– Unisol susţine eforturile acestora printr-o campanie care premiază echipele de pregătit conserve –
• Unisol, uleiul de primă presă care păstrează savoarea seminţelor de floarea-soarelui, susţine în fiecare an eforturile gospodinelor din România care pregătesc conserve pentru iarnă
• Anul acesta, românii pot câştiga din partea Unisol premii dedicate echipelor de pregătit conserve
• Mai bine de jumătate dintre români apelează la ajutorul unei echipe atunci când prepară acasă conservele pentru iarnă
• Românii investesc între 100-500 de lei anual în procesul de pregătire al conservelor
81% dintre români încep toamna pregătind murături şi conserve pentru iarnă, iar peste jumătate dintre gospodării investesc între 100 şi 300 lei în această activitate, în timp ce 26% cheltuie între 300 şi 500 lei. Informaţiile au fost obţinute în urma unui sondaj pe tema conservelor pregătite toamna în România, realizat de Unisol pe platforma online Ivox, în perioada 29 august – 14 septembrie 2014, pe un eşantion de 5.596 de respondenți.
De peste 5 ani, Unisol, uleiul rafinat obţinut din prima presare a seminţelor de floarea-soarelui, spriijină eforturile românilor de pregătire a conservelor pentru iarnă, susţinând astfel o tradiţie românească autentică. Anul acesta, campania naţională Unisol care susţine pregătirea conservelor are o abordare inedită: premierea echipelor implicate în procesul pregătirii conservelor.
„Unisol este, în mod natural, aliatul gospodinelor din România care păstrează vie tradiţia românească de a pregăti conserve. Aşa cum, an de an, ele aleg cele mai potrivite şi mai gustoase legume pentru a pregăti conservele, şi noi, la Unisol, selectăm cu grijă seminţele de floarea-soarelui ce sunt presate o singură dată pentru a păstra cel mai bine savoarea şi bogăţia gustului acestora. Anul acesta, campania Unisol porneşte de la un insight confirmat de studiul nostru: pentru a prepara conservele, fiecare gospodină are o echipă dedicată care o ajută în acest efort constant. Unisol doreşte să le uşureze munca şi să le ofere premii dedicate întregii echipe, astfel încât procesul să devină din ce în ce mai uşor, de la an la an”, a declarat Adela Vlăduţoiu, Food Director Bunge România şi Bulgaria.
Pregătirea conservelor de iarnă – o tradiţie culinară autentic românească
Conform studiului comandat de Unisol, printre cele mai populare conserve pregătite de români se numără castraveţii muraţi, preferaţi de peste 90% dintre acestia, dar şi zacusca (79%) şi gogoşarii în otet (74%), în timp ce ciupercile conservate şi pepenele murat sunt preparatele cel mai puţin întâlnite în cămările româneşti. Prevăzători, românii încep procesul de pus conserve din timp, lunile august şi septembrie fiind preferate pentru pregătiri de 90% dintre respondenţi.
Pregătirea conservelor de iarnă este un obicei care se transmite din generaţie în generaţie, peste 43% dintre români folosind reţete moştenite de la părinţi şi bunici, în timp ce aproape 74% dintre români declară că părinţii lor obişnuiesc de asemenea să pregătească conserve pentru iarnă. Procesul de preparare a conservelor este pentru aproape jumătate dintre români o muncă de echipă, iar cei mai mulţi apelează la ajutorul părinţilor (63%) sau al partenerului de viaţă (24%).
Moldova, Bucovina şi Oltenia sunt regiunile fruntaşe la pregătirea conservelor, 85% dintre locuitorii acestor zone declară că îşi pregătesc cămara pentru iarnă cu murături şi conserve, dar nici celelalte regiuni ale României nu stau mai rău: în Transilvania, Crişana şi Maramureş peste 82% dintre respondenţi au acest obicei, în timp ce în Dobrogea, în Banat şi în Muntenia procentul celor care prepară conserve scade sub 80%.
În ceea ce priveşte motivele pentru care românii pregătesc conserve pentru iarnă, 46% dintre români declară că fac asta pentru a se bucura de gustul legumelor şi iarna, iar 58% dintre respondenţi spun că murăturile şi conservele cumpărate din magazine nu sunt deloc la fel de bune ca acelea pregătite în casă.
Campania Unisol premiază echipele implicate în pregătirea conservelor
Munca de echipă pentru pregătirea conservelor şi importanţa acestui obicei în fiecare familie a fost sursa de inspiraţie a Unisol pentru noua campanie promoţională din această toamnă. Uleiul de primă presă Unisol îi încurajează pe consumatori să păstreze tradiţia românească a pregătirii conservelor, dar şi să opteze pentru ingrediente proaspete, de cea mai bună calitate, pentru a conferi o savoare aparte preparatelor lor. În acest sens, participanţii la concursul national derulat in perioada 01 septembrie – 15 noiembrie 2014 pot câştiga din partea Unisol 10.000 ron pentru achiziţia unei noi bucătării sau sute de alte premii.
Noua campanie este comunicată printr-un spot TV care prezintă calităţile uleiului de primă presă, dar şi în mediul online, prin intermediul web-site-ului www.bucatarulunisol.ro. În acelaşi timp, pentru prietenii Unisol din mediul online, am pregătit şi un concurs specific care se derulează pe pagina https://www.facebook.com/unisoluleideprimapresa în perioada 8 septembrie – 31 octombrie 2014.