în tramvai şi în troleibuz
Sub mesajul „În şcoală nu este loc pentru discriminare. Cunoaşte-mă înainte să mă judeci”, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (M.E.C.I.) a lansat, la începutul lunii septembrie, o campanie de conştientizare în cadrul programului „Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate”.
Campania beneficiază acum de sprijinul Regiei Autonome de Transport Bucureşti – RATB, prin intermediul căreia, mesajul principal ajunge în rândul populaţiei care circulă cu tramvaiele 14, 19, 20, 24, 40, 45, 56 şi pe liniile troleibuzelor 62, 65, 69, 73, 74, 76, 77, 93 şi 97. Afişul va fi prezent în 7 dintre cele 26 de linii de tramvai şi în 9 dintre cele 20 de linii existente pe troleibuz.
Astfel, în perioada 5 – 26 octombrie 2009, toţi călătorii ce vor circula pe aceste rute vor avea acces la informaţia de pe un afiş cu dimensiunea de 50/70 cm. O mare parte dintre acestea ajung în cartiere de la marginea oraşului, lucru ce garantează o diseminare a mesajului tocmai către grupuri care sunt vulnerabile sau dezavantajate.
Cumulată cu difuzarea afişului digital în staţiile de metrou din Bucureşti, precum şi în centrele comerciale din toată ţara, prezenţa afişului în mijloacele de transport RATB va completa numărul de persoane ce îşi vor insuşi mesajului campaniei.
„Afişul conţine imaginea copiilor dintr-o clasă la serbarea de final de an, prezentă şi în spotul campaniei. Prin intermediul măştii, această imagine evidenţiază diferenţa … ce nu ar trebui să se simtă între elevi. Ceea ce dorim să transmitem este că aceşti copii, fie că sunt ei de etnie romă, fie că aparţin altor grupuri vulnerabile, au probleme reale de integrare. Profesorii împreună cu părinţii au o responsabilitate foarte mare în integrarea socială de mai târziu a copilului.”, ne explică Liliana Preoteasa, coordonator al Unităţii de Implementare a Programului şi Director în cadrul M.E.C.I.
Alte materiale prin intermediul cărora mesajul va ajunge la publicul său ţintă sunt: site-ul www.totilascoala.ro, blogul //totilascoala.wordpress.ro, afişul, newsletterele, broşura „Amintiri din prima bancă” şi, bineînţeles, spotul video „Aplauzele sunt pentru toţi”.
„Vom continua campania de conştientizare şi suntem siguri că ne vom bucura şi de alte parteneriate de succes, ce vor conduce la diseminarea cât mai bună/ largă a mesajului”, a mai afirmat Liliana Preoteasa.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}