Chiar dacă vânzările de vopsele au scăzut pe fondul crizei, pentru Akzo Nobel România, filiala locală a liderului mondial în domeniul lacurilor şi vopselelor, 2010 a reprezentat anul consolidării poziţiei pe segmentul premium al pieţei. „Odată cu scăderea înregistrată pe piaţa imobiliară şi pe cea a construcţiilor, producătorii de vopsele au resimţit şi ei o scădere a vânzărilor, cauzată în mare masură şi de pierderea optimismului clienţilor, în ceea ce priveşte o revenire la normal a segmentului economic.”, consideră Marius Pintea, market manager Akzo Nobel România.
Cifra de afaceri a Akzo Nobel România s-a diminuat cu aproximativ 5% faţă de anul 2009 şi pe fondul creşterii cu 5% a TVA-ului , care a afectat într-un mod negativ vânzările produselor. Măsurile anti-criză adoptate precum reducerea drastică a cheltuielilor au reuşit însă să eficientizeze activitatea companiei.
În ceea ce priveşte viitorul pieţei de vopsele şi lacuri din România, Marius Pintea susţine că în contextul economic actual, consumatorul are tendinţa să reducă sau să amâne lucrările de amenajare si construcţie. Totuşi numărul clienţilor care doresc produse de calitate superioara, care să le confere o mai mare siguranţă a comportării produsului în timp, creşte, iar acest lucru ofera producatorilor speranţe pentru viitor. În 2011 reprezentantii AkzoNobel Romania aşteaptă ca piaţa vopselelor şi lacurilor să se menţină cel putin la acelaşi nivel din 2010 şi chiar să existe o creştere de 4-5 procente.
În ceea ce priveşte volumul de vânzări, gama de produse Sadolin generează cele mai mari vânzări în rândul produselor Akzo Nobel din România. Sadolin este un lac special folosit pentru protejarea lemnului împotriva intemperiilor şi atacurilor factorilor daunători
Cu o cifra de afaceri de 21 milioane lei la nivel naţional în 2009, Akzo Nobel România va încerca în 2011 să-şi consolideze reţeaua de distribuţie, va lansa produse noi şi îşi va deschide primul showroom în Bucureşti, la primăvara.