pentru a sustine proiecte sociale
Galantom.ro recrutează manageri de success pentru comunitatea oamenilor de bine
În anul 2013, doar 16% dintre managerii din România care administrează firme cu profit au folosit facilitatea din Codul Fiscal de redirecționare a 20% din impozitul pe profit pentru a susține, fara nici un cost, organizații nonprofit.
Suma totală direcționată în anul trecut de firme câtre organizații nonprofit a fost de 118 milioane de Euro.
Dacă toate firmele cu profit din țară ar fi ales să facă uz de această facilitate, încă 407 milioane de Euro ar fi putut fi folosiți de organizațiile nonprofit pentru implementarea de proiecte care generează schimbare în comunitate în domenii cheie, precum sănătate, educație, mediu, incluziune socială și nu numai.
Pentru a contribui la schimbarea în bine a acestei situații, Galantom.ro împreună cu RTC România au lansat o campanie de recrutare a managerilor de succes care doresc să facă parte din comunitatea oamenilor de bine.
Campania va fi promovată în special în mediul online și prin mailing direct și va urmări creșterea notorietății facilității fiscale de redirecționare a 20% din impozitul pe profit în rândul managerilor din cadrul întreprinderilor mici și mijocii, dar și atragerea fondurilor către proiectul Galantom.ro – comunitatea oamenilor de bine. Detalii depre campanie sunt diponibile pe //galantom.ro/20lasuta/.
“Responsabilitate socială înseamnă și să îți cunoști drepturile. Principalul motiv pentru care companiile nu fac uz de această prevedere, în special IMM-urile, este pentru că nu o cunosc. De aceea prin campania noastră, ne propunem, în primul rând, să creștem notorietatea acestei prevederi, dar și să îi câștigăm pe managerii de succes din România ca investitori în platforma Galantom.ro, un proiect cu unul dintre cele mai bune ROI în termeni de impact social de la noi. Pentru fiecare 1 Euro investit în platformă, aceasta poate genera 3.7 Euro pentru organizațiile beneficiare. ” (Andrei Chirtoc, Coordonator de proiecte la Envision România)
Ce este prevederea 20%?
În România, există o facilitate fiscală care permite companiilor să susțină organizații nonprofit, fără costuri, prin direcționarea unui procent din impozitul pe profitul datorat statului.
Potrivit art. 21 alin. 4 lit. p) din Codul Fiscal (coroborat cu prevederile art. 49 indice 1 din normele metodologice de aplicare a Codului Fiscal), contribuabilii persoane juridice care efectuează sponsorizări, acte de mecenat, precum și cei care acordă burse private conform prevederilor Legii Sponsorizării nr. 32/1994, beneficiază de un credit fiscal. Companiilor care acordă sponsorizări li se scad cheltuielile cu sponsorizările din impozitul pe profit datorat statului în limita a 20% din impozitul pe profit, dar nu mai mult de 3 la mie din cifra de afaceri.
Consultă codul fiscal aici: //static.anaf.ro/static/10/Anaf/Legislatie_R/Cod_fiscal_norme_2014.htm#n21al4p.
Date relevante1
În 2013, 191.691 de societăți comerciale au înregistrat profit în România. Dacă toate acestea ar fi direcţionat către sectorul nonprofit suma maximă prevăzută de lege – până la 2,3 miliarde de lei (525 milioane de euro)2 – ar fi putut susține domenii cheie precum sănătatea, mediul și educația. Totuși, doar 16% dintre societățile comerciale (30.651) au ales să folosească facilitatea fiscală prevăzută în Legea Sponsorizării, suma distribuită către ONG-uri fiind de 523 milioane de lei (118 milioane de euro), adică doar 22% din potențialul maxim.
1 Datele sunt preluate din cercetarea realizată de HOSPICE Casa Speranței și AlTreileaSector.ro, în perioada septembrie – noiembrie 2014. 2 Potențialul maxim, calculat fără a lua în considerare limitarea de 3 la mie din cifra de afaceri.
2 Potențialul maxim, calculat fără a lua în considerare limitarea de 3 la mie din cifra de afaceri.