret Sălaj echipamente de protecţie foarte utile atunci când merg cu bicicleta.
«Grupul Michelin este lider mondial în domeniul anvelopelor, iar misiunea sa este de a contribui la mobilitatea durabilă, prin promovarea progresului şi a inovaţiei în serviciul siguranţei rutiere şi al mediului înconjurător. Am organizat acest eveniment deoarece credem că educaţia privind siguranţa rutieră trebuie să înceapă de la cele mai fragede vârste şi dorim să oferim tot sprijinul nostru şi instrumentele necesare copiilor care cresc în această comunitate pentru a se bucura de o mobilitate mai sigură şi responsabilă.» , a spus Jana Popa, Director Michelin Zalău.
La festivitatea de premiere au fost prezenţi doamna Jana Popa, Director Michelin Zalău, domnul Doru Mihalcea, Responsabil Activitate Uzină Michelin Zalău Cord, reprezentanţi ai Poliţiei Municipale, Primarul Municipiului Zalău, domnul Radu Capilansiu şi domnul Prof. Lapusan Ioan din partea Direcţiei Judeţene pentru Sport şi Tineret Sălaj, acesta fiind şi cel care a asistat şi arbitrat concursul de biciclete.
«Prin concursul pe biciclete organizat la Zalău, Michelin îşi continuă misiunea sa de a promova o mobilitate durabilă care este mai sigură pentru toată lumea, în special pentru tineri, care reprezintă şi cel mai vulnerabil grup demografic. Suntem mândri că această comunitate este aşa implicată într-un demers de siguranţă rutieră şi credem că împreună putem să-i ajutăm pe cei mici să se bucure de o plimbare cu bicicleta şi de copilărie, într-un mod sigur.», a adăugat Jana Popa, Director Michelin Zalău.
Concursul pe biciclete organizat de Michelin este un eveniment care are ca scop sporirea gradului de conştientizare a siguranţei rutiere a copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 14 şi părinţii lor, în special printr-un obicei de bază şi de importanţă crucială: purtarea căştii de protecţie. În acest sens, Michelin a oferit gratuit fiecărui participant câte o cască de protecţie cu Omuleţul Michelin, simpatica mascotă a Grupului Michelin. Concursul pe biciclete organizat cu sprijinul Michelin în Zalău face parte din proiectul european ROSYPE (ROad Safety for Young People in Europe = Securitate Rutieră pentru Tinerii din Europa), lansat în iunie 2009 şi coordonat de Grupul Michelin cu sprijinul Comisiei Europene.
Siguranţa Rutieră este o direcţie foarte importantă pentru Michelin şi din momentul în care compania a venit în România s-a implicat în numeroase proiecte de siguranţă rutieră. Michelin Junior Bike este doar unul dintre ele. Organizat în 4 ediţii, în 2010 la Zalău numărul participanţilor a depăşit 800 de persoane. În perioada 15 mai – 23 mai Michelin a organizat Zilele Siguranţei Rutiere Michelin în Floreşti, Bucureşti şi Zalău, eveniment la care au participat aproape 10.000 de oameni. Un alt proiect Michelin de siguranţă rutieră, în plină desfăşurare este Tom European Tour. Prin acesta, Michelin aduce siguranţa rutieră pe Facebook printr-un joc care invită tinerii care conduc – sau care învăţa sa conducă – să călătorească împreună cu un personaj virtual pe nume Tom în şapte ţări, printre care şi Romania. Astfel, din 17 aprilie până pe 8 iunie 2012, utilizatorii pot lua parte la un joc care va atinge principalele aspecte ale securităţii rutiere şi intra în tragerea la sorţi pentru marele premiu, un Citroën C1.