Afacerile producătorului s-au diminuat cu doar 9% în 2009, pe o piață în scădere cu peste 30%
Producătorul autohton de materiale de construcții Baumix a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de peste 36 de milioane de lei, cu 9% sub nivelul din 2008, pe fondul unei piețe în scădere cu 30%. Valoarea adăugată scăzută asupra prețurilor practicate, costurile de amortizări suplimentare, diferențele de curs valutar, dar și costurile financiare suplimentare pentru susținerea termenelor de plată impuse de piață sunt factori care au contribuit la scăderea cifrei de afaceri.
Cu toate acestea, Baumix a menținut valoarea EBITDA la 7% din cifra de afaceri și are în plan obținerea de profit în 2010, dar și păstrarea cifrei de afaceri la un nivel similar celui de anul trecut. În acest moment, compania se numără printre primii 5 producători de pe piață, cu o cotă de piață de 10-12%, în condițiile în care activează în acest domeniu de numai 6 ani.
”Strategia noastră este să menținem vânzările la nivelul anului 2009, iar în actualele condiții de piață, Baumix se concentrează și pe reducerea costurilor. Această măsură nu va afecta investițiile în personal sau în marketing, ci vizează identificarea rezervelor care în anii trecuți ar fi putut părea nesemnificative: analiza condițiilor contractuale cu furnizorii, managementul stocurilor, monitorizarea și reducerea pierderilor în procesul de fabricație. Practic, relocarea fabricii de la Gherla a constituit cea mai importantă și relevantă măsură de cost–cutting. Prin relocarea celor 5 linii de producție vor fi reduse costuri importante ce țin de chirie, transport între punctele de lucru, costuri de susținere a stocurilor în puncte de lucru diferite, costuri de regie. Astfel, fabrica din Ploiești se va extinde”, a declarat Augustin Russu, director general Baumix.
Totodată, oficialii Baumix observă o preferință tot mai accentuată a consumatorilor pentru produsele economice. Pe lângă produsele de finisare și anvelopare din gama Baumix, cele mai cerute au fost produsele din gama economică Primus: adezivi, chituri de rosturi sau gleturi. De asemenea, producătorul de materiale de construcții consideră că 2010 va fi un an al reducerilor masive de preț. ”Concurența noastră a lansat încă de la începutul anului promoții axate exclusiv pe preț, însă strategia noastră de preț va fi adaptată cerințelor pieței, fără a face rabat de la calitate”, a adăugat Augustin Russu.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}