Comerţul electronic cu plata online cu cardul a crescut în 2010 cu 38% comparativ cu anul precedent, atingând valoarea de 127,8 milioane de euro. Numărul de tranzacţii procesate a crescut cu 82 % faţă de 2009, înregistrandu-se 2,26 milioane de tranzacţii, conform datelor furnizate de Romcard. În aceeaşi perioadă, în sistemul ePayment s-au procesat 2,08 milioane de tranzacţii, la o valoare de 121 de milioane de euro.
“Piaţa de comerţ electronic a intrat în etapa de maturizare, caracterizată printr-un ritm moderat de creştere, diversificarea produselor şi serviciilor oferite online şi creşterea numărului de cumpărători care aleg plata online cu cardul. Anul 2010 a fost marcat de intrarea a noi comercianţi pe piaţă, care au căutat atât extinderea businessului în mediul online, cât şi soluţii mai avantajoase la costuri mai mici. Cumpărătorii, pe de altă parte, au fost foarte receptivi la promoţii şi reduceri de preţ, astfel încât campaniile cu concept clar şi implementare eficientă au reuşit să atragă plătitori din offline în online”, a declarat Daniel Nicolescu, CEO GECAD ePayment.
În 2010, în sistemul ePayment, valoarea medie a unei tranzacţii a fost de 58 de euro, în scădere faţă de valoarea înregistrată în 2009, de 79 de euro. Industriile în care s-au procesat cele mai multe tranzacţii online au fost: telecomunicaţiile, turismul, plata utilităţilor, serviciile, etailul si divertismentul.
Lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii au fost: mai – cu 210.000 de tranzacţii, generate în special de cumpărătorii care au achiziţionat pachete de vacanţă pentru sezonul estival şi decembrie – cu 205.000 de tranzacţii, majoritatea reprezentând cumpărături făcute cu ocazia sărbătorilor de iarnă.
"În prima parte a lui 2010 volumul tranzacţiilor a continuat tendinţa crescătoare din 2009. În iunie, iulie şi august s-a înregistrat o diminuare a volumului tranzacţionat cu 15-25% faţă de lunile precedente, evoluţie care s-a datorat mai degrabă unor circumstanţe conjuncturale decât crizei economice. Începând cu luna septembrie, tendinţa ascendentă a fost reluată, volumele tranzacţionate ajungând la cotele atinse în prima parte a anului. Evoluţia încurajatoare din ultimele 4 luni ne determină să avem o perspectivă optimistă pentru 2011, când estimăm o creştere cu 30% faţă de 2010 a volumului tranzacţiilor ecommerce", a declarat Marin Mitroi, Director General Romcard.
Pentru 2011, estimările GECAD ePayment indică aceeaşi tendinţă ascendentă şi ritm de creştere ca şi în 2010. Pe piaţă se vor impune comercianţii online care se diferenţiază atât prin preţ, dar mai ales prin pachetele de produse şi servicii oferite. De asemenea, magazinele online se vor diferenţia din ce in ce mai mult faţă de cele tradiţionale prin introducerea de produse noi, specializate sau de nişă, în contextul în care vor fi favorizate atât de avantajul proximităţii – la un click distanţă de cumpărător, cât şi de costurile reduse de stocare si prezentare a produselor.