mortalitatii infantile
· Până în prezent, în comunitățile în care a fost implementat proiectul “Fiecare Copil Contează”, lansat în 2010 de Salvați Copiii România alături de GSK România, nu s-a mai înregistrat niciun caz de mortalitate infantilă;
· GSK a încheiat și la nivel global, în 2013, un parteneriat cu Salvați Copiii Internațional cu scopul de a salva viețile a 1 milion de copii din toată lumea;
· Campania de strângere de fonduri “În compania oamenilor buni” are patru ambasadori: fotografii Andrei Pungovschi și Bogdan Baraghin, bloggerul Cristian China Birta (Chinezu.ro) și jurnalistul Andrei Crăciun. Aceștia au mers în comunități din Suceava (localitățile Gulea, Pătrăuți și Ciprian Porumbescu) și Botoșani (localitățile Gorbănești și Hilișeu-Horia), pentru a documenta poveștile emoționante ale unor familii sărace incluse în parteneriatul GSK – Salvați Copiii România.
GSK România, împreună cu Organizația Salvați Copiii România, anunță lansarea campaniei “În compania oamenilor buni”, care continuă inițiativele de combatere a mortalității infantile, oferind suport în comunitățile defavorizate din zona Moldovei, printr-o campanie de strângere de fonduri.
Parteneriatul local dintre GSK România și Salvați Copiii România, încheiat in 2010, se desfășoară sub umbrela “Fiecare Copil Contează”, cu obiectivul de a reduce mortalitatea infantilă în județele cele mai afectate. Țara noastră ocupă primul loc în Uniunea Europeană la decese infantile, cu o rată dublă față de cea din UE.
“GSK România și-a asumat să joace un rol important în lupta împotriva mortalității infantile din România, acționând, alături de partenerii noștri din societatea civilă, în zonele educației în sănătate, îngrijirii prenatale și imunizării, în condițiile în care o treime din aceste decese au ca sursă cauze prevenibile. Proiectele pe care le desfășurăm sunt realizate, de multe ori, prin implicarea directă a angajaților noștri din România. Campania pe care o anunțăm astazi, În compania oamenilor buni, este un exemplu de cum implicăm angajații într-o campanie de conștientizare și de strângere de fonduri, și asta pentru că lipsa resurselor financiare reprezintă una dintre problemele principale cu care se confruntă comunitățile defavorizate. De aceea, sunt convinsă că orice gest cât de mic făcut de aceștia, și dublat financiar de sprijinul companiei, va face o mare diferență la finalul campaniei pentru copiii și mamele care au nevoie de ajutor”, a declarat Barbara Cygler, directorul general al GSK România.
Din 2010, GSK România și Salvați Copiii România au inclus în proiectul “Fiecare Copil Contează” județele Dâmbovița, Caraș-Severin, Vrancea și Brașov. Începând cu al doilea an, în proiect au mai fost incluse alte 5 județe din zona Moldovei – Vaslui, Botoșani, Iași, Suceava și Neamț, cu un număr de 15 localități defavorizate, cu rate ale mortalității infantile peste media națională. Numai în 2013, beneficiarii direcți ai proiectului au fost peste 4.000 de mame, femei însărcinate și copii, un număr de 20 de cadre medicale, medici și asistente pregătite pentru a oferi suport în comunități. De asemenea, voluntarii au oferit ore de educație sanitară în școli, informând aproape 3.000 de adolescenți și 500 de părinți. Rezultatele programului sunt spectaculoase: în comunitățile în care a fost implementat proiectul “Fiecare Copil Contează” nu s-a mai înregistrat niciun caz de mortalitate infantilă. De asemenea, cu peste 10% mai multe femei însărcinate și mai mult de un sfert dintre copii au mers la doctor pentru controale de specialitate.
În plus față de acest program local, GSK a încheiat, la nivel global, în 2013, un parteneriat cu Salvați Copiii Internațional cu scopul de a salva viețile a 1 milion de copii din toată lumea, acționând în 3 zone: acces la programe de imunizare și tratament, acces la servicii medicale și alimentație nutritivă.
“Ne bucură extinderea acestui parteneriat cu GSK atât la nivel global, cât și în rândul angajaților din România. Cauza luptei împotriva mortalității infantile merită tot suportul unui număr larg de parteneri – companii private și angajați, autorități centrale și locale, factori de decizie în sănătate și educație, societate civilă și media”, a precizat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.
Așadar, și anul acesta, GSK România și Salvați Copiii continuă lupta împotriva mortalității infantile în România, cu o campanie de strângere de fonduri – “În compania oamenilor buni”. Cei patru ambasadori ai campaniei – fotografii Andrei Pungovschi și Bogdan Baraghin, bloggerul Cristian China Birta (Chinezu.ro) și jurnalistul Andrei Crăciun – au mers în comunități din Suceava (localitățile Gulea, Pătrăuți și Ciprian Porumbescu) și Botoșani (localitățile Gorbănești și Hilișeu-Horia), pentru a documenta poveștile emoționante ale unor familii sărace incluse în parteneriatul GSK – Salvați Copiii România.
Poveștile au fost prezentate mai întâi angajaților GSK România, printr-o platformă internă, dând astfel startul unei ample campanii interne de strângere de fonduri și ulterior le vom împartăși și cu publicul extern. Suma stransă prin contribuția angajaților va fi dublată de companie. Mai departe, prin intermediul Salvați Copiii România, banii vor merge către familiile din zona Moldovei, în comunitățile care au nevoie de ajutor.
Despre mortalitatea infantilă: în România, rata mortalității infantile este cea mai ridicată din Uniunea Europeană – 9,04‰, dublu față de media din UE (4,3 ‰). Astfel, 1.900 de copii cu varsta sub 1 an mor în fiecare an în țara noastră, unul la fiecare 5 ore. De asemenea, rata nașterilor premature a fost de aproximativ 10% (aproximativ 20.000 de bebeluși născuți prematur mor în fiecare an).