a obtinut vanzari cu 10% mai mari fata de perioada similara a anului trecut
v Pe segmentul rezidential este vizibila cresterea cererii
v Grupul Lindab a inregistrat vanzari cu 6% mai mici si profit cu 13% mai mare fata de perioada similara a anului trecut
v Lindab Romania: Vanzari conform planurilor pe segmentul rezidential si obiective ambitioase pentru 2010
Divizia de Profile Componente a Grupului Lindab a obtinut in perioada aprilie-iunie 2010 o crestere de 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand pana la valoarea de 59,4 milioane euro. Rezultatele sunt urmarea directa a imbunatatirii clare a cererii pe segmentul rezidential. Per ansamblu, Grupul Lindab a inregistrat in cel de-al doilea trimestru al anului 2010 vanzari cu 6% mai mici fata de perioada similara a anului trecut, atingand o valoare totala de 167,8 milioane euro. In ceea ce priveste profitul operational, acesta a crescut in perioada aprilie-iunie 2010 cu 13%, pana la 10,7 milioane euro.
“Dupa o iarna grea, trendul general de scadere a vanzarilor a fost depasit in cel de-al doilea trimestru. Semnalele pozitive vin in special din zona constructiilor rezidentiale, cu impact favorabil asupra diviziei de Profile Componente. Cererea in divizia de Ventilatii indica o stabilizare, dar revenirea inca nu a demarat. Desi divizia de Building Systems (hale metalice) a avut un trimestru slab in ceea ce priveste incasarile, comenzile sunt acum in crestere. Din perspectiva geografica, regiunea nordica se remarca prin vanzari in crestere. Cat despre Europa de Vest, Europa Centrala si de Est si Comunitatea Statelor Independente, cererea a revenit la nivelul de dinaintea iernii, ceea ce este un lucru bun.
Pretul de achizitie a otelului va creste in continuare in cel de-al treilea trimestru. O sa compensam acest lucru prin cresterea preturilor, situatie care a fost deja anuntata clientilor nostri.
Datele generale ale pietei raman in mare masura neschimbate. Conform indicatorilor macroeconomici, cererea pe cel mai mare segment de business ale Lindab, non-rezidential, va ramane cel mai probabil slaba in urmatorul an. In ceea ce priveste segmentul rezidential, revenirea a inceput si se asteapta sa continue in cel de-al doilea semestru.
Strategia actualizata a Grupului Lindab ia in considerare noile conditii de piata, inclusiv cererea mai mare pentru solutiile care vizeaza protectia mediului si eficienta enrgetica sau potentialul mare de crestere in ECE si CSI. Atentia si resursele noastre vor fi indreptate preponderent asupra celor mai profitabile produse si segmente de piata, cu potential. Noua viziune a Grupului Lindab se concentreaza pe importanta relatiei cu reteaua noastra de clienti europeni, pentru a deveni „Partenerii preferati pentru constructiile profesioniste pentru categoriile principale de produse in toata Europa”. Noua viziune, precum si strategia actualizata impun o atentie sporita care sa sustina noile noastre obiective financiare”, a declarat David Brodetsky, Presedinte si Director General al Grupului Lindab.
Cresterea profitului provine din reducerea considerabila a costurilor prin inchiderea fabricii de Building Systems din Ungaria, restructurarea activitatii din cadrul diviziei de Ventilatii si rezultatele programului amplu de reducere a costurilor fixe, implementat inca de la sfarsitul anului 2008, in toate tarile in care grupul este prezent. In cel de-al doilea trimestru, Grupul Lindab a reusit o economie de circa 2 milioane euro, ceea ce inseamna o economie totala a programului de aproximativ 55 milioane euro in perioada iunie 2009-iunie 2010.
In ceea ce priveste Romania, cererea de pe segmentul rezidential urmeaza in mare parte trendul la nivel de Grup. „Dupa un prim trimestru extrem de anevoios din punct de vedere al vanzarilor, am asistat cu bucurie la dezghetarea cererii pe segmentul rezidential in cel de-al doilea trimestru, fapt care ne confera incredere”, a declarat Andrei Sulyok, Director General Lindab Romania. „Desi mai avem multe probleme de depasit – cea mai mare fiind cresterea pretului la materiile prime care se va reflecta asupra preturilor produselor -, suntem increzatori ca ne vom indeplini obiectivele de business pana la sfarsitul anului. Ne dorim sa ne crestem cota de piata pe segmentele principale de business si sa ramanem liderul pietei de tigle metalice din Romania. Avem toate atu-urile necesare pentru a ne ridica la nivelul asteptarilor. In primul rand, avem capacitatea de a ne reorienta rapid strategia si modul de lucru la schimbarile de context neasteptate. In al doilea rand, avem o retea de peste 250 de parteneri in toata tara, foarte bine conectata la realitate si hotarata sa ofere clientilor cele mai potrivite solutii. Nu in ultimul rand, avem o gama completa de produse, care poate raspunde nevoilor celor mai variate. In concluzie, suntem pregatiti pentru orice provocare”, a incheiat Sulyok.
Pentru a afla informatii suplimentare despre evolutia Grupului Lindab in perioada aprilie-iunie, puteti accesa //www.lindabgroup.com/english/ir/reports/Documents/interimreport-10-q2.pdf.
{mosloadposition user9}